B6304S3 inbouwen in V90 1997
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2017 09:38 #1433669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kopwissel.
Ik meen me te herinneren dat ik een keer op een Amerikaanse site was waar iemand de 2.9 motor van een S80 had gepakt (ook om scheuren te voorkomen). Blok helemaal kaal gemaakt met uitzondering van de krukas en zuigers en alles erop gezet had van een V90. Dit paste wel en de motor liep. Ik kan alleen het stukje niet meer terug vinden.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Met vriendelijke groeten,
Roderick Plevier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2017 10:58 #1433670
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Piet,
Piet,
Lekkkage van kvs in de olie. Auto staat nu bij de garage. Voorstel van monteur is om een ruilblok er in te hangen
Heb er net mee naar de garage gereden.
Lekkkage van kvs in de olie. Auto staat nu bij de garage. Voorstel van monteur is om een ruilblok er in te hangen
Heb er net mee naar de garage gereden.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2017 12:08 #1433671
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic K-seal
Dan zou ik toch eerst een flesje K-seal proberen. Zeker als je de motor anders toch gaat vervangen heb je niet meer te verliezen dan ca 30 Euro.
Andre Swart heeft dit spul als eerste geprobeerd en schreef op 10 december dat hij er al 600 km had gereden en dat hij geen koelvloeistof verlies meer had.
Met mijn V90 had ik ook koelwaterverlies, met name als ik lang in de file had gestaan. De volgende morgen had ik dan een rood KVS lampje. Karton onder de motor gelegd en de KVS bleek linksachter uit de motor te lekken. Na lezing van het bericht van Andre heb ik ook een flesje K-seal gekocht op ebay via de door Andre gegeven link en dit zit er alweer 3 weken in en sindsdien ben ik ook van koelwaterverlies af. Een paar keer een half uur stationair laten draaien om te testen maar geen druppel verlies meer.
Het is natuurlijk nog afwachten hoe lang het allemaal goed gaat en niet alle lekkages zullen gedicht worden. Alhoewel de fabrikant wel garantie zegt te geven. Maar de kosten zijn zo laag t.o.v. motorwissel/koppakking vervangen dat ik het zeker zou proberen.
Piet
Andre Swart heeft dit spul als eerste geprobeerd en schreef op 10 december dat hij er al 600 km had gereden en dat hij geen koelvloeistof verlies meer had.
Met mijn V90 had ik ook koelwaterverlies, met name als ik lang in de file had gestaan. De volgende morgen had ik dan een rood KVS lampje. Karton onder de motor gelegd en de KVS bleek linksachter uit de motor te lekken. Na lezing van het bericht van Andre heb ik ook een flesje K-seal gekocht op ebay via de door Andre gegeven link en dit zit er alweer 3 weken in en sindsdien ben ik ook van koelwaterverlies af. Een paar keer een half uur stationair laten draaien om te testen maar geen druppel verlies meer.
Het is natuurlijk nog afwachten hoe lang het allemaal goed gaat en niet alle lekkages zullen gedicht worden. Alhoewel de fabrikant wel garantie zegt te geven. Maar de kosten zijn zo laag t.o.v. motorwissel/koppakking vervangen dat ik het zeker zou proberen.
Piet
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2017 16:42 #1433677
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Koeling
Zo te horen tijd om wat aan de koeling te doen bij die 6 cylinders.
Dat scheelt een hoop ellende.
Die motronic schakelt de efan gewoon te laat in bij oplopende temperatuur in de radiator. Dat gebeurt vooral bij filerijden en lang stationair draaien.
Bij een 940 met efan kan het ook gebeuren, daarom heb ik er een extra tempswitch opgezet.
Dat scheelt een hoop ellende.
Die motronic schakelt de efan gewoon te laat in bij oplopende temperatuur in de radiator. Dat gebeurt vooral bij filerijden en lang stationair draaien.
Bij een 940 met efan kan het ook gebeuren, daarom heb ik er een extra tempswitch opgezet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2017 17:56 #1433678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2.5L optie
Die heeft een 1 millimeter dikkere cylinderwand, lijkt minder vatbaar voor scheuren, ik heb er nu 1 in een S90 zitten, lijkt goed te lopen met de originele computer.
Was een Motronic 1.8 motor is nu 4.4, de ombouw omvat de temperatuursensor en het verwijderen van de EGR.
Ook een gelijk testen of de hitte bij cylinder 1 te beperken is met een heatwrap van de uitlaatspruitstukken..
Groet
Bert
Was een Motronic 1.8 motor is nu 4.4, de ombouw omvat de temperatuursensor en het verwijderen van de EGR.
Ook een gelijk testen of de hitte bij cylinder 1 te beperken is met een heatwrap van de uitlaatspruitstukken..
Groet
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2017 17:14 #1433693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cool ;-)
Cool 
Heb jij de AW30-43 erin laten zitten of de AW30-40 vd 2.5 mee overgeplaatst? En is de multiriem het zelfde?

Heb jij de AW30-43 erin laten zitten of de AW30-40 vd 2.5 mee overgeplaatst? En is de multiriem het zelfde?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2017 16:48 #1433711
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 2,5 is vanaf modeljaar 1994:
2,5 is vanaf modeljaar 1994: die heeft volgens mij altijd al de AW30-43 en de laatste multiriem.
Overigens gaat een koppakking gewoon geen decennia lang mee. Het is niet zo dat elke 960 met lekkage ook oververhit is geweest.
Overigens gaat een koppakking gewoon geen decennia lang mee. Het is niet zo dat elke 960 met lekkage ook oververhit is geweest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2017 19:19 #1433714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AW30-43/AW30-40
Eigenlijk geen idee, de automaat die ik er in wilde zetten heb ik middels ondeskundige montage om zeep geholpen. De opvolger had geen type plaatje en geeft geen storingen.
Ik zal de ODB uitlezen.
Groet
Ik zal de ODB uitlezen.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2017 18:00 #1433739
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AW30-40
No! De 2.5 en de 3.0 180pk hebben de AW30-40. De 3.0 204pk heeft de AW30-43
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2017 13:08 #1433781
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Martijn, waar vind je die
Martijn, waar vind je die informatie? Ik kom online nergens een onderscheid tegen tussen de 204 en de 180/170 pk, alleen modeljaarverschillen.
En dan is de AW30-43LE gebruikt voor alle modellen van 1995 t/m 1998, de AW30-40 van 1990 t/m 1994.
En dan is de AW30-43LE gebruikt voor alle modellen van 1995 t/m 1998, de AW30-40 van 1990 t/m 1994.
Moderators: Jerry Stam