Best wel een flink probleem, is opgelost

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 20:15 #1058596 door bouke maas (GAST)
Best wel een flink probleem, is opgelost is gemaakt door bouke maas (GAST)
Hallo allemaal,
In mijn enthousiasme om mijn auto helemaal perfect te krijgen is me nu iets overkomen waarvan ik achteraf zoiets heb van: "Was ik er maar met mijn vingers afgebleven!"
Gisteren stond op het programma om de verstruivers te reinigen. Ik heb vol goede moed speciaal voor deze klus een verstuiverdop gekocht en ik ben begonnen met het losschroeven van alles. Bij het demonteren van de verstuivers viel me op dat een van de verstuivers (links van de vacuumpomp) echt heel erg vast zat. De vijf anderen was even kracht zetten en daarna kwamen ze mooi los, maar deze bleef heel erg zwaar lopen.
Ik heb de verstuivers gereinigd, maar bij het weer erin draaien wou deze verstuiver het schroefdraad niet "pakken". Bij nadere inspectie bleek het schroefdraad behoorlijk beschadigt. Ik heb nog wat geprobeerd, maar na een tijd hebben staan hannesen heb ik me voor E 35,-- een M24 fijn metrische draad tap aangeschaft om het schroefdraad weer op te tappen. Misschien had ik dat nooit moeten doen, want ondanks dat de verstuiver nu wel weer in zijn gaatje verdwijnt, begint hij te sissen als ik de motor start, ergo er komen zelfs nevelwolkjes langs naar buiten. Net alsof de verstuiver niet goed boven z'n plaatje zit en dus niet meer goed afsluit.
Mijn vraag is nu of dit nog is te repareren, of moet ik op zoek naar een andere kop. Ik hoop eigenlijk dat er een bus ofzo ingedraaid kan worden, maar dan zou de kop er wel af moeten (en die zit wat mij betreft prima). Als iemand een goed idee heeft mag die zou op alle mogelijke manieren melden!
Gr. Bouke
die er nu van baalt dat altijd moet weten hoe alles in elkaar zit en wou dat ie soms met z'n vingers ergens af kon blijven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 21:13 #1157511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic das dan lekker zeg
Nou, dat is nog eens een uitdaging !
Bij het monteren van de injectors, heb je hopelijk de plaatjes vervangen die in de kop liggen. Zoniet, dan moet je dat alsnog doen. Maar ik stel me zo voor dat als je de injector wat vaster draait dan de bedoeling is, het sissen over moet zijn.
Die plaatjes zijn, als ik me goed herinner, van koper of messing en die kun je dus een beetje als afdichtring gebruiken.
Bij de ALV heb ik begrepen dat er een TDIwebsite bestaat. <a href=" www.tdiclub.nl/ "> www.tdiclub.nl Misschien staat daar een handige tip te lezen.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 22:18 #1157515 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Draad weg.
Als de schroefdraad echt beschadigd en "weg" is dan kun je proberen d.m.v. een Helicoil de zaak te redden. Ook is het nog mogelijk om er een overmaat draadbus in te zetten. Helaas de beste mogelijk is een draadbus met een kraag maar dan moet de kop gedemonteerd worden.
Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 22:44 #1157516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere (tussen)oplossing is
andere (tussen)oplossing is misschien om de injector erin te schroeven met hardvullende Loctite. (borgingsvloeistof, smeer je op de schroefdraad en het wordt hard en verlijmt a.h.w. de 2 schroefdraden.
Wie weet is dat net genoeg om &#39;m niet te laten lekken?
er schiet me er nog een andere binnen:
wat dacht je ervan om de injectordraad in te tapen met fitterstape (je weet wel, die je ook gebruikt om verwarmingskoppelingen waterdicht te krijgen.)
Ook dat kan zomaar net genoeg zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 23:10 #1157524 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fitterstape
Dat met van die fitterstape is geen goed idee !
Het heet gastape en is van teflon, maar niet bestand tegen temperaturen die in en rond de injectors voorkomen. Het gastape gaat tot ongeveer 120 graden.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 23:48 #1157534 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic bus, tape en andere oplossingen
Bedankt alvast voor de tips.
Ik denk dat ik mijn oplossing in tweeen moet splitsen. Een tijdelijke en een permanente.
Voor de tijdelijke oplossing ga ik denk ik aan de gang met lock-tite. Ik hoop dat ik het lek voldoende kan dichten en zo tijd kan kopen om naar een meer definitieve oplossing te zoeken. Jammer de fitterstape niet gaat werken, anders was dat volgens mij een heel simpele/goede tijdelijke oplossing geweest. 
Ik moet zeggen dat het idee van timen om er een bus in te draaien me nog het meest aanstaat, maar dan moet dus de kop eraf en dat is toch wel een nadeel, omdat de kop verder helemaal prima is. Heliciol kan ook, maar ik ben op internet nog maar weinig tegengekomen in de maat m24 fijn metrisch2. Ik hoop dat het uberhaupt te krijgen is.
Ik heb ondertussen nog even contact gehad met een gepensioneerde vw monteur en die wist me te vertellen dat het inderdaad zo nu en dan voor kon komen dat bij het uitdraaien van een verstuiver de aluminium schroefdraad aan de verstuiver bleef plakken. Volgens hem was het gewoon pech; dit soort dingen gebeuren als je sleuteld. Bij hem op het werk werd er ook een bus ingedraaid, omdat dat de meest duurzame oplossing was.
Affin, ik hoop dat de hele affaire me niet teveel centjes gaan kosten, want die heb ik nu net even niet zoveel. 

gr. bouke 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 01:02 #1157548 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Loctite
Hallo Bouke
Uit m&#39;n stagetijd bij Stork Boxmeer weet ik, dat je Loctite in allerhande variaties kunt krijgen. Voor iedere situatie is er wel iets anders. Vraag dus aan de verkoper, of je zeker de goeie hebt. En dan is het nummer dat erop staat belangrijk.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 01:10 #1157550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bus /helicoil
Hoi Bouke, das balen zo iets.
In het verleden heb ik wel eens een bus in een bougie dat laten zetten, dat was geen sucses, want die kwam er weer uit, ondanks dat hij van binnen uit was geborgd met een heel dun draadeindje, daar moet de kop voor af.
Ik heb goeie ervaringen met helicoils, maar ik weet niet of die in metrisch fijn bestaan, maar dat zal toch wel? volgens mij kan je een HC er inzetten zonder dat de kop er af moet. Als dat mislukt kan je altijd nog een bus inzetten.want daarvoor moet hij flink uitgeboord worden, en die koppen zijn toch al niet zo sterk( zie kopzorgen; met die motor van mij is het nog steeds niet opgelost) kijk eens op google onder bougiedraadrestauratie of zoiets.Er is vast wel iemand te vinden die dat kan.
sterkte en groet; norman.
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 11:07 #1157557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic naar de Veluwe!
Ha die Bouke
Je moet zien dat je bij Timen terecht komt.
Ik weet zeker dat daar het probleem opgelost wordt.!
Groeten Henk.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 14:38 #1157580 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Kijken of dit houd
Ik heb de injector nu in de loctite staan en erin geschroefd. Het is nu aan het drogen. Ik hoop dat het houd voor het moment. ben benieuwt

gr Bouke 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC