Diesel uit 1992 met hydraulische kop = gereviseerd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb net mijn 940 diesel terug van een supergrote beurt (distributieriemen, andere riemen, waterpomp, spanrol, olieën, filters, koelwater, termostaat...).
Ik had ook gevraagd om de kleppen te controleren en indien nodig bij te stellen. Nu wist mijn garagist mij te melden dat mijn wagen blijkbaar voorzien is van hydraulische klepstoters.
Ik dacht dat deze pas vanaf 1995 toegepast werden, mijn wagen is van 1992, klopt mijn vermoeden dat de kop dus een gereviseerd/jonger exemplaar is?
groetjes,Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Mijn 940 2.3i 16V uit maart 1992, dus modeljaar 1991, heeft ook hydraulische dus zelfstellende klepstoters. Dus bestond blijkbaar al langer bij Volvo!

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Volgens mij is de dieselversie van de 940 vanaf bouwjaar 94 uitgerust met hydraulische klepstoters. Voor die tijd zijn ze naar mijn weten af te stellen met plaatjes. Ik vraag me af of een hydraulische kop zonder meer op een oudere kop past ivm. oliekanalen. Het kan ook zijn dat het hele blok een keer is vervangen............
groetjes bouke
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
hydraulische klepstoters zijn op de TDIC versie pas vanaf 94 gevoerd. De d24 zonder turbo heeft nooit hydraulische klepstoters gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn kop heeft voorop (verscholen achter de distributie) een haakse aansluiting voor een 6mm stalen leiding vanaf de oliedrukzender.
naar mijn mening is die leiding bedoelt voor de voeding van de hydro-stoters want mijn turboloze blokken hadden dat niet.
het is dus mogelijk dat er later een kanaal is bijgeboord in het onderblok om die uitwendige leiding te laten vervallen.
hebben er meer mensen een stalen leidinkje v.a. de oliedrukschak. naar voorkant kop lopen?
het betreft trouwens een D24TIC, dit staat in het onderblok geslagen.
k'zal eens kijken of ik er nog een foto bij kan zoeken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maart 1992 is modeljaar 1992. Modeljaren lopen bij Volvo van augustus t/m juli. Modeljaar 1992 is dus van augustus 1992 t/m juli 1993.Miquelangelo1969 schreef : Mijn 940 2.3i 16V uit maart 1992, dus modeljaar 1991, heeft ook hydraulische dus zelfstellende klepstoters. Dus bestond blijkbaar al langer bij Volvo!
En een 16 klepper kop past gegarandeerd niet op een 6 cilinder onderblok.
groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Mathy schreef : Hallo Miquel
Modeljaar 1992 is dus van augustus 1992 t/m juli 1993.Miquelangelo1969 schreef : Mijn 940 2.3i 16V uit maart 1992, dus modeljaar 1991, heeft ook hydraulische dus zelfstellende klepstoters. Dus bestond blijkbaar al langer bij Volvo!
groetjes
Mathy
Euh, en die van mij is van maart '92 dús modeljaar '91 toch??
GG,

- Henk Huisman
- Nieuw lid
-
Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
modeljaar 1994 dus en met hydr. klepstoters
een hele vroege dus