Iemand ervaring met speedi sleeve
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2019 09:05 #1453616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi feder,
Hoi feder,
was toch nieuwsgierig is de krukas keerring nu na een paar weken definitief dicht?
Ofwel heeft de speedy geholpen?
was toch nieuwsgierig is de krukas keerring nu na een paar weken definitief dicht?
Ofwel heeft de speedy geholpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2019 19:42 #1453626
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Hij lekt maar
Hij lekt maar een klein beetje. Maar ik weet nog niet waardoor. Het kan goed zijn dat het nu door de carterpakking komt ipv de krukaskeerring; die is nl. ter plekke twee keer lost geweest. Ik hoop dat te kunnen vaststellen als ik brug weet te vinden en de aluminiumhuis met vier schroeven (mt 14 of 15, dat weet ik niet meer)) heb weten los te maken (nabij de startmotor).
Hij lekt niet veel, dus misschien laat ik wel zo. Ik rijd minder dan 5k per jaar....maar het knaagt wel; hij moet nagenoeg technisch 100% procent zijn, optisch niet, dat is de uitdaging waarvoor ik ga.
Ik heb voor de zekerheid alvast een krukaskeerringhuisplaat (alu) bij de sloop gehaald en grondig schoongemaakt met alleen een poetsdoek om schade aan deze plaat te voorkomen.
Hij lekt niet veel, dus misschien laat ik wel zo. Ik rijd minder dan 5k per jaar....maar het knaagt wel; hij moet nagenoeg technisch 100% procent zijn, optisch niet, dat is de uitdaging waarvoor ik ga.
Ik heb voor de zekerheid alvast een krukaskeerringhuisplaat (alu) bij de sloop gehaald en grondig schoongemaakt met alleen een poetsdoek om schade aan deze plaat te voorkomen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2019 00:42 #1453639
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Klinkt
als nagenoeg technisch perfect toch ?
Klein lekje..mwwah
Klein lekje..mwwah
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2019 10:52 #1453645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toen ik mijn auto kocht was i
Toen ik mijn auto kocht was i ook technisch in slechte staat, en ook bij mij had i veel last van incontinentie problemen (koel en olie lekkage s ) ik moet zeggen nu een paar jaar later is i al zeg ik het zelf weer in top conditie, heb gewoon iedere keer wat aan gepakt.
Wel heb ik het anders aangepakt als jij ik ben namelijk andersom begonnen eerst alle relatieve kleine dingen aangepakt zoals pakkingen en slangen etc vervangen ook gewoon alles vervangen ben je er gewoon van af klaar en geen ergernis meer.
Daarna langzaam wat grotere dingen zoals keringen en koppakking dit heb ik onderlaatst gedaan.
Nu lekt bij mij alleen de achterste krukas kering nog een beetje , maar hier kan ik voorlopig mee leven.
Heb hier een sublieme oplossing voor gevonden mijn plankje (zie foto)
Bij een olie wisseling is het plankje mooi vol gezogen, daarna zaag ik even een nieuwe en hupsikade klaar is kees tot de volgende olie wisseling.
Maar kan me wel voorstellen als je er veel tijd geld en energie in hebt gestoken dat je het ook goed wilt hebben. en dat het frustreert als het dan niet lukt.
Wel heb ik het anders aangepakt als jij ik ben namelijk andersom begonnen eerst alle relatieve kleine dingen aangepakt zoals pakkingen en slangen etc vervangen ook gewoon alles vervangen ben je er gewoon van af klaar en geen ergernis meer.
Daarna langzaam wat grotere dingen zoals keringen en koppakking dit heb ik onderlaatst gedaan.
Nu lekt bij mij alleen de achterste krukas kering nog een beetje , maar hier kan ik voorlopig mee leven.
Heb hier een sublieme oplossing voor gevonden mijn plankje (zie foto)
Bij een olie wisseling is het plankje mooi vol gezogen, daarna zaag ik even een nieuwe en hupsikade klaar is kees tot de volgende olie wisseling.
Maar kan me wel voorstellen als je er veel tijd geld en energie in hebt gestoken dat je het ook goed wilt hebben. en dat het frustreert als het dan niet lukt.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2019 20:46 #1453666
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic klinkt bekend
sinds ik hem heb, heb ik net als jij - zo te lezen - veel achterstand langzaamaan weggewerkt. Drie waterlekkages achter in kofferbak gehad, vierkante banden, een lekkage bij schutboard voor - met roest als gevolg -, conische remschijven, draagarmrubbers, ophanging stabirubbers, diverse slangen, alle lampen wel een keer, nieuwe koppeling, oliedruk- en tempsensor geplaatst, k-jetronic gedoe aangepakt, accumeter gemonteerd, oppervlakkige roest, roestprevent en wat nog niet meer. En nu was het tijd...voor de krukaskeerring
.
Nu is het vooral bijhouden en opletten op de blanke lak, want die laat op het dak los.

Nu is het vooral bijhouden en opletten op de blanke lak, want die laat op het dak los.
Moderators: Jerry Stam