Brandstof besparen? Droom of realiteit? Testplan!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2011 11:16 #1322889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "mijn" wereldje
Tinus, in mijn wereldje van duurzaamheid, het terugwinnen van energie uit afval en reductie van ongebruikt gebruik van grondstoffen is reductie van schadelijke uitlaatgassen nu eenmaal een ho topic. Los van een investering van 150 euro om in 5 jaar lang 600 terug te krijgen door geld en brandstof te besparen is er nu eenmaal iets als een milieu-, klimaat- en grondstoffen probleem. Gelukkig hebben we allemaal onze eigen vrije keuze.
Op de radio hoor ik advertenties voorbijkomen waarin je na 4 jaar een rendement van 4% op je spaargeld krijgt. 150 euro levert dan ongeveer 15 euro op in 4 jaar. Als je dus kunt bewijzen dat je 50 euro brandstof bespaart per jaar heb je al een veel hoger rendement. Los van het feit of je 150 euro met rente op een spaarrekening kunt zetten voor 5 jaar ;) Ze praten meestal over 500 of 1000 euro.
Alexander, het past wel in een LPG tank! Alleen kun je die dan niet meer voor LPG gebruiken ;) Dubbel pech dus. Zo het wel kunnen dan zou de blauwe tank er zonder meer mee worden uitgerust.
Mooi weer vandaag, ik denk dat ik lekker naar buiten ga.
Fijne dag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2011 15:20 #1323657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ JP: je "way of life" ten
@ JP: je "way of life" ten bate van het milieu respecteer ik. Maar ik ben nu eenmaal zo dat ik altijd weinig geloof van dit soort ideen die je geld moeten besparen. Mensen die je rijk willen maken bestaan niet.
Als je gelooft in het product met het milieu als achterliggende reden dan vind ik dat echt super. Maar wil je het milieu beter van dienst zijn, rijd dan verantwoorder auto, doe het licht uit als je ergens niet bent, en was enkel volle wasmachines, etc.. Veel directer.
Het zelfde als mensen die alleen maar biologische producten eten. Lekker, scharrel schnitzel, met bio-boontjes, en eco-aardappelen. Maar `s-avonds op de bank een lekkere zak M&M`s........... Zitten daar scharreleieren in verwerkt of leg-batterij eieren?

Maar ik wacht graag de resultaten van een eventuele test af. En misschien een wetenschappelijke onderbouwing van het product. Dus doe je best mij te overtuigen. En als het dan zo is dat het goed werkt ( ik zal nooit zeggen dat het niet werkt) ben ik ook de kwaadste niet om toe te geven dat ik sceptisch was. Dus ik wacht af. Veel succes met testen e.d.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 22:39 #1324678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 15,6 met de twingeling
!0% minder zou dus rond de 1 op 17 kunnen zijn.
Ik ga eerst met de NL vertegenwoordiger aan tafel zitten om mijn plan voor te stellen en een meetplan op te stellen. Als ze het teveel werk of gedoe vinden dan is het jammer.
Hoe dan ook, na de vakantie hoop ik een definitief idee en plan te hebben.
Komende weken staan in het teken van de verhuizing en nieuwe opdracht!
Fijne dag/avond wenstJohnPeter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC