Diesel uit 1992 met hydraulische kop = gereviseerd?

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 12:44 #1224277 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oeps
Hallo Miquel

Miquelangelo1969 schreef :

Mathy schreef :

Miquelangelo1969 schreef : Mijn 940 2.3i 16V uit maart 1992, dus modeljaar 1991, heeft ook hydraulische dus zelfstellende klepstoters. Dus bestond blijkbaar al langer bij Volvo!

Maart 1992 is modeljaar 1992. Modeljaren lopen bij Volvo van augustus t/m juli. Modeljaar 1992 is dus van augustus 1992 t/m juli 1993.

Euh, en die van mij is van maart '92 dús modeljaar '91 toch??

Misschien moet ik zo vroeg op de dag beter opletten wat ik intyp. De eerste twee zinnen kloppen, de derde niet. Modeljaar 1992 loopt van augustus 1991 t/m juli 1992.
Is ook psychologisch te verklaren. Je koopt in augustus liever een auto van het jaar erna, dan in mei een van het jaar ervoor.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 12:47 #1224278 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic D24
De auto heeft als ik het goed heb een d24 zonder  turbo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 13:33 #1224285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 940 is een D24 zonder
Mijn 940 is een D24 zonder turbo, ik was er niet bij toen mijn garagist de nodige onderhoudswerken uitvoerde, hij wist me alleen te zeggen dat hij bij het verwijderen van het kleppendeksel, ontdekte dat dit niet nodig was, want dat mijn motorblok voorzien is van 'pastillen' (geen idee of dit de juiste naam, garagistentaal of lokaal dialect is, ik ben niet zo thuis in benamingen van de kleine onderdelen van een motor).
groetjes,Isabelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 14:04 #1224287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pastillen zijn klepstelplaatjes
misschien heeft de garagehouder wel bedoelt dat hij de kleppen niet KAN stellen vanwege speciaal (valt ook wel mee hor dat speciale) gereedschap.
bovenden is dat stellen best een tijdrovend klusje dus prijzig.

volgens mij zijn de D24 dus zonder turbo er nooit geweest met hydraulische stoters.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 14:50 #1224290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor ik de wagen binnen
Voor ik de wagen binnen gedaan had, zei hij me dat hij stelplaatjes liggen heeft. Bovendien is hij nogal gespecialiseerd in oudere volkswagens, vooral golfjes. Zo een 1.6 diesel van een Golf 2 gebruikt toch ook stelplaatjes?
In ieder geval, de wagen rijdt als een zonnetje sinds het supergrote onderhoud. Misschien kom ik wel eens af op een sleuteldag en bekijk ik het dan zelf even, ik heb niet de indruk dat er dringend iets moet bijgesteld worden.
groetjes,Isabelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 15:14 #1224294 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Ik dacht al...

Mathy schreef : Hallo Miquel

Miquelangelo1969 schreef :

Mathy schreef :

Miquelangelo1969 schreef : Mijn 940 2.3i 16V uit maart 1992, dus modeljaar 1991, heeft ook hydraulische dus zelfstellende klepstoters. Dus bestond blijkbaar al langer bij Volvo!

Maart 1992 is modeljaar 1992. Modeljaren lopen bij Volvo van augustus t/m juli. Modeljaar 1992 is dus van augustus 1992 t/m juli 1993.

Euh, en die van mij is van maart '92 dús modeljaar '91 toch??

Misschien moet ik zo vroeg op de dag beter opletten wat ik intyp. De eerste twee zinnen kloppen, de derde niet. Modeljaar 1992 loopt van augustus 1991 t/m juli 1992.
Is ook psychologisch te verklaren. Je koopt in augustus liever een auto van het jaar erna, dan in mei een van het jaar ervoor.
groetjes
Mathy
 

@Mathy, ik dacht al zoiets, maar ja, aan de andere kant ben je altijd zo precies.... dat ik weer begon te twijfelen, maar ik begrijp nu goed dat Skepp, die uit maart 1992 is, ook modeljaar '92 is.
 
GG,
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 15:54 #1224297 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic hydr. klepstoters wel of niet bij DTIC...
Hoi, Pierre
Ik zag een tijdje terug een 940 DTIC automaat van eind 95  zonder hydr. klepstoters dit was een auto die te koop stond en de verkoper zie dat de motor niet was vervangen en het was wel modeljaar 95, bij het na kijken van het chassis nummer klopte dat,  dus geen vroege of late uit 94,  hij was van de 10e mnd. 95,  bij navraag bij een Volvo dealer ja dat kan gebeuren er was nog een rest partij oudmodel motoren over het hoofd gezien bij VW in Duisland terwijl het nieuwe type al in productie was genomen en de blokken verder gelijk zijn hebben ze deze partij er tussen door gedaan en er gebeuren wel vaker van deze dingenen daarom is het ook belangrijk om te weten wat van type onderdeel zit er op. En dit had ik ook al eens eerder gehoord een ander lid van onze club vlak bij mij die kwam ook een 945 tegen van eind 95 ook zonder hydr. klepstoters en die heeft er toen ook navraag over gedaan en kwam met het zelfde verhaal. Groet Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 16:25 #1224302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rest nog de vraag; HOE ZIE HERKEN JE HYDR, STOTERS
Dan zou ik nog wel eens benieuwd zijn of en zo ja hoe je zo'n blok met hydraulische stoters herkennen kan.
Zeker 2e hands heb je natuurlijk geen zekerheid over het blok alleen aan de hand van het bouwjaar,
Niet alleen omdat Volvo ook nog dat restposje oude motoren door de nieuwe geplaatst heeft maar ook omdat er helaas nog wel eens een motorwissel nodig bleek bij menig volvo.

P.S.
ik heb al eens een hydraulische klepstoter gehad die niet oppomte en dat geeft een heel naar geluid (lees TIK),ikwas toen per direkt al niet blij meer met m'n nieuwe blok.
collega's vertelden mij dat een 1/2 litertje ATF-olie bij de motorolie in dat geval wonderen doet, ik heb het geprobeerd en inderdaad de tik was binnen 2 minuten weg.
later is de tik er nog even kort ingekomen maar bleef verder (totnutoe)voorgoed weg.
je kunt ook speciale reinigingstoevoeging bij je olie gooien uit de automaterialenzaak voor een paar tientjes die schijnen echter zowat hetzelfde te zijn /te doen als de ATF
ik zou zeggen sla het op op je "harde schijf" zodat je  er wellicht ooit je winst eens mee kunt doen langs de autobaan/bahn/strada etc.
het niet oppompen komt trouwens door vervuiling van je minuscule olieboring in de stoter en ATF heeft een sterk reinigende werking.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 17:51 #1224308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tik
Mijn motorblok tikt een beetje als het koud staat en ik richting de 2500 toeren ga (verder ga ik niet met koude motor), eens de boel wat op temperatuur begint komen is dit probleem weg. Ik meen trouwens ook te merken dat dit tikken minder is en pas op hoger toerental begint merkbaar worden nu de olie gewisseld is.
Verder wist mijn garagist ook te melden dat er 6.5 liter olie (inclusief filter) in gegaan is vooraleer de peilstok aangaf dat de maximaal toegelaten hoeveelheid olie er in zat, de handleiding van mijn wagen zegt dat er slechts 6 liter in hoeft, zou dit kunnen door de eventueel aanwezige hydraulische klepstoters die normaal niet standaard zijn voor mijn wagen?
groetjes,Isabelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2009 20:41 #1224330 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stoters
Zelf heb ik een 940 D24Tic uit jan '93 en deze heeft hydraulische stoters.
Geen leidinkje buitenom.
Prima systeem. Hetzelfde als bij Harley en Chevrolet. Minder onderhoud, altijd goed
Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD