Iemand ervaring met speedi sleeve

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2019 22:00 #1453005 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dan
heb ik het geluk een goede garage getroffen te hebben. Lucky me.
Bij 358.000 km nieuwe koppeling en natuurlijk een nieuwe keerring laten plaatsen.
Heb ze niet gehoord over een groefje en ze hebben het goed gedaan dan want nu 40000 km verder alles nog wel.
Maar het is op een gegeven moment toch een onvermijdelijk iets schat ik zo in.
Zo'n sleeve. Dat groefje gaat onstaan met de km's.
Ongeacht hoe kundig en vaardig een monteur is met het plaatsen van de juiste keerring. Als die groef maar diep genoeg is dicht de boel nooit af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2019 23:13 #1453008 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hier is het ook goed gegaan
Hier is het ook goed gegaan bij de S90. Afgelopen zomer is de automaat eraf geweest, want de achterste krukaskeerring lekte als een zeef. Een lange dag sleutelen later was dat over.
Krukas had geen voelbaar slijtagespoor en vooral geen scherpe randen, dus we hebben de keerring er netjes op de originele plek ingetikt, niet dieper. Omdat het een automaat is, heb je geen koppeling die tijdige vervanging logisch maakt, maar toch was er dus geen slijtage ondanks een tellerstand van rond de 500.000 km. Nu, met 540.000 km, is die keerring nog steeds lekvrij (maar de koppakking helaas niet dus dat wordt waarschijnlijk de volgende grote klus).

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2019 18:29 #1453053 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic speedi sleeve
is nu geplaatst. Eigenlijk niet zo grote klus, het plaatsen van zo'n sleeve, in tegenstelling tot de versnellingsbak eraf en weer op en alle handelingen die verder nog nodig zijn.

Nu fingers X.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2019 23:27 #1453062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ziet er mooi uit z'n speedi
Ziet er mooi uit z'n speedi sleeve, zelf vandaag bezig geweest het voorste deksel te verwijderen om pakking en keerringen te vervangen bedoel kant van distributie.
Nou viel me op dat de assen waar de nieuwe keerringen komen toch wel erg vervuild zijn aangekoekte olie/kool resten dit kan je goed zien als de deksel er af is plaats je nu een nieuwe keering en je zal de keering een mm dieper plaatsen dan loopt i precies over dat vuil heen zodat de keering in een mum van tijd weer lekt misschien was dit bij jou ook wel het geval en heb je dit met de sleeve opgelost, maar de deksel verwijderen en de krukas goed schoonmaken zal ook geholpen hebben, dit verklaart misschien ook waarom het bij de 1 prima lukt om een gewone keering te monteren en bij de ander het uitloopt op een grote teleurstelling lees zeer snel weer lek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2019 11:26 #1453067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed poetsen
Das het voordeel van zelluf doen. Je kan zo maar eens een uurtje op een as staan poetsen tot ie helemaal glimt. Voor de garage is dat te duur. Je ziet het vuil wel en je kan het ook goed voelen met je 'fingers'. ( "best tool in the box" volgens die man met die muts van car sos). Poetsen deed ik met de harde kant van zo'n plastic huishoud schuursponsje geval. Scotch Brite zal wel iets sneller gaan.

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2019 12:00 #1453068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dit lijkt me niet goed om een
dit lijkt me niet goed om een keerring overheen te zetten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2019 13:57 #1453070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom lukt het toch niet om
Waarom lukt het toch niet om foto's te plaatsen? Foto's verkleind upgeload vervolgens zie je wel de tekst maar geen foto?

Modedit JS: Met een update is blijkbaar veranderd dat de plaatjes ook zichtbaar zijn. Ik heb als admin gekeken en geprobeerd, maar zonder succes. Ik wil dit met een aankomende onderhoudsklus laten meenemen. De plaatjes worden steeds wel geupload. Zelf plak ik ze in de html modus waar ik de url plak in het bovenste veld na klikken op het linkse rechthoekje/plaatje/fotootje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2019 19:24 #1453074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké sorry sleutelen lukt me
Oké sorry sleutelen lukt me wel maar van URL en html modus oftewel computers daar heb ik weinig kaas van gegeten. Was bang dat het aan mij lag.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2019 19:22 #1453090 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ik vermoed
Ik denk inderdaad dat de eerste keer het vuil en/of meer spelling (door slijtage) de eerste keer extra lekkage heeft opgeleverd. Hij lekt nu een heel stuk minder maar wel wat. Maar wel veeeel minder en uitgesmeerd over een - ander - groter gebied (eerst lekte die hard precies in het midden bij de middelste bout, nu een beetje breed over de gehele onderrand tussen bak en motor). Ik hoop dat het nog de olie is van de vorige keer die is achtergebleven in de bak.....

Het kan ook nog zijn dat de pakking van de pan lek is (want die moet los) of nu een ander gedeelte). Ik twijfel want dan zou de carterpan onderin ook nat van de olie moeten zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2019 20:38 #1453091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heu wou je zeggen dat na al
Heu wou je zeggen dat na al die moeite die je gedaan heb hij misschien nog steeds lekt?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC