Brandstof besparen? Droom of realiteit? Testplan!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 12:05 #1087952 door V700 register
Ja, zo af en toe wordt ik benaderd voor een geweldige uitvinding waarmee ika) miljonair kan wordenb) waanzinnig veel energie kan besparen, minimaal 50 maar soms wel 150% :)
Werd nu benaderd door een italiaan die me niet belooft dat ik rijk wordt (minder...) en een besparing die tussen de 5 en 13% van diesel en/of benzine ligt, uitgaande van een wat minder high-tech motor; dan blijf je rond de 5% (Ervaringscijfers bij 150 NL trucks)Daarnaast hebben ze ervaringscijfers en statements van gebruikers in diverse buitenlanden ook bij bedrijven met honderden voertuigen, taxi vloten, noem maar op; statements bij de vleet. Of fleet....Laatste klant is coca-cola voor 450 trucks.
<a href=" www.johnpeter.nl/meer/supertech.html ">Voorlopig meer informatie op mijn site!
-- UPDATE--
Test resultaten uitlaatgassen:
CO 0,36% &gt; 0,01%
CH 70 ppm &gt; 0 PPM
andere test
CO ,133% &gt; 0,008%
CO2 15,41 &gt; 15,58
HC 93 PPM &gt; 18 PPM
O2 0,52 &gt; 0,16
Co Kor 0,133 0,08
Filmpje volgt!

10% van 1000 liter brandstof (12000 kilometer op diesel, 9.000 op benzine) zou algauw 130 resp 160 euro per jaar schelen. Leuk, maar als je meer rijdt scheelt natuurlijk meer.. Bij de twingeling (1 op 15) zou het dus zo'n 150 euro kunnen schelen. Per jaar.
Maar: wat moet dat kosten? Met een garantie voor 5 jaar (ongeacht kilometrage) moet je rekenen op een kleine 200 euro voor onze tanks plus inbouwkosten (kwartiertje-20 minuten), geen hak of breekwerkdoen jullie natuurlijk allemaal zelf,  :()
---
Nu ben ik van meten is weten dus ik wil hen het volgende voorstellen:
Een serie van 10 stuks ter beschikking te stellen aan leden van onze club onder de volgende voorwaarden:
  • Gedocumenteerde ervaringscijfers over tenminste 1500 kilometer zodat een beeld ontstaat van het "oude" gebruik
  • Regelmatige publieke update van het verbruik in de nieuwe situatie
  • (mogelijk) inbouw op een sleuteldag
Na een periode van circa 8 maanden evaluatie en, indien gewenst, koop tegen gereduceerd tarief of retourzenden maar ook de mogelijkheid om een tweede tegen gereduceerd tarief aan te schaffen. (Gratis is, gelet op de financiele positie, niet mogelijk. Maar dan heb je het bedrag vermoedelijk al terugverdiend!)
Uiteraard wordt de evaluatie hier gedeeld maar ook op andere plekken.
---- Mijn vraag ---
Zijn er leden van de club met interesse om hier aan mee te doen?
Zoja, dan ga ik het voorstellen en zo nee, dan gaan we iets anders bedenken...
Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Update: potentiele deelnemers:
Renault Twingo, 1995, ca 165.000 km, verbruik ca 1000 liter per jaar. Potentiele besparing ca 160 euro per jaar
Blauwe tank - 852.000 km, ook 1995, verbruik ca 5.000 liter per jaar: pech! Want op LPG....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 12:15 #1322514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat?
Euhm....maar wát is het? (behalve een naar zeggen, geweldige uitvinding?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 13:01 #1322516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een of ander cylindertje
dat wordt "opgehangen" in de tank.
En of het geweldig is? Zij zeggen van wel, ik ben wat afwachtend maar heb daar zo langzamerhand ook wel enige redenen voor, zowel in consumenten dingen van een paar tientjes al van multi miljoenen "dingen" :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 13:13 #1322518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic link?

JP Elverding schreef : dat wordt "opgehangen" in de tank.

Heb je ook een linkje, of zoiets?Als ik besluit mee te doen, wil ik wel graag alle info hebben...;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 13:19 #1322519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je kunt nog niet meedoen
je kunt je alleen maar opgeven; ik zal eerst met hen moeten overleggen....
Link ben ik aan het voorbereiden, eind van de middag zal ik 'm posten. Moet ook nog wat eigenbelang indekken ;O

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 14:04 #1322523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er hangt een luchtje aan,....
Ik zou zeggen , volg je instincten . Dat bespaart je een hoop 'gedoe'.......
( En dat bedoel ik niet om je idee af te kraken, maar dat zegt mijn gevoel )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 14:27 #1322526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Instinct
Mijn instinct zegt deze keer: testen, mijn hersenen zeggen yeah, sure.
Maar op basis van de gebruikerservaringen lijkt het me niet helemaal zinloos.
Die nederlandse transporteur zou ongeveer 150 auto's hebben uitgerust en circa 5% minder diesel verstoken. Op 5.500 ton diesel is dat een knappe hoop geld. Wat wel opviel was dat het Ad Blue gebruik bij auto's met een AB tank ingebouwd in de tank iets toegenomen is in vergelijk met auto's die een losse Ad Blue tank hadden.
Gisteren had ik een afspraak hierover maar daar is iets fout gegaan; mijn PDA/GSM gaf de geest zodat ik de man ook niet kon vragen waar hij was. Stond ik dus bijna een uur in De Meern, zelfs iemand met een audi aangesproken...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 14:57 #1322529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, dingetjes om de
Tja, dingetjes om de brandstofleiding, dingetjes in de tank, magnetisch, electro-magnetisch. En dan ook nog onafhankelijk van de soort brandstof en welke toevoegingen een fabricant daarin heeft gedaan daar praten we gewoon maar helemaal niet over.
Mijn instinct zegt ook wat, namelijk "grote flauwekul".
Overigens, wat dit onderwerp betreft heeft mijn instinct nog altijd gelijk gehad. Rijk ben ik daarvan niet geworden maar het heeft me wel een boel bespaard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 18:11 #1322541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het product bestaat
Het product bestaat tenminste al sinds 10 september 2005, aan de data van de onderzoeksresultaten te zien.
Als dit al bijna 6 jaar bestaat, en er daadwerkelijk een aanzienlijke verbruiks reductie behaald kan worden van ten minste 5%, dan zou dit al toegepast worden op/in/door veel meer producenten/bedrijven/auto's lijkt me.
Verder is er erg weinig te vinden over deze "uitvinding", behalve wat website's waarvan je je afvraagt uit welk tijdperk die stammen.
En voor die orders bij o.a. Coca Cola; een goede lobby doet wonderen, ook voor een product wat totaal niet werkt .
Mocht het toch een recordbrekend wondermiddel zijn, dan lezen we dat vanzelf, en zal ik er ook eentje aanschaffen .

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 18:52 #1322547 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Simpel boerenverstand
even een inkopersbenadering met boerenverstand, ik pel dit soort dingen in mijn werk namelijk eenvoudig af. Stel ik ben inkoper voor een transportbedrijf met een grote vloot en ik wil onderstaande clausule in het contract hebben:
Bij 5% gerealiseerde brandstofbesparing volgt in het eerste jaar 2% bonus berekend op het jaarlijkse contractbedrag. Bij het niet realiseren volgt er een boete van 5% op de jaarlijkse contractwaarde.
Moet je eens kijken hoe snel de besparing wegkwijnt in het gesprek.
Sorry JP, heb al iets te vaak van zulke loze beloften gezien. Ik tuin er niet meer in. Op hun site staat niet eens een verklaring hoe ze het realiseren en wat het ding doet.
Succes!
Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC