Toch weer even zeuren, grote ergernis...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeg, doe je een beetje rustig met mijn collega...??EndlessQuest schreef : Ronduit stuitend wat je hier roept Mathy.
Richard, zou je dit kunnen toelichten?Het werkt namelijk prima, in de praktijk.EndlessQuest schreef : Ik vindt het volstrekt ongeloofwaardig of "Don Quichot-gedrag" iets te verdedigen wat bewezen in praktische zin niet werkt.
Als iemand besluit zelf foto's te verwijderen, kunnen wij als webteam daar niets aan doen.Als jouw userprofile zou verdwijnen, verdwijnen ook al jouw in het userprofile geplaatste foto's.Er is een aantal methoden, om afbeeldingen toe te voegen, zoals je weet en unlimited profile space zou inderdaad een discussie kunnen zijn (waar we het meen ik als webteam al eens over gehad hebben) maar dat blijkt in praktijk ook niet te werken.
(als voorbeeld:Op mijn werk heeft iedereen een netwerklocatie voor de my documents folder (voor windows users) die gelimiteerd is tot 250 mb.Mondeling gelimiteerd, want behalve de quotemelding die de beheerder krijgt, krijgt de user niets te zien.Nu zijn er grofweg 4500 users (nog wel) en die hebben dus allemaal 250 mb toegewezen, maar de gemiddelde in beslag genomen ruimte ligt op 460 mb.Even voor het idee: 0.25 Gb x 4500 = 1125 gbmomenteel is het zo, dat er dus 460 x 4500 = 2070 Gb in gebruik is, bijna het dubbele.De topscorers gebruiken ongeveer gemiddeld, de top 25 zeg maar, 2 Gb per persoon.)Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat als je het niet limiteert is de kans dat het uit de klauwen loopt, dik aanwezig is.Als je meer wil opslaan dan de foldervan 250 Mb, dan hebben we daar een netwerkschijf voor, waar je zonder probleem 2 gig op kan pleuren (dat zou hier dus de 'bak' met foto's (ge-upload via de foto-pagina manier) zijn, als je je foto upload.)Helaas kun je hiervandaan niet sturen welke methode iemand zal gebruiken en zijn er inderdaad mensen die bewust foto's weer verwijderen zelfs al zit hun prive-folder nog lang niet vol.
@Chilm:Zou je me, behalve dat je mijn dagboekpagina gevonden hebt waar iets in mist, kunnen aangeven welke pagina volgens jou, lijdt onder de tekortkomingen van 'onze' server?Daar wil ik namelijk wel eens naar kijken.In het verleden is het wel eens gebeurd dat er ergens een verwijzing stond naar een foto-pagina/server die niet meer werkte, waar de browser na heel onderhandelen geen foutmelding op gaf, maar gewoon niets liet zien.Die externe factor is ook belangrijk.
En Chilm, je schreef ook dit wensenlijstje op:
Heb je enig idee, van hoe het er momenteel bij staat?Een gig geheugen erbij is useless als er maar 20% in gebruik zou zijn.Wat ik hiermee wil zeggen, is dat ik het een beetje raar vind, over iets te oordelen waar je de specs niet van kent, toch?chilm schreef : Mijn ideale configuratie zou zijn voor dit forum: 1. Bandbreedte.2. Aparte webserver met dikke schijf (is er al denk ik).3. Aparte Mysql server en eventueel nog redundant.4. Lekker nog een gig geheugen er bij prikken.
Beetje hetzelfde als dat ik over jouw auto zeg dat ik het niet zo'n geweldig ding vindt, maar als ie op gas zou rijden, een turbo zou hebben en alu-velgen, het misschien wel goed komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil graag duidelijk stellen, dat ik dat niet heb beweerd.Ik werk inmiddels 12 jaar in een IT support organisatie en ben ITIL gecertificeerd en zal gebruikers nooit dom noemen, evenals er geen domme vragen bestaan. Je kunt het als ontwerper nog zo mooi bedenken, als de gebruiker niet dat pad volgt wat je bedacht hebt, werkt het inderdaad niet, dus daar zijn we het wel over eens, lijkt me zo.Ik zeg enkel, dat er meerdere methoden zijn, om je plaat op de site te krijgen en dat men een keuze kan maken welke er gebruikt wordt (maar misschien moet er een methode gewoon uit, kan ook).Als webteam kan je het nog zo mooi bedenken, maar als iemand er ZELF voor kiest om de afbeelding te verwijderen (NIET perse vanwege ruimte gebrek), hoe wil je dat ondervangen dan?EndlessQuest schreef : ......en dan heb ik niets aan een zinloze discussie over dat die "domme" gebruikers dat "geweldige product" niet goed gebruiken.
Ja, en dat is nou juist jammer, want dan kunnen we het ook niet achterhalen en verbeteren.Feedback van users, hoe vervelend soms ook, is nou juist zinvol.EndlessQuest schreef : Ik laat het hier bij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En nog 1 keertje dan... er is duidelijk iets mis met hoe deze website werkt en de snelheid van de server dat is toch wel zo klaar als een klontje. Als ik alleen al een zoekquery doe draadjes over hoe je foto's moet uploaden en over waarom er geen foto's meer ge-upload mogen worden dan ben ik nog wel even bezig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Chilm schreef : Sorry Bas, maar ook ik ga niet steeds in herhaling vallen, lees mijn startbericht van dit topic, daar staat ALLES in. Maar begrijpend lezen is niet altijd het sterkste punt van de mensen hier.
En nog 1 keertje dan... er is duidelijk iets mis met hoe deze website werkt en de snelheid van de server dat is toch wel zo klaar als een klontje. Als ik alleen al een zoekquery doe draadjes over hoe je foto's moet uploaden en over waarom er geen foto's meer ge-upload mogen worden dan ben ik nog wel even bezig.
Dat is daan alweerjammer.Tuurlijk heb je het recht om te vinden wat je ervan vindt, maar zonder aanknopingspunten voor degene die er wat aan kunnen doen, IS het niet zo, maar VIND jij het zo.Ik ervaar het namelijk niet, vandaar mijn vraag.
Dat van die foto's snap ik, heb ik uitgelegd, net als Mathy trouwens.
Dat van begrijpend lezen is direct aan mij gericht.Dat stel ik niet op prijs. Als je daar op verder wil gaan, graag per PB, ik ben er hier over uitgepraat.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Wat mij het meest stoort in een draadje als dit is de de moderaters vrij hard worden aangesproken, deze mensen zetten zich geheel vrijwillig in en dit alles in vrije tijd.
tuurlijk, alles kan altijd beter en sneller en mooier, en er ontbreekt ook wel eens een foto, maar dat mag toch op een forum als dit?

Wel is het fijn dat belangerijke informatie behouden blijft, maar dit alles te controleren en beheren kost ook tijd, en als ik naar mijn eigen vrije tijd kijk kan ik me goed voorstellen dat dit niet een haalbare kaart is voor de vrijwilegers van dit forum!

hou het gezellig!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas, van dat begrijpend lezen heb ik het expres al "over de mensen hier", dus algemeen, dat je dat als persoonlijk ziet daar kan ik niets aan doen. Heel vervelend dat je je aangevallen voelt, als je me kent weet je ook mijn waardering voor je niet aflatende inzet, een beetje flauw van je vind ik. Als je niet tegen kritiek kunt moet je niet gaan moderaten.En verder, deze reacties van het moderator team voorspel ik al in de start van dit topic. Jullie gaan echt compleet voorbij aan de mening en opinies van de forumgebruiker en weigeren er iets aan te doen. Elke keer weer komen jullie met precies dezelfde argumenten en elke vorm van zelfreflectie mist. Dit topic heb ik ik gestart onder de rubriek "Clubhuis" zodat alleen forumleden dit zien, dus mijn goede bedoelingen mogen duidelijk zijn.En kan ik helpen met de website graag... dus daar ligt het niet aan, ik ben niet zomaar aan het bashen maar heb hart voor dit forum en de medewerkers/sters. Maar soms moet de boel eens wakker geschud worden om een stap vooruit te kunnen zetten. Dus a.u.b. geen aangebrande antwoorden meer want het gaat hier niet over de inzet van de vrijwilligers, die staat buiten kijf.Mijn vriendelijke vraag was wie dit probleem eens serieus op gaat pikken?@ Mr. mukkes: de inzet trekt niemand in twijfel, en ook jij mist schijnbaar waar het hier echt om gaat, n.l. het verdwijnen van foto's bij belangrijke topics over technische problemen.Baseman schreef :
Dat is daan alweerjammer.Tuurlijk heb je het recht om te vinden wat je ervan vindt, maar zonder aanknopingspunten voor degene die er wat aan kunnen doen, IS het niet zo, maar VIND jij het zo.Ik ervaar het namelijk niet, vandaar mijn vraag.Chilm schreef : Sorry Bas, maar ook ik ga niet steeds in herhaling vallen, lees mijn startbericht van dit topic, daar staat ALLES in. Maar begrijpend lezen is niet altijd het sterkste punt van de mensen hier.
Dat van die foto's snap ik, heb ik uitgelegd, net als Mathy trouwens.
Dat van begrijpend lezen is direct aan mij gericht.Dat stel ik niet op prijs. Als je daar op verder wil gaan, graag per PB, ik ben er hier over uitgepraat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
over begrijpend lezen gesproken.Mr.Mukkes schreef : Wel is het fijn dat belangerijke informatie behouden blijft, maar dit alles te controleren en beheren kost ook tijd, en als ik naar mijn eigen vrije tijd kijk kan ik me goed voorstellen dat dit niet een haalbare kaart is voor de vrijwilegers van dit forum!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-