Best wel een flink probleem, is opgelost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 20:56 #1157664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kneedbaar metaal
Hee Bouke,
Jij hebt wel een heel voorkomend probleem van heel veel mensen onderons,was ik er maar vanaf gebleven.
je ken je wel voor je kop slaan.Maaruh er is op de markt een soort van kneedbaar metaal,het is 2 componenten en ken tegen hitte.Het is amerikaans en ik denk dat een automaterialenhandel het wel heeft.Kost ong. 15 euro.Het zijn 2 tube's,een wit/rode en een wit/blauwe.
Misschien ben je ermee geholpen,als lock-tite niet werkt.Ook is er van wyns vloeibare pakking te koop die tot 325 graden ken,is oranje van kleur.
Nou suc6 ermee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 21:57 #1157688 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic advies
Vervelend. Kan altijd gebeuren bij sleutel activiteiten. Bel voor advies nog even met Rob Barten. Die heeft dit vast eerder bij de hand gehad met een d24 kop. Of je gaat te rade bij een revisie bedrijf.

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2007 23:38 #1157709 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Geen borgmiddel
Als je vloeibare middelen wilt gebruiken moet je geen borgmiddel van Loctite gebruiken. Dit wordt hard en daarmee scheur gevoelig en broos. Voor dit soort gevallen bestaat vloeibare schroefdraad pakking (<a href=" www.loctite.com/int_henkel/loctite_nl/in...geid=39&layout=2 " target="_blank" title="Loctite 542">Loctite® 542 - Hydraulic Thread Sealant for Fine Threads). Alleen dat spul is verschrikkelijk duur, zeker voor éénmalig gebruik. Een klein flesje zit al rond de 35,- euro. Er is ook een alternatief merk genaamd Permatex. Is Amerikaans en is overzees aanzienlijk goedkoper. Maar éénmaal in Nederland ook erg aan de prijs. Onder het kopje www.permatex.com/products/automotive/thread_compounds.htm " target="_blank" title="Permatex">thread compounds staan onder andere draad pakkingen en een draad reparatie setje. Dit setje is misschien ook een mogelijkheid.Wat je ook kunt overwegen is het gebruik van www.eriks.nl/index.php?o-ringenrubber " target="_blank" title="Eriks.nl">NBR O-ringen of x-ringen. Als er een opstaande rand rond de verstuiver aanwezig is kun je hieronder een ring plaatsen. Dit spul is temperatuur en olie/brandstof bestendig. Wordt ook gebruikt om schroefkoppelingen bij bijvoorbeeld automatische transmissies af te dichten.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2007 02:58 #1157848 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic langzaam worden dingen duidelijker
Hallo allemaal,
 Als eerste bedankt voor de tips, adviezen en medeleven. Ik ben vandaag de hele dag aan het bellen geweest of er iemand was die me op een redelijk eenvoudige en niet al te kostbare manier zou kunnen helpen. Ik heb nog even ( nou ja even.....) met Timen gebeld (nogmaals bedankt voor het advies), maar het blijkt dat het indraaien van een M24x2 draad nog niet zo makkelijk is. De kop moet eraf, hij moet in een freesbank onder de goede hoek uitgefreesd worden, Helicoil erin en dan maar hopen dat het goed is. Dat weet je pas als de kop weer gemonteerd is. Bovendien moet de kop gevlakt worden als hij er af is geweest en als je dan toch de hele zaak open hebt liggen dan kan je net zo goed..............................., affin, vult u maar in bij een kop die al 360.000 km gedraaid heeft. 
De schade is dusdanig dat allerlei vulmiddelen, ringen en aanverwante artikelen niet meer werden, dus het komt toch neer op een nieuwe kop. Tja, en dan maar zoeken wat zoiets kost. Via, via en nog maals via ben ik ergens terecht gekomen waar ik een nieuwe (dus niet gereviseerde) kop kon kopen voor E 620,-- ex. BTW, maar ze konden ook nog wel wat met de BTW doen. Dit lijkt me voor mij eigenlijk de best optie. De auto is het zeker waard en als ik de centjes bij elkaar gescharreld krijg dan komt er gewoon een nieuwe kop op. De compressie van het blok was perfect en ik heb het idee dat ik met een nieuwe kop nog zeker drie ton kan rondhobbelen.
Eigenlijk valt het bedrag (hoewel het voor mij toch heel veel geld is) me mee, omdat de kop waar ik het over heb compleet is met kleppen, nokkenas. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik het met de montage ga doen. Dat moet wel nauwkeurig gebeuren omdat het een diesel is die met veel hogere compressie werkt als een benzine motor. 
Gr Bouke 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2007 08:30 #1157852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijzig!
Zeshonderdtwintig euri?
Dat lijkt me toch een behoorlijke smak geld, mede omdat ik nog steeds in mijn hoofd heb dat je een blok voor een euri of 150 wel kan krijgen, een losse kop voor 100 moet dan ook wel lukken denk ik zo. Dat is dan wel weer een tweedehands.
Zo heb ik het in mijn hoofd, maar misschien zit ik er inderdaad wel 500 euri naast.
Anyway, ik vond <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...%252FC9A5A%253D%253D " target="_blank">deze op markplaats, misschien heeft ie wel meer dan alleen dat blok
en misschien hebben ze <a href=" www.volvo700en900liefhebbers.nl/onderdelen.html " target="_blank">hier ook nog wel een kopje liggen. 

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2007 09:18 #1157856 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ik weet er ook nog wel een
Ik weet ook nog wel een 940 diesel te liggen of het een TIC is weet ik niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2007 10:53 #1157860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TIC versus geen TIC
De kop is toch voor beiden hetzelfde? Of heb ik dat mis?

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2007 11:09 #1157862 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Hydaulische klepstoters
Het probleem met mijn kop is dat ie hydraulische klepstoters heeft. Volvo is daar eind 94 mee begonnen in de diesels. Ik moet zeggen dat ik dat niet erg vind omdat je dan van het hele kleppenstel verhaal af bent, maar deze koppen zijn erg moeilijk te vinden.
De prijzen van koppen schommelen tussen de E 150,00 voor een dubieuze en E 250,00 voor een kop waarvan de history bekent zou zijn. Een beetje net motorblok kost zo&#39;n E 500,--. Ik heb van Boy Geenacker in Nijmegen gehoord dat dat komt doordat er tegenwoordig heel veel richting Polen en andere landen gaat, wat de prijs voor een beetje redelijke spullen best wel heeft opgedreven.
Verder is het zo dat je bij een tweedehands kop nooit weet hoe die is gedemonteerd, waar deze koppen nogal gevoelig voor zijn. Het kan makkelijk dat hij na demontage interne scheuren heeft wat je over een kilometer of 50.000 pas gaat merken. Dit heb ik ook van verschillende bedrijven gehoord.
Gr, Bouke

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2007 11:42 #1157865 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic D5
Dan maar een D5 er in lepelen... :P Kost wat, maar dan heb je ook wat...

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2007 11:54 #1157867 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Het is het verschil tussen nieuw en gebruikt en gereviseerd.
Als een nieuwe ongebruikte kop zeg maar 600 kost en een gebruikte ongereviseerde (heb ik vorig jaar nog voor 125 gezien) 100, dan is de afschrijving dus in laten we zeggen 300.000 km 600 euro, ofwel met een kop van 100 euro zou je nog minstens 50.000 km moeten kunnen sturen, anders is hij te duur. En een gereviseerde zou ook weer 300.000 mee moeten kunnen, maar is niet zo veel goedkoper dan 600 euro denk ik. Dus het is vooral de vraag hoe lang wil je rijden zonder de kop er weer eens vanaf te trekken, want dat kost aan pakkingen ook al gauw weer 100 euro... daarbij zou ik een gebruikte toch altijd even laten vlakken als hij niet meer recht is. Dus misschien toch wel goedkoper een nieuwe kop!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC