Toch weer even zeuren, grote ergernis...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij gaat het bij de meeste mensen om het volgende:
-Een simpel menu vanwaar je je foto's kan uploaden naar je eigen album (met een limiet van bijv. 40MB, ik noem maar wat), eventueel meerdere foto's per keer uploaden.
-In een draadje een simpele link om een foto uit je album naar een topic te vissen. (net als nu eigenlijk, misschien handig dat foto's direct in een eigen tabblad worden geopend)
-Een fotoalbum waar je gewoon een bups foto's in kan zetten met tekst, eigenlijk zoals je het nu in een topic kan doen. Bij voorkeur meerdere foto's tegelijk.
-Een fotoalbum wat bijdraagt aan de site (technische beschrijvingen, documenten, inbouwhandleidingen etc etc) wordt apart opgeslagen. Mocht iemand dan geen lid meer zijn dan blijven de foto's behouden.
Misschien zijn er al zaken die nu bestaan; dan is het misschien fijn als deze voor iedereen (leken, kneuzen,nerds,IT'ers,onwetenden) duidelijk te vinden zijn.
Voor mij was het huidige systeem dus een reden om mijn (na lang verzamelen opgebouwde) interieurfotoalbum niet op deze site zetten maar op Picasa.
De snelheid van de site is volgens mij prima. Een enkele keer iets widdelend in snelheid maar in mijn ogen niet storend. Misschien ligt het aan iemands eigen verbinding/aansluiting?
Ben benieuwd of jullie er wat mee kunnen.
gr alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan wel zijn, maar als het gros van de adverteerders de bijlagefunctie (die trouwens wél heel eenvoudig werkt) toch gebruikt voor foto's, wie heeft er dan gelijk?Mathy schreef : En eigenlijk niet bedoeld om foto's in te zetten, maar voor documenten.
Wat gebeurt er trouwens met die attachments nadat de advertenties verlopen zijn, verdwijnen die dan ook? Hopelijk wel, anders wordt het zwerfafval.
Overigens heb je mijn opmerking niet helemaal begrepen. Ik doelde op de (hypothetische ) mogelijkheid om een 'kapstok' te maken waarmee files eenvoudig in shared space op de server te krijgen zijn. Vervolgens kun je naar zo'n file linken wanneer je hem als plaatje in een post weer wilt geven. Rob en Gerben doen dat ook, maar dan naar hun eigen server.
Ik stop even met mijn gestuur vanaf de kant, ik ben benieuwd wat de toekomst brengen gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar kunnen we dan wat mee Willem, bedankt.Misschien kan Tamas of jij (je schrijft zo prachtig ), er een dagboekpagina van maken?Willem V. schreef : Heren,
Als ik de hele discussie bekijk, gaat het eigenlijk om het feit dat er te weinig "gebruikersruimte" is. Vervolgens wordt er nog meer bijgehaald. De snelheid ervaar ik niet als traag, maar dat kan ook liggen aan het feit dat aan mij wat andere "rollen" zijn toebedeeld.
Even kort gesteld, we zijn nog niet over naar de dedicated server. Zodra dit wel het geval is zal er in ieder geval iets worden gedaan aan de gebruikersquota, we hebben dan "ruimte zat".
Maar meer nog zal er ook gekeken worden naar de wijze hoe we e.e.a. in gaan richten. Ik laat het graag aan Tamas over om de verdere uitwerking hiervan kenbaar te maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een dagboekpagina is wel een leuk idee maar ik moet wel zeggen dat ik niet zeker weet dat ik die elke dag ga updaten. Met een 40 urige werkweek is de tijd soms wat beperkt en als ik dan de keuze moet maken tussen het configureren van de server of een dagboekpagina schrijven dan wordt het de eerste. Het voorkomen van dit soort draadjes is in mijn ogen ook helemaal niet nodig. Als je wat op je hart hebt, spui het dan. Dat is de enige manier waarop wij moderatoren kunnen vernemen wat jullie gebruikers ervaren.
Ik kan nu al wel aangeven wat de status omtrent de nieuwe server is. De configuratie is klaar. Alle software wat moet draaien draait met dank aan Sitebytes voor hun geduld en service. Voor mijn vakantie heb ik veel tijd besteed aan het test draaien van deze site op de nieuwe machine. Ik heb nu een goed beeld van hoe de site zich houdt en of alles nog gevonden wordt. Ik ga nogmaals de data overzetten zodat ik weer een 1 op 1 kopie heb draaien. Werkt deze versie goed dan gaat het daadwerkelijke migratieproces in werking. Jullie krijgen dan een bericht op het forum te zien en de site zal dan even uit te lucht zijn. Ik pomp dan de laatst geposte/geuploade data over om rode kruisjes op de site te voorkomen.

Dan nog een kleine bekentenis. Ik was voor mijn vakantie al klaar voor het laatste deel maar ik vond het slechte politiek om de site over te knallen om daarna vrolijk drie weken buiten de deur te zijn. Wie Murphy kent weet dat je op deze manier de deur wagenwijd voor hem open zet. Vandaar dat jullie nog even met een beperkte ruimte zitten. Sorry sorry sorry.

We liggen dus op koers. Hebben jullie vragen of wensen, meld deze dan! Echt, we nemen het altijd mee en kunnen we het niet direct realiseren dan nemen we het nog mee in de plannen voor de langere termijn.
Groet,
Támas ( ook namens de rest van het moderatorenteam )
- V700 register
- Nieuw lid
-