- Berichten: 4
Diesel uit 1992 met hydraulische kop = gereviseerd?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien moet ik zo vroeg op de dag beter opletten wat ik intyp. De eerste twee zinnen kloppen, de derde niet. Modeljaar 1992 loopt van augustus 1991 t/m juli 1992.Miquelangelo1969 schreef :
Euh, en die van mij is van maart '92 dús modeljaar '91 toch??Mathy schreef :
Maart 1992 is modeljaar 1992. Modeljaren lopen bij Volvo van augustus t/m juli. Modeljaar 1992 is dus van augustus 1992 t/m juli 1993.Miquelangelo1969 schreef : Mijn 940 2.3i 16V uit maart 1992, dus modeljaar 1991, heeft ook hydraulische dus zelfstellende klepstoters. Dus bestond blijkbaar al langer bij Volvo!
Is ook psychologisch te verklaren. Je koopt in augustus liever een auto van het jaar erna, dan in mei een van het jaar ervoor.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bovenden is dat stellen best een tijdrovend klusje dus prijzig.
volgens mij zijn de D24 dus zonder turbo er nooit geweest met hydraulische stoters.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In ieder geval, de wagen rijdt als een zonnetje sinds het supergrote onderhoud. Misschien kom ik wel eens af op een sleuteldag en bekijk ik het dan zelf even, ik heb niet de indruk dat er dringend iets moet bijgesteld worden.
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
@Mathy, ik dacht al zoiets, maar ja, aan de andere kant ben je altijd zo precies.... dat ik weer begon te twijfelen, maar ik begrijp nu goed dat Skepp, die uit maart 1992 is, ook modeljaar '92 is.Mathy schreef : Hallo Miquel
Misschien moet ik zo vroeg op de dag beter opletten wat ik intyp. De eerste twee zinnen kloppen, de derde niet. Modeljaar 1992 loopt van augustus 1991 t/m juli 1992.Miquelangelo1969 schreef :
Euh, en die van mij is van maart '92 dús modeljaar '91 toch??Mathy schreef :
Maart 1992 is modeljaar 1992. Modeljaren lopen bij Volvo van augustus t/m juli. Modeljaar 1992 is dus van augustus 1992 t/m juli 1993.Miquelangelo1969 schreef : Mijn 940 2.3i 16V uit maart 1992, dus modeljaar 1991, heeft ook hydraulische dus zelfstellende klepstoters. Dus bestond blijkbaar al langer bij Volvo!
Is ook psychologisch te verklaren. Je koopt in augustus liever een auto van het jaar erna, dan in mei een van het jaar ervoor.
groetjes
Mathy
 
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik zag een tijdje terug een 940 DTIC automaat van eind 95 zonder hydr. klepstoters dit was een auto die te koop stond en de verkoper zie dat de motor niet was vervangen en het was wel modeljaar 95, bij het na kijken van het chassis nummer klopte dat, dus geen vroege of late uit 94, hij was van de 10e mnd. 95, bij navraag bij een Volvo dealer ja dat kan gebeuren er was nog een rest partij oudmodel motoren over het hoofd gezien bij VW in Duisland terwijl het nieuwe type al in productie was genomen en de blokken verder gelijk zijn hebben ze deze partij er tussen door gedaan en er gebeuren wel vaker van deze dingenen daarom is het ook belangrijk om te weten wat van type onderdeel zit er op. En dit had ik ook al eens eerder gehoord een ander lid van onze club vlak bij mij die kwam ook een 945 tegen van eind 95 ook zonder hydr. klepstoters en die heeft er toen ook navraag over gedaan en kwam met het zelfde verhaal. Groet Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeker 2e hands heb je natuurlijk geen zekerheid over het blok alleen aan de hand van het bouwjaar,
Niet alleen omdat Volvo ook nog dat restposje oude motoren door de nieuwe geplaatst heeft maar ook omdat er helaas nog wel eens een motorwissel nodig bleek bij menig volvo.
P.S.
ik heb al eens een hydraulische klepstoter gehad die niet oppomte en dat geeft een heel naar geluid (lees TIK),ikwas toen per direkt al niet blij meer met m'n nieuwe blok.
collega's vertelden mij dat een 1/2 litertje ATF-olie bij de motorolie in dat geval wonderen doet, ik heb het geprobeerd en inderdaad de tik was binnen 2 minuten weg.
later is de tik er nog even kort ingekomen maar bleef verder (totnutoe)voorgoed weg.
je kunt ook speciale reinigingstoevoeging bij je olie gooien uit de automaterialenzaak voor een paar tientjes die schijnen echter zowat hetzelfde te zijn /te doen als de ATF
ik zou zeggen sla het op op je "harde schijf" zodat je er wellicht ooit je winst eens mee kunt doen langs de autobaan/bahn/strada etc.
het niet oppompen komt trouwens door vervuiling van je minuscule olieboring in de stoter en ATF heeft een sterk reinigende werking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder wist mijn garagist ook te melden dat er 6.5 liter olie (inclusief filter) in gegaan is vooraleer de peilstok aangaf dat de maximaal toegelaten hoeveelheid olie er in zat, de handleiding van mijn wagen zegt dat er slechts 6 liter in hoeft, zou dit kunnen door de eventueel aanwezige hydraulische klepstoters die normaal niet standaard zijn voor mijn wagen?
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen leidinkje buitenom.
Prima systeem. Hetzelfde als bij Harley en Chevrolet. Minder onderhoud, altijd goed
Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.