Taxatiewaardes van onze auto's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eens.sdijkstra schreef : Ik vind 80 euro ook een net bedrag en zeker de moeite waard. Niet duur dus, maar individueel kan het ook voor dat bedrag. Meer waarde van een clubtaxatie zou zijn dat het voordeliger moet zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Di hangt helemaal van de maarschappij af waar je de auto verzekerd. Ik had vorig jaar mijn 240 van 1992 met taxatierapport verzekerd en onbeperkte kilometers. Mijn verzekeringmaatschappij accepteerde 3 jaar lang het zelfde rapport.<strike>Baseman</strike> sdijkstra schreef : Als je trouwens meer dan 10.000 km per jaar rijdt, zul je elk jaar je auto opnieuw moeten laten taxeren. In andere gevallen (bij hobby-matig gebruik bijvoorbeeld) is een taxatie 3 jaar geldig.
[edit Baseman] Schrijver van de originele quote aangepast [end edit]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedenk wel een paar dinegn;
- vraag eerst aan je verzekeraar of hij van de taxateur die je uitzoekt wel een taxatierapport accepteert. De verzekeraar heeft meestal wel een lijst welke taxateurs je mag 'gebruiken'
- alleen een papiertje is niet voldoende, zorg dat je auto ook verzekerd wordt voor de taxatiewaarde. Hoe hoger de taxatiewaarde hoe hoger je premie (all-risk) maar dat is natuurlijk logisch
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben ook al aan het mailen met een taxateur. Ik moet er echt niet aan denken dat mijn wagentje totalloss gaat. Dat zou echt opnieuw beginnen betekenen.
Die nul euro in het veldje dagwaarde bij elke online premieberekening is weinig bemoedigend en als ik dat kan veiligstellen dan investeer ik die kosten graag.
Groet,
Tamas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb diverse auto's (helemaal) zelf opgeknapt, is altijd heel leuk en leerzaam, maar ook ontzettend duur. Wat ik vooral heb geleerd is dat als je een auto zoekt, je de hoofdprijs betaalt, maar als je er vanaf wil (moet), istie niets waard... Dit staat eigenlijk wel een beetje los van bovenstaand citaat, maar het hart komt wel in beeld. Zelf zou ik - bij ruime middelen - gewoon aanschaffen wat ik zou willen. Het hart laten spreken dus. Als je een mooie auto wil, kost dat gewoon geld, ALTIJD! Economisch kan en moet je zoiets dan ook niet beoordelen, als je op vakantie gaat kost dat toch ook een pak met geld? En wat krijg je ervoor terug? ... juist! Pas achteraf kun je de waarde bepalen, maar het geld is weg. Zo ook bij een auto, die koop je - in ons segment althans - niet omdat het economisch verantwoord is, dan moet je een Pandaatje of een Aygootje kopen. Als je de ruimte nodig hebt huur je een grote auto of een bus, als je op vakantie gaat, dito, en ze zijn ook nog voorzien van 5 sterretjes in de NCAP. Dus leg mij nou eens uit - MET JE VERSTAND! - waarom je in 's-hemelsnaam een VOLVO 700 / 900 / S & V90 zou kopen? Inderdaad, dat gaat niet lukken, je koopt zo'n prachtige en heerlijke auto vanuit een puur emotioneel perspectief, met je hart dus. Helemaal eens dus met de man met de sigaren! Maar Jan, wat drink jij zoal bij die goede sigaren?jsnijder schreef : Hoewel alleen een echte fanaat bereid zal zijn om een dergelijke onverantwoorde economische investering te doen en het hart in plaats van het verstand laat spreken.
Groeten, Jan.
Groeten, Tom
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
eerst even dit: hoewel ik nog steeds ten volle achter mijn motto sta voor wat betreft de goede sigaren: na 31 jaar stevig te hebben gerookt heb ik per 1.1.2008 besloten eens een pauze in te lassen. E.e.a. betekent dus dat ik op dit moment niet (meer) geniet van een goede sigaar.( tenzij ik het geluk heb dat iemand in mijn buurt er eentje rookt) Ik kan niet zeggen dat ik mij er beter door voel maar erg veel moeite kost het me gelukkig ook niet. Het scheelt wel een behoorlijk aantal dukaten per week want goede sigaren zijn helaas niet goedkoop.
Drinken (met mate) doe ik nog wel en dit varieert van een goede port tot een single malt whisky en een lekkere koele Guinness. Je ziet, mijn motto voor sigaren geldt ook voor de drank. Beter 1 maal iets goeds dan meerdere malen mindere kwaliteit. Roken en drinken doe je voor het lekker.
En dit motto pas ik ook toe op mijn hobby-auto's. Het is een luxe, geen eerste levensbehoefte. Dus zolang ik het me kan veroorloven dan moet het pico bello in orde zijn. Gaat dit niet meer dan zou ik de auto's ( wel met pijn in mijn hart) weer van de hand doen.
En met mijn verstand kan ik je niet verklaren waarom ik een baksteen koop/heb gekocht. Al ruim 15 jaar heb ik in diverse bakstenen meer dan een half miljoen km's afgelegd en nu nog steeds met evenveel plezier als in het begin. Sterker nog, een automobiel leven zonder 7 of 9 serie kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik ben dus eigenlijk redelijk geschift op dit gebied. Maar ik heb al het vele malen gezegd: ons type Volvo voelt aan als de bekende ouwe doorleefde lekker zittende jas waar je ook geen afscheid van wilt en kunt nemen.
En zolang in het leven de emotie regelmatig voorrang krijgt op de ratio, dan is het leven niet saai en waard om geleefd te worden, nietwaar?
Ik neem nog een lekker portje en zoek dan de echtelijke sponde maar eens op.
Groeten, Jan ( bj. 1958/ lidnr. 145/ volvo s90 uit '98 en 760GLE uit '83)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Dan komt er zo n arrogante expert, die ijskoud durft te zeggen dat het toch al een oud beestje was, en dat ik blij mag zijn met 1000 gulden met behoud van het wrak.
Dan kijk ik zo n vent aan en besef dat ik voor hem geen 20 jaar achter de tralies wil zitten (GGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRR)
Ik vraag me af of het zin heeft, wanneer je met een taxatie rapport aan komt, of ze zich er wat van aan trekken.
Je hebt nl wel met ordinair schorrem te maken, ook al lopen ze in een 3-delig krijt-streepje.
 
Breek me de bek niet los............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
In mijn geval ben ik er nog redelijk uitgesprongen emt de V90: dankzij het feit dat de auto nog vrij jong was, lag de dagwaarde op polis op 6050 euro. De schade-expert is daar 50 euro onder gaan zitten voor de huidige dagwaarde. Niet slecht voor 10 maanden en 29.000 km. Maar, als ik een taxatierapport had gehad, dan had de waarde meer in de buurt van die van Martijn gelegen (niet op hetzelfde hoor, hij was tenslotte niet ZO mooi en had flink meer kilometers).
De 760 is verzekerd tegen taxatiewaarde (klassiekerpolis), de taxatie is via een on-line taxateur gedaan en de waarde is op 2500 euro geschat. ook hier: geen perfect exemplaar, en dat zie je dus terug in de taxatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.