Taxatiewaardes van onze auto's?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 11:53 #1194694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pardon?

sdijkstra schreef : Een clubtaxatie van 80 euro vind ik niet bijzonder goedkoop

Pardon? Als je voor 80 euro, meteen van alle gezeik met de verzekering af bent en de waarde van de auto zeker hoger zal liggen dan de dagwaarde die jouw verzekering hanteertm, is het absoluut de moeite waard.

sdijkstra schreef : Ik weet wel dat er bij de Volvo300club ook een dergelijk initiatief is genomen, maar de belangstelling was minimaal.

Ik denk dat we in een apart draadje, dit eens moesten polsen en er een lidmaatschapsgadget (dus kortingstarief op vertoon van ledenpas) van moeten maken, of draaf ik nu door?Ik verwacht eigenlijk best een behoorlijke belangstelling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 12:17 #1194697 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is ie waard
Mijn 740 bj 1988 kan bij de ANWB in de oldtimerverzekering. Als ik deze all risk wil verzekeren heb ik een taxatierapport nodig van een erkende taxateur.
Aangezien ik een hogere =dagwaarde dan de huidige verwacht door ondermeer de nieuwe gasinstallatie en ik tevens voor hetzelfde bedrag wat ik nu betaal all risk verzekerd kan zijn ben ik dus zekler geinteresseerd in een taxatierapport! 
groetjes Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 12:33 #1194699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik doe mee
Ik zou mijn auto ook wel graag willen taxeren, dan kan ik hem ook all-risk verzekeren.(kan hem nu niet eens wa+ verzekeren)
Dus noem maar een tijd en plaats en ik ben er bij

Groetjes Harnt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 13:01 #1194702 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ter verduidelijking

Baseman schreef :

sdijkstra schreef : Een clubtaxatie van 80 euro vind ik niet bijzonder goedkoop

Pardon? Als je voor 80 euro, meteen van alle gezeik met de verzekering af bent en de waarde van de auto zeker hoger zal liggen dan de dagwaarde die jouw verzekering hanteertm, is het absoluut de moeite waard.

Graag niet puur één zin citeren, want nu trek je mijn bericht uit zijn verband. Als ik individueel een taxatie kan laten verzorgen voor 80 euro, vind ik een clubtaxatie van 80 euro niet bijzonder goedkoop. Zie tarief Dafclub.
Over het nut van een taxatie hoeven we ook geen discussie te voeren, want als er iemand veel geld is verloren door het ontbreken van een taxatie dan ben ik het wel..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 13:06 #1194703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Europe Expertise
Europe Expertise heeft de mijne op 16.500 getaxeerd (en kende Carlo vertelde hij). Het lijkt me iemand die best voor een schappelijk bedrag in clubverband op een sleuteldag wil rondscharrelen...

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 13:54 #1194706 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic premie??
Dan ben ik wel benieuwd wat de premie gaat doen want die zal wel een stukkie omhoog gaan. Want stel dat je nu 50,- p/mnd betaald voor een waarde van E 3000,- en na taxatie is de waarde geschat op 10.000,- dan zul je er echt niet met 60,- p/mnd vanaf komen...lijkt me niet logisch in het kader van winst maken voor de verzekeringsmaatschappij. Aan de andere kant zegt de verzekeringsmij dat ze berekenen over de nieuwwaarde(ook bij WA+ ) en als ze daar niet genoeg ocver kunnen vangen dan beginnen ze over het gewicht van de auto..... als ze maar veel kunnen vangen. IK heb daar geen goede ervaringen mee maar ik ga het hier volgen en ben benieuwd naar de gevolgen. Voor mij is WA+(wat ik nu ook heb genoeg) ik neem het risico van schade door mijn schuld, en ja dat is een risico want je bent zo een paar duizend verder igv schade......maar een andere vind je met goed zoeken ook wel voor een goede prijs.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 13:59 #1194707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rustig maar.

sdijkstra schreef : Graag niet puur één zin citeren, want nu trek je mijn bericht uit zijn verband.

Ik weet wat je nog meer in de posting vermeldde, maar mij ging het puur om die 80 euro, die je als te duur aanmerkte.Ik vindt dat niet, de rest van het bericht citeren draagt niets aan mijn opmerking bij.
Verder is het ook niet als vervelend bedoeld, ik vind 80 euro best schappelijk, maar natuurlijk is 60 een mooier bedrag, of 40 of zo. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 14:02 #1194708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interesse
Los van alle discussies hieromtrent, wil ik hierbij aangeven ge-interesseerd te zijn in een taxatie-rapport.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 14:02 #1194709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben ook in voor een
Ik ben ook in voor een "echte" taxatie.
Bij mijn schade vorig jaar kreeg ik alleen te horen dat hij "minimaal"  8.000,- waard was, dus daar heb ik niet veel aan.
Groeten,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 14:19 #1194712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen probleem

Baseman schreef :

sdijkstra schreef : Graag niet puur één zin citeren, want nu trek je mijn bericht uit zijn verband.

Ik weet wat je nog meer in de posting vermeldde, maar mij ging het puur om die 80 euro, die je als te duur aanmerkte.Ik vindt dat niet, de rest van het bericht citeren draagt niets aan mijn opmerking bij.
Verder is het ook niet als vervelend bedoeld, ik vind 80 euro best schappelijk, maar natuurlijk is 60 een mooier bedrag, of 40 of zo. 

Ik vind 80 euro ook een net bedrag en zeker de moeite waard. Niet duur dus, maar individueel kan het ook voor dat bedrag. Meer waarde van een clubtaxatie zou zijn dat het voordeliger moet zijn.
Als je trouwens meer dan 10.000 km per jaar rijdt, zul je elk jaar je auto opnieuw moeten laten taxeren. In andere gevallen (bij hobby-matig gebruik bijvoorbeeld) is een taxatie 3 jaar geldig.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC