Bizar...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 08:36 #1232167
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spoiler
Hoi IsabelleIk vond deze op marktplaats <a href="
link.marktplaats.nl/222234587
">
link.marktplaats.nl/222234587
Er staan er nog een paar te koop dus kijk maar even.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 10:21 #1232173
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stukje rijden...
Utrecht is voor mij (wonende in Ieper) wel een flink stukje rijden om een spoiler te gaan ophalen, tenzij ik het op dezelfde dag/hetzelfde weekend (dan zou de caravan mee moeten, wat zeker in de doorrit nogal veel zal verbruiken aan 3000 toeren in vierde versnelling) zou kunnen combineren met een afstelbeurt bij Dr. Diesel.
Verzending vanuit NL naar B van zo een best wel lomp voorwerp is waarschijnlijk vrij kostbaar...
Ik heb gisteren nog een mailtje gestuurd naar de plaatselijke camper/caravan dealer met de vraag naar mogelijke oplossingen, ik wacht nog even af op een antwoord, al vrees ik dat zo een spoiler nieuw waarschijnlijk een heel stuk duurder uitvalt...
groetjes,Isabelle
Verzending vanuit NL naar B van zo een best wel lomp voorwerp is waarschijnlijk vrij kostbaar...
Ik heb gisteren nog een mailtje gestuurd naar de plaatselijke camper/caravan dealer met de vraag naar mogelijke oplossingen, ik wacht nog even af op een antwoord, al vrees ik dat zo een spoiler nieuw waarschijnlijk een heel stuk duurder uitvalt...
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 15:32 #1232190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb er heel wat kilometers
Heb er heel wat kilometers opzitten met een 240 diesel (atmosferische D24) met auto-ambulance-met-auto-erop erachter. Dat woog in totaal rond de 1600 kilo.
Nou vangt zo'n combinatie wel flink minder wind dan een caravan. Dus op snelheid komen ging altijd redelijk. De ervaring die ik ermee heb opgedaan is wel dat je beter de 5 of overdrive kunt mijden. Gewoon lekker in de 4 blijven met 90-95 kilometer per uur.
Mijn 240 deed 1:15 bij normaal gebruik en rond de 1:11 met die aanhanger erachter. Wel werd netjes bij elke riemwisseling de pomp gesteld.

Nou vangt zo'n combinatie wel flink minder wind dan een caravan. Dus op snelheid komen ging altijd redelijk. De ervaring die ik ermee heb opgedaan is wel dat je beter de 5 of overdrive kunt mijden. Gewoon lekker in de 4 blijven met 90-95 kilometer per uur.
Mijn 240 deed 1:15 bij normaal gebruik en rond de 1:11 met die aanhanger erachter. Wel werd netjes bij elke riemwisseling de pomp gesteld.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2009 21:04 #1232392
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pompafstelling...
Hey Isabelle,
Nu ik uw verhaal lees schiet mij te binnen dat ik een adres ken in Kortrijk die dieselpompen afstelt. Ben er destijds nog binnen geweest om verstuivers te laten nazien van een of andere vrachtwagenmotor.
Tik hier eens PIETRZAK EGELS in <a href=" www.goudengids.truvo.be/ "> goudengids.truvo.be/ en je hebt alle info.
Ken je Kortrijk een beetje?
Gr. Hugo
Nu ik uw verhaal lees schiet mij te binnen dat ik een adres ken in Kortrijk die dieselpompen afstelt. Ben er destijds nog binnen geweest om verstuivers te laten nazien van een of andere vrachtwagenmotor.
Tik hier eens PIETRZAK EGELS in <a href=" www.goudengids.truvo.be/ "> goudengids.truvo.be/ en je hebt alle info.
Ken je Kortrijk een beetje?
Gr. Hugo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2009 13:24 #1232449
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic What's in a name
Vreemde naam, maar het geleverde werk is natuurlijk het belangrijkste. Ik zal daar eens langsgaan als ik in de buurt ben, ik zal het wel vinden, kortrijk is mij niet wereldvreemd en verder heb ik nog een grote mond om de weg te vragen 
groetjes,
Isabelle

groetjes,
Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2009 11:09 #1232569
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probeersel
Ik ben net even langsgeweest bij mijn garagist om de stekker van de trekhaak te laten uitmeten (van de caravan werkt namelijk alle verlichting behalve de gewone verlichting, dus moest ik weten of dit aan de stekker van de wagen lag of aan de caravan zelf). Goed nieuws: aan de wagen moet ik niet klungelen, er komt gewoon stroom op de middelste pin als de verlichting op staat, dus ik ga binnenkort een verlichtingsbalk met kabel en stekker halen om achterop de caravan te plaatsen (lijkt me minder geklungel dan de 34 jaar oude bedrading/lichtblokken proberen in orde te krijgen).
Terwijl ik er toch was heeft mijn garagist ook even de dieselpomp 1/8 slag meer open gedraaid en uiteraard heb ik hier op toegekeken zodat ik nu zelf ook weet hoe ik die moet terugdraaien (voor de roetmeting) of wat verder open draaien (mocht het effect blijken te hebben om te testen of het nog beter kan met de caravan er achter). Er is blijkbaar nog nooit eerder geprutst geweest hier aan, want de schroef was blijkbaar nog geborgd dmv een loodje.
Ik heb de indruk dat ook solo de wagen iets vinniger rijdt hierdoor, maar de roetontwikkeling is uiteraard ook wat gestegen en het verbruik zal ook wel wat omhoog gaan. Zolang het niet extreem is kan ik daar mee leven, ik hak geen bomen, maar knuffel ze ook niet...
groetjes,Isabelle
Terwijl ik er toch was heeft mijn garagist ook even de dieselpomp 1/8 slag meer open gedraaid en uiteraard heb ik hier op toegekeken zodat ik nu zelf ook weet hoe ik die moet terugdraaien (voor de roetmeting) of wat verder open draaien (mocht het effect blijken te hebben om te testen of het nog beter kan met de caravan er achter). Er is blijkbaar nog nooit eerder geprutst geweest hier aan, want de schroef was blijkbaar nog geborgd dmv een loodje.
Ik heb de indruk dat ook solo de wagen iets vinniger rijdt hierdoor, maar de roetontwikkeling is uiteraard ook wat gestegen en het verbruik zal ook wel wat omhoog gaan. Zolang het niet extreem is kan ik daar mee leven, ik hak geen bomen, maar knuffel ze ook niet...
groetjes,Isabelle
Moderators: Jerry Stam