Zomaar topic sluiten???????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Normaal wordt dit intern opgelost door b.v. een andere funtie voor te leggen aan degene die zich blootsteld aan dergelijk critiek.
Op die manier zou het publieke imago van desbetreffende instantie/vereniging, binnen de perken, op peil gehouden kunnen worden.
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat een slap gel*l, als je als bestuur/moderator echt achter je beslissing staat dan moet je daarbij blijven vind ik.
Blijkt dus maar weer hoe het bestuur/ moderators te beïnvloeden zijn met zo'n topic.
Ergens klopt er dus iets niet.. En ook de term vriendjespolitiek komt bij mij omhoog ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle reacties lezende ben ik toch geneigd om de procedure voor het al dan niet sluiten van topics nader toe te lichten.
Het sluiten van topics lijkt door veel gebruikers te worden gezien als 'straf' of iets dergelijks. Dit is absoluut niet het geval. Wij, daarmee bedoel ik het webteam en het bestuur, willen een website waar leden en niet-leden gezellig over hun hobby kunnen discussieren. Het sluiten van een topic moet puur en alleen gezien worden als een pas op de plaats. Niet meer dan dat. Het is ook geen actie waar geen discussie over mogelijk is. Dit is een site voor gebruikers en zal dat ook altijd blijven.
Vandaar dat het draadje weer open ging.
Zal dit in de toekomst nog eens kunnen gebeuren? Jazeker. Als het webteam een draadje ziet welke potentieel een heel verkeerde kant op kan gaan dan kan het zijn dat dit draadje op slot wordt gezet. Al is het maar om het webteam even de tijd te geven zich in te lezen. Dit is nodig om er voor zorg te dragen dat beslissingen om draadjes dicht te houden of juist open te zetten met instemming van het hele team genomen kunnen worden.
Dit is wat er met het desbetreffende draadje is gebeurd. Willem was de enige die online was en heeft een pas op de plaats gemaakt door het draadje te sluiten. Na overleg en het argument lezende dat er niet gescholden werd, we zagen ondertussen ook wel dat het draadje niet in de brand ging, hebben we het draadje in goed overleg weer open gezet.
Kan voorkomen worden dat er pas op de plaats moet worden gemaakt?Jazeker, het is allemaal getypte tekst waar wij als webteam op af moeten gaan. Het interpreteren van de juiste context wil dan wel eens moeilijk zijn. De remedie is simpel, hoe minder polariserende uitlatingen een draadje bevat, deste minder snel zal het draadje op slot worden gezet.
Sluit ik af met een klein verzoek aan een ieder op dit forum. Mocht een geval als deze zich nog eens voordoen, meld dat dan gewoon maar ga het webteam en bestuur niet door het slijk halen. Bedenk dat we er zijn om zowel offline als online een leuk platform neer te zetten om onze hobby te kunnen beoefenen. We zijn geen boemannen die mijlenver boven de rest hangen. We zijn in feite gewoon leden die iets meer voor de vereniging willen doen. Neem dat mee voordat de complottheorieën uit de kast worden gehaald. Echt, we luisteren naar steekhoudende argumenten.
Groet,
Támas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de RC bedoeld wordt die ik denk dat er bedoeld wordt, dan heb ik daar in het verleden ook wel eens wat akkefietjes mee gehad. Inmiddels zijn wij weer "on speaking terms" maar aanvankelijk had ik o.a. mijn lidmaatschap opgezegd uit onvrede over de gang van zaken. Inmiddels ben ik ook weer lid. Men kan er dus overheen groeien.solexpaul schreef : Het is helaas een onbesproken feit dat 1 prominent lid er een bijzonder slecht betalingsmoraal op nahoud. Meerdere leden incl mijzelf hebben hier last van (gehad). Gezien de status van dat lid begrijp ik dat Isabelle het bestuur erbij betrekt. En dan verwacht ze logischerwijs dat het bestuur tenminste vragen erover stelt. Boefjes horen in het gevang en niet in een aan het bestuur gerelateerde functie.
Tegelijkertijd kan de RC de eer aan zichzelf houden door zonder schuld te bekennen zijn functie ter beschikking te stellen teneinde de V700 vereniging, die hij vanzelfsprekend een warm hart toedraagt, niet verder te willen laten beschadigen.Ik kan mij zomaar voorstellen dat dat een verleidelijke overweging is voor de RC in kwestie. Als ik zo op het forum door de "wringer"gehaald zou worden dan wist ik het zo net nog niet ... Het bestuur houdt dan schone handen omdat ze de bezwerende formule "na onderling overleg is met wederzijds goedvinden besloten... etc." van toepassing is...
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ga mezelf hier nu niet verdedigen omdat ik niets te verdedigen heb, en euh Paul, als je afspraken maakt, zijn dat afspraken tussen twee mensen en zal ook jij JOU gedeelte ook moeten nakomen en niet ineens de afspraken eenzijdig gaan veranderen om vervolgens te lopen mekkeren, en dan vervolgens achter mijn rug om tegenover derden en op het forum met modder gaan smijten! Ik vind dat een vreselijk zwakte bod! Hij die onschuldig is werpe de eerste steen.....
De kwestie wordt, iig door mij, via prive mail geregeld, en dus door mij niet hier op het forum, zoals ook de wens van het bestuur. En daarom begrijp ik het standpunt de discussie die er blijkbaar gevoerd werd te sluiten helemaal en sluit ik mij daar zonder meer bij aan... misschien ook wel een optie voor deze discussie?
Wat heb ik hiervan geleerd? Dat ik geen spullen meer te koop aanbied hier op de site....
GG,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is verder het laatste wat ik hierover zeg, heb immers meerdere pbs gehad van andere gedupeerden.
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Feit is dat e-mails van uw kant opeens stoppen en u aan derden, of wanneer ik u op een andere manier aanspreek (via facebook bijvoorbeeld) beweert dat ik het ben die opeens niet meer reageert...
Feit is dat ik zowel mijn inbox als mijn spambox regelmatig controleer en ik ook via Facebook niets meer van u heb ontvangen na mijn laatste bericht waarin ik mijn IBAN gegevens heb doorgegeven.
Ik heb ontdekt dat u ineens weer enkele berichten stuurt als ik u op een andere manier contacteer, dus misschien moet ik dat maar eens doen via uw nieuwe vriendin of via de politie?
Mijn IBAN gegevens zijn via Facebook verstuurd, en ik wil ze gerust ook gewoon hier op het forum posten zodat iedereen, en dus zéker u ze kunt lezen en niet hoeft te beweren dat ik niets van mij laat horen...
Ik heb u al maandenlang gezegd dat voor mij het verhaal ophoudt van zodra ik mijn centen terug heb en daar bent u ook mee akkoord gegaan, zwart op wit. Gelieve dan ook niet de verantwoordelijkheid van je af te schuiven, want in deze is het wel degelijk u die de afspraken niet nakomt!
Voor u begint over het feit dat ik een paar onderdelen geannulleerd heb: dit was reeds geruime tijd na het afsluiten van de deal, maar wij wilden u nog een kans geven door een deel van de deal te laten doorgaan zodat het niet tot terugstorten van de aanbetaling hoefde te komen.Jammergenoeg vond u dat u per sé nog eens extra verzendingskosten (die nochtans reeds inbegrepen waren!) moest gaan eisen.
U kunt niet zeggen dat wij het spelletje vuil hebben gespeeld, in tegendeel, we moesten eigenlijk maanden geleden al naar de politie gestapt zijn.
Bij deze verzoek ik u dus nog 1 maal om de 200 Euro waarover het gaat terug te storten, anders kan ik niet anders dan u op een andere, minder aangename manier te contacteren.
Dit is geen dreigement of belediging, maar een verwittiging.
Isabelle
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
solexpaul schreef : Ohh mijnheer word persoonlijk? Je hebt niet alleen mij maar meerdere clubleden bij de veter gehad. Houd de eer aan jezelf en vertrek hier, het net rond jou begint zich te sluiten. Dit is verder het laatste wat ik hierover zeg, heb immers meerdere pbs gehad van andere gedupeerden. Paul
Hoezo persoonlijk? Wie de schoen past trekt hem aan.... en jij voelt je blijkbaar aangesproken....
GGG,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voice-mail uiteraard, maar ik heb mijn boodschap ingesproken...
Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begrijp best dat het voor een ieder hier die iets extra's doet slechts "liefdewerk oud papier is" en dat de bedoelingen in beginsel goed zullen zijn. Heel mooi allemaal maar kritiek, al dan niet terecht, krijgen hoort er gewoon bij. Diegene die daar niet tegen kan moet zijn positie dan maar ter beschikking stellen.
Het is trouwens zo dat ik Candisa en anderen met negatieve ervaringen niet ken en het zeker niet voor haar / hun opneem. Ook wist ik niet welke regiocoordinator het betrof. Dat lees ik net pas. Daar gaat het mij ook niet om. Het gaat mij er om dat het bestuur en moderators in voorkomende gevallen eens zou mogen optreden ter gunste van gedupeerde leden (wie het ook mogen zijn), de kop uit het zand haalt en niet alleen maar naar de regeltjes en reglementen (ver)wijst. Dat is gewoon te makkelijk.
Ook het sluiten en openen van topics zal beter en in het openbaar moeten worden beargumenteerd. In het reglement onder Sitebeheer staat: "Het ingrijpen van een moderator/webmaster zal worden toegelicht met een reden van zijn optreden." Toelichten is meer dan alleen de melding: "In strijd met het reglement."
Wat ik verder constateer is dat er niets tegen "handelaren" wordt gedaan. Nu is er weer een nieuw lid als dusdanig hier actief maar daar wordt geen enkele opmerking over gemaakt of vanuit het bestuur / moderator team vragen over gesteld. Ook hier blijft iedere (re)actie achterwege.
Ik zal me aan de opzegregeltjes houden. Ik verwacht wel van het bestuur en moderators wat met kritiek in het algemeen te doen en dat zij zich beseffen dat zij er voor de leden zijn en niet andersom!
@jsnijder: Op fora in het algemeen zijn er bepaalde ongeschreven regels. De Do's and Don'ts dus. Een van die regels is dat er boven berichten geen aanhef wordt geplaatst en dat er ter afsluiting geen groeten worden gedaan met daarachter je naam geplaatst. Daarbij komt dat het starten van een reactie met "Beste heer (achternaam, gewijzigd in) Ceska" nogal elitair overkomt.