780 Motor is niet meer, dus wat nu?

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2016 20:35 #1427368 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tijd en raad
Hallo Jeroen
Je hebt de auto niet dagelijks nodig, vermoed ik. Dus het probleem hoeft niet met spoed opgelost te worden. Laat 'm een tijdje staan, weeg je opties, stop eventueel alvast wat geld in een speciaal "780-spaarpotje". Komt tijd, komt raad, zegt men.
<strike>Naar de bangers kan ie altijd nog.</strike> Note to self: "Ga je <strike>mond</strike> vingers spoelen Mathy"
 
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2016 23:25 #1427373 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik schreef al iets over
Ik schreef al iets over bouwjaren...
De 24V past wel, op voorwaarde dat hij op PRV-basis is (met de bekende blokhoek van 90 graden). In latere jaren kwam er een nieuwe motor met een hoek van 60 graden, en die past niet, cq is veel lastiger pas te maken.
Natuurlijk is het sowieso niet helemaal plug-and-play, want al die franse motoren liggen dwars voorin... (of zijn van de generatie B27/B28).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2016 10:31 #1427381 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Welke
Welke problemen ben je dan bij het inbouwen tegen gekomen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2016 13:31 #1427384 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Aan wie vraag je dat, Timen?
Aan wie vraag je dat, Timen?
Ik heb nooit pogingen gedaan een drieliter PRV in een Volvo te hangen (nog niet, in elk geval). Wel ooit eentje uit een R30 in een Peugeot 604 (de generatie van de B27E), en op basis daarvan kan ik zeggen dat er bij een ombouw uit een "vreemde" donor allerlei zaken overgezet moeten worden, die bij een 1:1 wissel gewoon zouden passen. Denk aan motorsteunen, carterpan, bij de modernere generatie waarschijnlijk de electronica, en bij een oost-west motor de olie-pickup.
Ik verwacht, dat bij het inbouwen van een 60 graden-versie (bijvoorbeeld een ES9J4) het vinden van een passende noord-zuid bak een uitdaging is, bijvoorbeeld. Net als een carterpan. En dat je een eigen draadboom moet gaan maken, net als bij andere bijzondere motorconversies. "Past niet" is gezien de maten van de motorruimte van een 700 niet gauw het geval, fysiek gezien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2016 13:41 #1427387 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De vraag was eigenlijk
De vraag was eigenlijk gericht aan Astax. Ik dacht dat hij al eens had getracht zo'n motor over te zetten, tenminste dat haal ik uit zijn schrijven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2016 16:05 #1427388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat.
Maar ik moet er ook nog mee rijden.

Daar heb ik al haast geen tijd voor.
Mijn zoon reed er in, met veel plezier overigens.

Dus wie weet.
als het niet te veel geld kost laat ik m maken, en dan gaat ie weg. in zijn geheel.
En anders gaat ie weg op een andere manier.
zo staat het er nu voor.





Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2016 16:06 #1427389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zal ik doen
Ik heb de foto's nog gelukkig.
Dus die zal ik met je delen dan..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2016 19:00 #1427390 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Foto's
Die ga je niet hier delen als ik het goed lees?

Ik bedoel eigenlijk wees eens wat duidelijker Jeroen, hier doen verschillende mensen suggesties aan de hand en jij hult jezelf in nevelen.
Jij sluit de TS af met "Dus help maar eens meedenken als je wil" maar dat valt niet mee op deze wijze.

Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2016 19:44 #1427391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo 780
Strik erom en een postzegel erop plakken en hup naar Gerben in Gorredijk ,die arme ziel weet er wel raad mee ,maar dan moet je die jongen hem wel gunnen natuurlijk.

Groeten Ted.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2016 09:57 #1427483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garage
Het is ook een beetje vaag, ook voor mij
De auto staat bij de garage. In eerste instantie voor een diagnose.
Maar die zeiden na 1 minuut al: krukas.
En "niet rendabel om te maken".
Dat was het startpunt. Zaterdag ben ik toch maar even naar de sleuteldag in Gemert , gegaan voor de klets.
Maar daar waren zowel Hans en Carlo nogal stellig in het feit dat dat nauwelijks voorkomt bij een B280
Dus wellicht is het wat anders.
Dat moet ik nog gaan onderzoeken.
aan de hand daarvan neem ik actie
Aan de andere kant: ik ben er wel klaar mee. geen tijd om mee te rijden, of wat aan te doen.
En er wordt ook door de vorige eigenaren allemaal onzin over de auto verteld. Allemaal kinnesinne (en nogal smadelijk ook)
Dus: Mijn doel is om hem rijdend te verkopen,
of niet rijdend verkopen mocht dat niet lukken.
Maar wel met het eerlijke verhaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD