Al heel vaak topics gelezen hier over het onverklaarbaar verdwijnen van koelvloeistof.
En ook ik heb dit al bij de hand gehad.
Uiteraard kunnen hier veel dingen van de oorzaak zijn.
Maar vrijwel altijd komt men uiteindelijk uit op het vervangen van de koppakking.
Meestal van af ongeveer 300 k km beginnen de problemen.
Oorzaak de pakking verhard en kan Temp schommelingen steeds moeilijker opvangen.
Men spreekt ook wel eens over een zwevende kop dit kan vooral gebeuren als je veel op de snelweg rijdt.
De kop wordt bij de cilinder met compressie ligt opgetild waardoor koelvloeistof via de cilinder waar onderdruk is weg kan dit gebeurt steeds minimaal maar heel vaak minimaal wordt vanzelf een liter en kan dus in het niets verdwijnen, dus geen uitlaat gassen in vaatje of iets dergelijks
Een verse koppakking doet vaak wonderen en kan deze problemen vaak oplossen
Kan je nou echt verder geen lekkage vinden ga er dan maar van uit dat de koppakking aan vervanging toe is.