Benzinegeur in de wagen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2023 18:41 #1473280
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herstelling
Wisselstukken toegekomen, herstelling is een ander paar mouwen.
Alle slangklemmen waren verroest, dus dat was al een moeilijkheid.
De klem van de beschadigde leiding is met geen enkele mogelijkheid los te krijgen. Ik kan er gewoon niet aan.
Beugel (nr 2 op de tekening van Leidsekade) zit gemonteerd op een balk die in de lengte van de auto loopt. En de slangklem zit daar achter.
Ben er al uren mee beziggeweest, langs onder als langs boven geprobeerd. Maar lukt niet.
Ik vrees dat ik de tank moet laten zakken.
Iemand advies? Alle bouten zijn zo verroest als maar kan, dus ik ga eerst al nieuwe banden bestellen voor onder de tank. Voor ik nog maar denk aan losmaken.
Bedankt.
Alle slangklemmen waren verroest, dus dat was al een moeilijkheid.
De klem van de beschadigde leiding is met geen enkele mogelijkheid los te krijgen. Ik kan er gewoon niet aan.
Beugel (nr 2 op de tekening van Leidsekade) zit gemonteerd op een balk die in de lengte van de auto loopt. En de slangklem zit daar achter.
Ben er al uren mee beziggeweest, langs onder als langs boven geprobeerd. Maar lukt niet.
Ik vrees dat ik de tank moet laten zakken.
Iemand advies? Alle bouten zijn zo verroest als maar kan, dus ik ga eerst al nieuwe banden bestellen voor onder de tank. Voor ik nog maar denk aan losmaken.
Bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2023 22:05 #1473283
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Lastige kwestie
Hmm lastig verhaal zo van een afstandje af om met een oplossing te komen.
Heb je voornamelijk geprobeerd de slang klem los te draaien of ook om de slang klem kapot te krijgen?
Is de nippel waar die op zit trouwens kunststof of een stalen leiding? Maakt namelijk redelijk veel uit hoeveel kracht je erop kan zetten.
Waar woon je precies?
Heb je voornamelijk geprobeerd de slang klem los te draaien of ook om de slang klem kapot te krijgen?
Is de nippel waar die op zit trouwens kunststof of een stalen leiding? Maakt namelijk redelijk veel uit hoeveel kracht je erop kan zetten.
Waar woon je precies?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2023 22:06 #1473284
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic advies
is om de tank zo leeg mogelijk te maken als je de tank wilt verwijderen (scheel veel gewicht).
Grote goede schone plastic tank ernaast, slang in de tank, aanzuigen en dan hevelen maar met een juiste slang naar de plastic tank ernaast.
Grote goede schone plastic tank ernaast, slang in de tank, aanzuigen en dan hevelen maar met een juiste slang naar de plastic tank ernaast.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2023 22:52 #1473285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen van de andere
Geen van de andere slangenklemmen is op een normale manier losgekomen. Ik heb ze allemaal moeten losknippen of met mijn Multitool moeten doorzagen. Dus de overblijver zal er ook niet veel zin in hebben vrees ik. De nippels die ik tot nu ben tegengekomen zijn allemaal van metaal, dus ik hoop dat dit met de overblijver ook het geval is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de eerste ben die de dergelijke leiding moet vervangen, daarom dat ik op een tip hoop met hoe ik het precies moet aanpakken. Voorlopig is mijn gedacht om de tank wat te laten zakken, zonder dat de cardanas verwijderd wordt. Als dat niet lukt, dan moet die er eerst nog van tussen om de tank er volledig van onder te halen.
op dit moment is de tank quasi leeg, dus dat ga ik ook zo houden
bedankt al voor de hulp.
Ik ben trouwens van het Antwerpse (België)
op dit moment is de tank quasi leeg, dus dat ga ik ook zo houden

bedankt al voor de hulp.
Ik ben trouwens van het Antwerpse (België)
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2023 11:16 #1473289
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Misschien een iets wat
Misschien een iets wat onorthodoxe methode.
Maar kun je niet een gat/gaatje boren in de carrosserie zodat je vanuit de kofferbak bij de betreffende kop van de slangenklem kunt komen?
Hoeft natuurlijk geen mega groot gat te zijn.
Je kan eenzelfde diameter boren zoals er op wel mee plekken in de auto zit.
Naderhand netjes tegen roest behandelen, en net als op andere plekken zo'n rubber dop er in stoppen.
De vraag is ook hoe iemand ooit die slangenklem daar geplaatst heeft..
Maar kun je niet een gat/gaatje boren in de carrosserie zodat je vanuit de kofferbak bij de betreffende kop van de slangenklem kunt komen?
Hoeft natuurlijk geen mega groot gat te zijn.
Je kan eenzelfde diameter boren zoals er op wel mee plekken in de auto zit.
Naderhand netjes tegen roest behandelen, en net als op andere plekken zo'n rubber dop er in stoppen.
De vraag is ook hoe iemand ooit die slangenklem daar geplaatst heeft..
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2023 12:02 #1473290
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Turbobricks
Als het net als op derde foto is, was daar het advies de tank te laten zakken:
turbobricks.com/index.php?threads/how-to...-filler-neck.339805/
turbobricks.com/index.php?threads/how-to...-filler-neck.339805/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2023 14:20 #1473291
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorsnijden
Als het inderdaad een be/ontluchitngsslangetje is, dan maakt de binnendiameter niet zoveel uit. Gek idee misschien, maar kun je de slangklem niet laten zitten en het slangetje doorsnijden op een punt waar je wel bij kunt? Als je dan van het nieuwe onderdeel net zoveel slang afsnijdt als er van de oude slang blijft zitten, kun je beide slangeinden met een stukje pijp en twee slangklemmetjes met elkaar verbinden op een punt waar je wel bij kunt.
Maar soms zit je ook langer te klooien omdat je iets niet wil weghalen dan de tijd die dat weghalen zou hebben gekost.
Maar soms zit je ook langer te klooien omdat je iets niet wil weghalen dan de tijd die dat weghalen zou hebben gekost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2023 19:52 #1473292
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de vele antwoorden
Een gat boren zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn, ik zal het als noodoplossing zien. Moet nog vanalles bestellen bij Skandix, ik zal daar maar al een rubberen dop mee bestellen.
Het is inderdaad hetzelfde probleem als op het Engelstalig forum, helaas ook geen advies over hoe je de tank precies moet laten zakken.
Stukje leiding met koppelstuk is helaas geen oplossing. De leiding is namelijk gescheurd waar de slangenklem zit, en dus deels op de nippel van de tank.
Het is inderdaad hetzelfde probleem als op het Engelstalig forum, helaas ook geen advies over hoe je de tank precies moet laten zakken.
Stukje leiding met koppelstuk is helaas geen oplossing. De leiding is namelijk gescheurd waar de slangenklem zit, en dus deels op de nippel van de tank.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2023 21:38 #1473348
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic probleem opgelost
Uiteindelijk de noodoplossing toch maar als definitieve oplossing gekozen.
Na wat meetwerk een gat geboord van 40 mm exact boven de koppeling, waarna ik de slangenklem vrij makkelijk los kreeg.
Dan nog heel wat gepriegel om de nieuwe leiding op de koppeling te schuiven, maar uiteindelijk gelukt zonder de tank te moeten laten zakken.
Het metaal behandelt tegen roest en er dan een originele Volvo rubberen dop op gezet. Nadien volgetankt zonder lek en 100 km gereden zonder benzinegeur. Dus probleem opgelost
Ik heb er een gat voor moeten maken, maar had eerlijk gezegd wat schrik om de tank te moeten lossen. Heb de tank-bevestigingstrips in huis ondertussen, maar de bouten errond zijn toch wel wat roest. Ik denk niet dat dat zonder slag of stoot zou gelukt zijn.
Ik ben geen purist op het gebied van mijn Volvo, maar ik doe mijn best om haar (want ze heet Monique) op de weg te houden zonder er bakken geld tegen te smijten.
Momenteel staat de tellerstand op 429500 km. Sinds aankoop in december heb ik er al wat geld ingestoken om het achterstallig onderhoud terug in orde te brengen.
Zien dat ik het hier thuis ook nog kan blijven verkopen
Bedankt voor het meedenken!
Na wat meetwerk een gat geboord van 40 mm exact boven de koppeling, waarna ik de slangenklem vrij makkelijk los kreeg.
Dan nog heel wat gepriegel om de nieuwe leiding op de koppeling te schuiven, maar uiteindelijk gelukt zonder de tank te moeten laten zakken.
Het metaal behandelt tegen roest en er dan een originele Volvo rubberen dop op gezet. Nadien volgetankt zonder lek en 100 km gereden zonder benzinegeur. Dus probleem opgelost

Ik heb er een gat voor moeten maken, maar had eerlijk gezegd wat schrik om de tank te moeten lossen. Heb de tank-bevestigingstrips in huis ondertussen, maar de bouten errond zijn toch wel wat roest. Ik denk niet dat dat zonder slag of stoot zou gelukt zijn.
Ik ben geen purist op het gebied van mijn Volvo, maar ik doe mijn best om haar (want ze heet Monique) op de weg te houden zonder er bakken geld tegen te smijten.
Momenteel staat de tellerstand op 429500 km. Sinds aankoop in december heb ik er al wat geld ingestoken om het achterstallig onderhoud terug in orde te brengen.
Zien dat ik het hier thuis ook nog kan blijven verkopen

Bedankt voor het meedenken!
Moderators: Jerry Stam