Koelvloeistof, hoe zit het nou precies?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2017 10:37 #1435986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat ik de duurdere moet
Dat ik de duurdere moet hebben had ik ook gezien inderdaad, bedankt voor de tip!
Dat prijsverschil is fors, maar toch ga ik voor origineel.
De lekkage is nu nog minimaal, gelukkig; gisteren druppelde er maar heel weinig en vanmorgen gelukkig geen probleem met beslagen ramen. En aangezien in principe de reparatie volgende week gaat plaatsvinden laat ik de bypass even achterwege. Die paar dagen redden we het nog wel denk ik!
Dat prijsverschil is fors, maar toch ga ik voor origineel.
De lekkage is nu nog minimaal, gelukkig; gisteren druppelde er maar heel weinig en vanmorgen gelukkig geen probleem met beslagen ramen. En aangezien in principe de reparatie volgende week gaat plaatsvinden laat ik de bypass even achterwege. Die paar dagen redden we het nog wel denk ik!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2017 16:27 #1436008
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude lap
Dan redt je het met wat oude lappen of keukenrol in de uitblaasopeningen ook nog wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 10:07 #1436099
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag vanwege mijn LPG
Vandaag vanwege mijn LPG-probleem onder de motorkap gedoken.
Daar viel me op dat er koelwater ligt op wat ik denk dat de waterpomp is: aan de voorzijde van het blok, links onder het kleppendeksel?
Dus behalve de lekke kachelradiateur vermoed ik ook de pakking van de waterpomp, schijnt wel een bekend euvel te zijn.
Vervangen zal wel een kwestie zijn van koelsysteem leeg, waterpomp los, nieuwe pakking en weer monteren?
Daar viel me op dat er koelwater ligt op wat ik denk dat de waterpomp is: aan de voorzijde van het blok, links onder het kleppendeksel?
Dus behalve de lekke kachelradiateur vermoed ik ook de pakking van de waterpomp, schijnt wel een bekend euvel te zijn.
Vervangen zal wel een kwestie zijn van koelsysteem leeg, waterpomp los, nieuwe pakking en weer monteren?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 11:19 #1436103
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waterpomp hoort niet te
Waterpomp hoort niet te lekken. Moet samen met de distributie worden vervangen. Als de waterpomp daadwerkelijk lekt, zou ik meteen kritisch kijken naar de distributie. Mocht je een nieuwe waterpomp plaatsen: zet er eentje in van een goede kwaliteit. Anders kan je distributie overlijden....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 11:44 #1436105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk eerder de pakking...?
Denk eerder de pakking...? Die kun je toch wel apart vervangen?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 12:50 #1436108
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Tuurlijk kan dat.
Tuurlijk kan dat.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 13:24 #1436110
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic distributie?
De waterpomp wordt bij een 940 benzine aangedreven door een vsnaar vanaf de krukaspoelie. Heeft dus niet veel met de distributie te maken.
ik heb net een testje geplaatst voor het koelsysteem.
Als je dat uitvoert kun je zien of je waterpomp gaat lekken.
volvo700vereniging.nl/node/58107/edit
ik heb net een testje geplaatst voor het koelsysteem.
Als je dat uitvoert kun je zien of je waterpomp gaat lekken.
volvo700vereniging.nl/node/58107/edit
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 13:25 #1436111
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic waterpomp
Heb je de pomp toch los zet er dan meteen een nieuwe in, het is meer werk dan kosten voor onderdelen. Timen heeft ze.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 15:26 #1436117
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Link
Eentje die werkt:
volvo700vereniging.nl/content/testen-koelsysteem-het-voorjaar
volvo700vereniging.nl/content/testen-koelsysteem-het-voorjaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2017 11:54 #1436314
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook hier een update.
Ook hier een update.
Er is een poreuze koelslang vervangen, die lekte; toch blijft de waterpomp nattig, dus die wordt ook vervangen (pomp & alle bijbehorende pakkingen) om van het gedoe af te zijn.
Helaas is inderdaad ook de kachelradiateur lek; vooralsnog druppelt ie weinig en alleen bij warme motor, als er dus wat drukopbouw is. Maar omdat het nooit beter gaat worden maar hooguit slechter... heb ik besloten om de pijn van vervangen maar in 1x te nemen gaat die er ook maar aan geloven. Er komt een volledig metalen originele in (waarschijnlijk van Estate Services). Met een beetje geluk heeft Peter het morgen voor elkaar.
En dan hopen we dat het goed is.
Er is een poreuze koelslang vervangen, die lekte; toch blijft de waterpomp nattig, dus die wordt ook vervangen (pomp & alle bijbehorende pakkingen) om van het gedoe af te zijn.
Helaas is inderdaad ook de kachelradiateur lek; vooralsnog druppelt ie weinig en alleen bij warme motor, als er dus wat drukopbouw is. Maar omdat het nooit beter gaat worden maar hooguit slechter... heb ik besloten om de pijn van vervangen maar in 1x te nemen gaat die er ook maar aan geloven. Er komt een volledig metalen originele in (waarschijnlijk van Estate Services). Met een beetje geluk heeft Peter het morgen voor elkaar.
En dan hopen we dat het goed is.
Moderators: Jerry Stam