Best wel een flink probleem, is opgelost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2007 08:20 #1158416
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt niet bouke
kop bouten te duur.
maar dat terzijde komt nog bij waterpomp,2x distributie riem span en geleiderol
koel vloeistof verder zou ik de verstuivers laten testen voor ik de pomp weer afstel.
o ja ik spreek uit ervaring mijn kop licht er net 500km weer op.
ik had een klep plaatje stuk kosten 5,00 euro
vlakken en monteren kop incl alle materialen 650,00 euro
maar dat terzijde komt nog bij waterpomp,2x distributie riem span en geleiderol
koel vloeistof verder zou ik de verstuivers laten testen voor ik de pomp weer afstel.
o ja ik spreek uit ervaring mijn kop licht er net 500km weer op.
ik had een klep plaatje stuk kosten 5,00 euro
vlakken en monteren kop incl alle materialen 650,00 euro
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2007 22:08 #1158503
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic metrisch fijn
Bouke,
heb je al gebrobeerd de ring te vervangen, ik denk dat je de verstuiver met de momentsleutel aan moet draaien, dan weet je meteen of hij goed vast Zit. Met die locktite speciaal voor slechte schroefdraden lijkt me een goed idee.
Ik was mij mijn onderdelen man BOS in Rotterdam, die altijd met behoorlijke korting levert. die had nwe cyl koppen compleet met kleppen voor 975 incl btw en een zonder kleppen en zetels kost nw 535,-. Er schijnt nog verschil te zitten tussen de koppen er is er een met een 14 mm en een met een 16 mm stift voor de vacuem pomp !!!
Ik zou dan toch altijd voor twee honderd € meer voor een nwe kop kiezen ipv een gereviseerde met dicht gelaste scheuren.
gr norman.
heb je al gebrobeerd de ring te vervangen, ik denk dat je de verstuiver met de momentsleutel aan moet draaien, dan weet je meteen of hij goed vast Zit. Met die locktite speciaal voor slechte schroefdraden lijkt me een goed idee.
Ik was mij mijn onderdelen man BOS in Rotterdam, die altijd met behoorlijke korting levert. die had nwe cyl koppen compleet met kleppen voor 975 incl btw en een zonder kleppen en zetels kost nw 535,-. Er schijnt nog verschil te zitten tussen de koppen er is er een met een 14 mm en een met een 16 mm stift voor de vacuem pomp !!!
Ik zou dan toch altijd voor twee honderd € meer voor een nwe kop kiezen ipv een gereviseerde met dicht gelaste scheuren.
gr norman.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2007 16:50 #1158752
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic De Kogel is door de Kerk; een NIEUWE kop
Hallo allemaal,
Als eerste bedankt voor al het meedenken, tips en adviezen. Ik heb mijn besluit genomen en ik heb de financiering rond; het gaat een nieuwe kop worden. Ik heb de afgelopen week heel veel mensen en deskundigen gesproken en eigenlijk was de conclusie mbt het repareren van het schroefdraad overal hetzelfde; ik wil het wel proberen, maar ik weet niet of het lukt. Tja, dan ga je dus 3 a 4 honderd euro uitgeven met een heel ongewis resultaat.
Omdat ik nog lang in deze auto wil doorrijden, wilde ik het ook goed en bedrijfszeker gemaakt hebben. Dat houd dus in een gereviseerde kop of een nieuwe kop. Het prijsverschil tussen een gereviseerde en een nieuwe kop is maar heel weinig en daarom word het dus een nieuwe. Dan hoop ik voor de komende jaren weer helemaal het heertje te zijn met mijn diesel!
Groetjes Bouke
p.s. er zijn nog meer koppen op voorraad, dus voor de liefhebber........... sla uw slag!
Als eerste bedankt voor al het meedenken, tips en adviezen. Ik heb mijn besluit genomen en ik heb de financiering rond; het gaat een nieuwe kop worden. Ik heb de afgelopen week heel veel mensen en deskundigen gesproken en eigenlijk was de conclusie mbt het repareren van het schroefdraad overal hetzelfde; ik wil het wel proberen, maar ik weet niet of het lukt. Tja, dan ga je dus 3 a 4 honderd euro uitgeven met een heel ongewis resultaat.
Omdat ik nog lang in deze auto wil doorrijden, wilde ik het ook goed en bedrijfszeker gemaakt hebben. Dat houd dus in een gereviseerde kop of een nieuwe kop. Het prijsverschil tussen een gereviseerde en een nieuwe kop is maar heel weinig en daarom word het dus een nieuwe. Dan hoop ik voor de komende jaren weer helemaal het heertje te zijn met mijn diesel!
Groetjes Bouke
p.s. er zijn nog meer koppen op voorraad, dus voor de liefhebber........... sla uw slag!
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2007 19:32 #1158933
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Is niet duur.........
Ik heb vandaag de nieuwe kop opgehaald bij MRT motoren in Veghel. Ik moet zeggen dat het een heel erg ok bedrijf lijkt te zijn. Twee mensen aan de balie stonden met me mee te denken hoe ik de zaken het beste aan kon gaan pakken. Tips, trucks en waarop te letten werden me gratis meegegeven.
Verder zijn ze ook helemaal niet duur. Voor E 775,00 incl. BTW heb ik uit Veghel meegenomen:
- Een nieuwe cilinderkop met kleppen en nokkenas gemonteerd + alle draadeindjes
- Koppakkingen set in/uitlaat, vacuumpomppakking, koelvloeistofpakking, kleppendekselpakking
- kop bouten 14 x
- Nieuwe koppakking
- nieuwe waterpomp
- Nieuwe distributieriem
- nieuwe meelooprol voor distributie
- Plaatjes voor de verstuivers.
Het is al met al nog wel een som geld, maar ik moet zeggen dat de prijs voor een nieuwe kop met alle toeters en bellen me meevalt. Misschien een tip voor anderen die dit soort dingen willen gaan doen. De hele zaak moet nog wel gemonteerd worden.
groetjes Bouke
Verder zijn ze ook helemaal niet duur. Voor E 775,00 incl. BTW heb ik uit Veghel meegenomen:
- Een nieuwe cilinderkop met kleppen en nokkenas gemonteerd + alle draadeindjes
- Koppakkingen set in/uitlaat, vacuumpomppakking, koelvloeistofpakking, kleppendekselpakking
- kop bouten 14 x
- Nieuwe koppakking
- nieuwe waterpomp
- Nieuwe distributieriem
- nieuwe meelooprol voor distributie
- Plaatjes voor de verstuivers.
Het is al met al nog wel een som geld, maar ik moet zeggen dat de prijs voor een nieuwe kop met alle toeters en bellen me meevalt. Misschien een tip voor anderen die dit soort dingen willen gaan doen. De hele zaak moet nog wel gemonteerd worden.
groetjes Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2007 21:31 #1158951
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen spijt
Hee Bouke,geef toe,is een hoop geld voor ff te kijken hoe het werkt,maar hier krijg je geen spijt van.Alles nieuw,en kompleet,wie heeft het!!!!!!!!!!!!! Ken weer 500.000 km mee.
succes met bouwen.
succes met bouwen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2007 15:45 #1159193
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Goede keus!
Straks heb je een motor die je vanaf het (nieuwe) begin kunt onderhouden zoals het hoort. Je hebt geen last van het misschien achterstallig onderhoud en/of neit goed warmrijden van de vorige eigenaar, met alle schades/slijtages van dien.
Mischien ook meteen ff de zuigers,met de bijbehorende veren bekijken? Is wel een beetje(?) meer werk, maar misschien loont het.
Ik weet niet wat de onderblokken/zuigers doen, of die het wel eens begeven, maar dat lijkt me stug... dus eigenlijk heb je dus een nieuwe motor...
Mischien ook meteen ff de zuigers,met de bijbehorende veren bekijken? Is wel een beetje(?) meer werk, maar misschien loont het.
Ik weet niet wat de onderblokken/zuigers doen, of die het wel eens begeven, maar dat lijkt me stug... dus eigenlijk heb je dus een nieuwe motor...
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2007 21:45 #1160672
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Een Nieuwe kop
Hoi allemaal
De Kop zit erop! Mijn limo is inmiddels klaar voor de volgende 350.000 km. Afgelopen woensdag ben ik bij onze eigen dieselgoeroe Rob Barten langs geweest voor de definitieve afstelling! Hieperdepiep, wat kan zo een diesel toch mooi tokkelen. Hij heeft nu veel meer koppel en hij is volgens mij ook nog zuiniger. Dus voor iedereen met een diesel, maak een afspraak met Rob Barten als je echt van je auto wilt genieten!!
Groetjes Bouke
De Kop zit erop! Mijn limo is inmiddels klaar voor de volgende 350.000 km. Afgelopen woensdag ben ik bij onze eigen dieselgoeroe Rob Barten langs geweest voor de definitieve afstelling! Hieperdepiep, wat kan zo een diesel toch mooi tokkelen. Hij heeft nu veel meer koppel en hij is volgens mij ook nog zuiniger. Dus voor iedereen met een diesel, maak een afspraak met Rob Barten als je echt van je auto wilt genieten!!
Groetjes Bouke
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2007 09:15 #1160691
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Ook voor VW?
Ik heb nog een transporter diesel, daar zit helaas niet de LT motor in maar eentje uit een Golf. De 1.6 TD. Ik wil de pomp nog even nalopen (afstellen). Kan Rob me daarbij ook helpen? Of is-tie alleen van de Volvo?
Moderators: Jerry Stam