B6304S3 inbouwen in V90 1997

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2017 20:41 #1106247 door V700 register
B6304S3 inbouwen in V90 1997 is gemaakt door V700 register
Ik heb een 3.0 V90 op LPG. Nu wil ik er wegens lekke kop(pakking) een blok in bouwen van een S80
Weet iemand of dit (redelijk) makkelijk gaat ? En wat zijn er eventueel voor aanpassingen nodig ?
Alvast vriendelijk dank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 08:55 #1433624 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Voor zover ik weet heeft nog
Voor zover ik weet heeft nog niemand dat hier gedaan. Maar je moet in ieder geval een motor gebruiken zonder variabele kleptiming want dat kan de Motronic uit een V90 niet aansturen.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 11:43 #1433627 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ik herinnerde mij dat er al
Ik herinnerde mij dat er al iemand eerder mee bezig is geweest.

volvo700vereniging.nl/node/48849 .

Maar of dat door is gegaan is mij niet bekend.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 14:13 #1433635 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik verwacht, dat het kale
Ik verwacht, dat het kale blok overzetten geen probleem is, maar alle aanhangsels, de carterpan, spruitstukken en sensoren zou ik van de 960 gebruiken. Eventueel ook de nokkenassen (weet niet welke versie daarvan in de S80 is gebruikt).

Bij alleen een lekke koppakking zou ik overigens fijn de koppakking laten doen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 18:39 #1433646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier zijn wat verschillen te
Hier zijn wat verschillen te zien:

pukema.com/s80b6294s2000.htm

De swap wordt gedaan. Trucs met vastgezette nokkenastiming of twee keer een inlaat nokkenas etc worden gebruikt. Accessoires zijn anders geplaatst. Best wat verschillen. Maar ales kan. Is de vraag of het voldoende op gaat leveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 19:29 #1433648 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mooie site.
Mooie site.
Maar de eerste foto laat zien dat het om een 6294s gaat, die kan al wel wat meer verschillen van de 6304S en 6304S2 zoals in de V/S90 toegepast dan de 6304S3 zoals toegepast in de alleerste S80's

Het idee achter toepassing van een 6304S3 is (denk ik) dat het een doorontwikkeling is van de S en de S2 en daardoor misschien wat minder gevoelig voor scheuren in het motorblok. En ze zijn relatief makkelijk te vinden, er staan er nu twee op marktplaats.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 19:57 #1433649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt. Klinkt logisch dat die
Klopt. Klinkt logisch dat die versie minder afwijkt van de 960 versie.

Aan het gietsel is ook te herkennen hoe scheurgevoelig het blok is. Op een gegeven moment hadden ze het probleem wel redelijk onder controle (ergens '94) en rond 98 is er weer een wijziging geweest waarna scheuren dacht ik niet meer voorkomen. Ik heb een t6 blok van die 98+ generatie en dat heeft wat verschillen in gietwerk die wel opvallen als je ze gezien hebt. Zo zijn er wat plekken met een xxxxx patroon in het oppervlak. Helaas geen foto van (en blok staat niet hier), daaraan is het herkenbaar.

edit: Toch foto gevonden:
www1.garaget.org/gallery/images/4/3130/3...0cfa2b9274c0e735.jpg

Volgens mij zijn die raster-vormige oppervlaktestructuren (zichtbaar iets omlaag vanaf cilinderkopboutgat) het kenmerk van het oude blok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 21:04 #1433655 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mooie lagerschalen op die
Mooie lagerschalen op die finse site...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 21:04 #1433657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgen gaat de oude dame naar
Morgen gaat de oude dame naar de garage en dan wachten we het af. Ik vond een 8304 S# blok voor relatief weinig met mooie kilometerstand op MP,, 103.000 km. Was het proberen waard. Maar ik begrijp van diverse kanten dat hier toch heel wat haken en ogen aan zitten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2017 23:11 #1433664 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Wat is er eigenlijk precies
Wat is er eigenlijk precies aan de hand met de motor in jouw V90? Lekkage van KVS in de olie? Lekkage van KVS naar buiten? Kan je er nog mee rijden?

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD