Koelvloeistof, hoe zit het nou precies?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 06:26 #1435951
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vlakbij Gorinchem.
Vlakbij Gorinchem.
Dat is niet direct om de hoek, maar ik werk op De Uithof. Vanaf mijn werk is het in mijn ogen iig vlakbij...!
Maar niet letterlijk om de hoek.
Dat is niet direct om de hoek, maar ik werk op De Uithof. Vanaf mijn werk is het in mijn ogen iig vlakbij...!
Maar niet letterlijk om de hoek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 08:55 #1435952
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic hoer staat de foto, als je het weet zie je het
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 09:44 #1435953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoet
KVS proeft echt onmiskenbaar zoet. Voor het vergelijk kun je echte KVS uit het expansievat proberen. Het is ook wat plakkeriger dan condenswater.
Is het de kachelradiateur, dan ruik je dat ook wel een beetje binnen en beslaan je ramen sneller dan normaal.
Vervanging van de kachelradiateur is niet echt moeilijk, maar wel veel werk. Nu het toch zomer wordt, zou je de radiateur ook kunnen afsluiten met een stukje koperen waterleidingpijp in een U-vorm gebogen. Geen kachel meer, maar ook even geen lekkage en kun je de reparatie wat beter plannen..
Is het de kachelradiateur, dan ruik je dat ook wel een beetje binnen en beslaan je ramen sneller dan normaal.
Vervanging van de kachelradiateur is niet echt moeilijk, maar wel veel werk. Nu het toch zomer wordt, zou je de radiateur ook kunnen afsluiten met een stukje koperen waterleidingpijp in een U-vorm gebogen. Geen kachel meer, maar ook even geen lekkage en kun je de reparatie wat beter plannen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 11:15 #1435955
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nu twee ochtenden dat
Ik heb nu twee ochtenden dat de auto lastig van zijn condens binnen af komt.
Er is dus ontegenzeggelijk iets nats aan de hand.
Maar een in het interieur lekkende airco overflow zal ook nattigheid veroorzaken natuurlijk.
Moet ik toch eens nagaan of het nou KVS is of condenswater.
Maar van die laatste verwacht ik helemaal geen smaak of kleur.
Overigens is die oranje kleur ook vreemd: de KVS in het expansievat lijkt veel kleurlozer te zijn.
Er is dus ontegenzeggelijk iets nats aan de hand.
Maar een in het interieur lekkende airco overflow zal ook nattigheid veroorzaken natuurlijk.
Moet ik toch eens nagaan of het nou KVS is of condenswater.
Maar van die laatste verwacht ik helemaal geen smaak of kleur.
Overigens is die oranje kleur ook vreemd: de KVS in het expansievat lijkt veel kleurlozer te zijn.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 11:53 #1435957
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Roest?
Oranje kan de roest zijn die door condens of koelvloeistof heen zit?
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 12:03 #1435958
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic je kan een slokje uit het expansievat nemen?
Als dat ook niet zoet is? (wel weer uitspugen het is een soort van niet gezond) heeft iemand er water ingegooid, daar gaat de boel wel van roesten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 19:45 #1435968
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een mini druppel uit het
Een mini druppel uit het expansievat was duidelijk genoeg... het is écht KVS wat er drupt. Niet veel maar ontegenzeggelijk.
De KVS in het vaatje is wat minder gekleurd, lichtroze, maar achter de console zal het wel ergens wat meenemen op de weg naar beneden.
Jammer dus: het kan een leidinkje zijn maar ik reken maar op de kachelradiateur.
Ik heb links en rechts de schopplaten er even uit gehad, verder niets te zien dus het komt van diep weg.
Het is niet anders. Volgende week even met Verkerk overleggen wat het bij hem kost... En anders ga ik in op het aanbod van Timen, om hem te vervangen... het moet hoe dan ook gedaan worden.
De KVS in het vaatje is wat minder gekleurd, lichtroze, maar achter de console zal het wel ergens wat meenemen op de weg naar beneden.
Jammer dus: het kan een leidinkje zijn maar ik reken maar op de kachelradiateur.
Ik heb links en rechts de schopplaten er even uit gehad, verder niets te zien dus het komt van diep weg.
Het is niet anders. Volgende week even met Verkerk overleggen wat het bij hem kost... En anders ga ik in op het aanbod van Timen, om hem te vervangen... het moet hoe dan ook gedaan worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 20:05 #1435969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervangen
Ik had recent hetzelfde. Het begon met beslagen zijramen, een soort aanslag die je er moeilijk af wist. Toen vloeistof op de wintermatten en een druppel aan de luchtuitstroom bij de voeten. Eerst weinig KVS verschil maar dat werd steeds erger. In het laatste stadium bleek ook de vloerdekking onder de matten flink nat. Ik heb de kachelradiateur laten vervangen door Timen. Een originele kost 250 en dan nog een ruime dag werk. Voor 500 was ik klaar maar dan moet het wel mee zitten. Ik heb er nog over gedacht het zelf te doen. Er zijn goede handleidingen via het forum te vinden en ik heb ooit de kachel van een 240 vervangen. Beetje vergelijkbaar, ook veel slopen en weer monteren. Maar de tijd ontbrak mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2017 20:11 #1435970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt inderdaad precies als
Klinkt inderdaad precies als wat bij mij gaande is.
Alleen wil ik het niet zover laten komen dat het hele tapijt nat is.
Zelf doen gaat het niet worden... ik heb daar de ruimte en mogelijkheden niet voor.
Inderdaad om een nabij 500 euro, eerlijk is eerlijk vind ik dat een heel nette prijs voor het werk dat het is...!
Alleen wil ik het niet zover laten komen dat het hele tapijt nat is.
Zelf doen gaat het niet worden... ik heb daar de ruimte en mogelijkheden niet voor.
Inderdaad om een nabij 500 euro, eerlijk is eerlijk vind ik dat een heel nette prijs voor het werk dat het is...!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2017 10:06 #1435985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel
Ik zou wel voor de veel duurdere originele kachelradiateur gaan. Ik heb er indertijd een Nissens ingezet en die geeft echt veel minder warmte af.
Ik neem aan dat de kachelkraan in de motorruimte zit. De twee metalen pijpjes van de radiateur steken dan direct door het schutbord, dus reken maar niet op een lek "leidinkje". Helaas.
Ik zou zeggen, met de zomer in aantocht, de slangen die aan de leidingen door het schutbord zitten, losmaken en tijdelijk doorverbinden met een stukje koperen waterleiding (ik meen 12 mm). Je hebt dan weliswaar even geen kachel meer, maar ook geen verdere lekkage in het interieur.
Ik neem aan dat de kachelkraan in de motorruimte zit. De twee metalen pijpjes van de radiateur steken dan direct door het schutbord, dus reken maar niet op een lek "leidinkje". Helaas.
Ik zou zeggen, met de zomer in aantocht, de slangen die aan de leidingen door het schutbord zitten, losmaken en tijdelijk doorverbinden met een stukje koperen waterleiding (ik meen 12 mm). Je hebt dan weliswaar even geen kachel meer, maar ook geen verdere lekkage in het interieur.
Moderators: Jerry Stam