... met de 960... 2 korte schokjes, inhouden en door ...wat ??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2015 20:18 #1424306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep!
"Iemand een idee/of zelfde ervaring met de 960? "
Yep! Zelfde ervaring... Met mijn '92-er 965 en '96-er 965. Werkelijk na jaren nog steeds geen idee wat het is..... als het een een rotte BDP sensor zou zijn moet je dat kunnen uitlezen, maar alles is OK zegt de foutcode uitlezing.
Ik weet niet wat het is.
Yep! Zelfde ervaring... Met mijn '92-er 965 en '96-er 965. Werkelijk na jaren nog steeds geen idee wat het is..... als het een een rotte BDP sensor zou zijn moet je dat kunnen uitlezen, maar alles is OK zegt de foutcode uitlezing.
Ik weet niet wat het is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2015 13:48 #1424379
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic betekent dit ..
dat je al jaren met dit "verschijnsel" rijdt ?
Geeft enerzijds wat lucht dat ik niet hoef te verwachten dat ie ineens stilvalt.
Maar ga wel proberen dit uit te zoeken. Op het forum zoekend vind ik ook aanwijzingen om brandstofrelais en /of solderingen printplaat na te lopen. Hoe dat werkt met foutcode uitlezen moet ik hier nog eens zelf uitzoeken.
Geeft enerzijds wat lucht dat ik niet hoef te verwachten dat ie ineens stilvalt.
Maar ga wel proberen dit uit te zoeken. Op het forum zoekend vind ik ook aanwijzingen om brandstofrelais en /of solderingen printplaat na te lopen. Hoe dat werkt met foutcode uitlezen moet ik hier nog eens zelf uitzoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2016 00:17 #1424501
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic betekent dit ..
dat je al jaren met dit "verschijnsel" rijdt ?
Ja. Al meer dan 400.000km. Ik heb het net teruggerekend. En het klopt die km's.
Het is soms hoogst irritant. Sta je voor een stoplicht en de motor loopt plots op 5 cilinders. Dan in "N" en flink gas er op en het gaat vaak, niet altijd, over. Weet nog steeds niet wat het is. Mss de eindtrappen voor en achter op het inlaatspruitstuk. Je weet wel, die op die grote emmer steken. Heb er 1 vervangen, de makkelijkste, Vooraan, maar gaf geen resultaat.. En ook al alle contacten van de bougies nagelopen. Geen resultaat. Dit was, is, bij mijn 960 I '92-er en II '96-er het geval. Wie geeft idd de gouden tip? Het begint met een soort van koude rilling van de motor af en toe als je stil staat. Vanaf dan begint het, wellisswaar langzaaam, alleen maar meer te worden totdat hij lang op 5 cilinders loopt. Remedie: in "N" en flink gas er op houden als je het merkt.. Maar ook dat houdt op gevenen moment op denk . Ik verdenk de achtesrte eindtrap (kom je niet makkelijk bij). Ik ben wel beetje lui geworden (schaam) en heb ook nog ander hobbies..
Ja. Al meer dan 400.000km. Ik heb het net teruggerekend. En het klopt die km's.
Het is soms hoogst irritant. Sta je voor een stoplicht en de motor loopt plots op 5 cilinders. Dan in "N" en flink gas er op en het gaat vaak, niet altijd, over. Weet nog steeds niet wat het is. Mss de eindtrappen voor en achter op het inlaatspruitstuk. Je weet wel, die op die grote emmer steken. Heb er 1 vervangen, de makkelijkste, Vooraan, maar gaf geen resultaat.. En ook al alle contacten van de bougies nagelopen. Geen resultaat. Dit was, is, bij mijn 960 I '92-er en II '96-er het geval. Wie geeft idd de gouden tip? Het begint met een soort van koude rilling van de motor af en toe als je stil staat. Vanaf dan begint het, wellisswaar langzaaam, alleen maar meer te worden totdat hij lang op 5 cilinders loopt. Remedie: in "N" en flink gas er op houden als je het merkt.. Maar ook dat houdt op gevenen moment op denk . Ik verdenk de achtesrte eindtrap (kom je niet makkelijk bij). Ik ben wel beetje lui geworden (schaam) en heb ook nog ander hobbies..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2018 20:01 #1447055
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slechte kabelboom bovenop blok naar injectors
Het is vast opgelost na al die jaren, maar zie een post van mij. Zelfde euvel bij mijn v90/965. Het bleek een door de hitte en de jaren aangetaste kabelboom bovenop het blok die de injectoren aanstuurt te zijn. 1 vd aansluitingen naar 1 vd injectoren maakte af en toe geen contact..........
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2018 19:37 #1447089
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic Inderdaad opgelost
Door nieuwe Hall sensor. Die was niet goed. Zit nu in Frankrijk op de camping en geniet van de 960 tijdens de vakantie. Kan alleen maar zeggen: heerlijk, heerlijk !!
Groet Bas
Groet Bas
- Paul Goossens (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 16:12 #1447243
door Paul Goossens (GAST)
Beantwoord door Paul Goossens (GAST) in topic ik heb allang hetzelfde
ik heb allang hetzelfde probleem. waar vind ik zo'n ' hallsensor' ?
via de normale kanalen mis ik het.
Paul
via de normale kanalen mis ik het.
Paul
- Paul Goossens (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2018 16:15 #1447244
door Paul Goossens (GAST)
Beantwoord door Paul Goossens (GAST) in topic gezocht naar impulsgever;
gezocht naar impulsgever; inmiddels wel gevonden.. nog een advies welke te kiezen? er staan er vrij veel op, flink varierend in prijs.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2018 07:44 #1447271
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic Geen idee
Ik heb deze door Timen laten vervangen. Vraag hem naar de juiste.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2018 00:34 #1447327
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Heeft een 960
een Hall sensor ?
Moderators: Jerry Stam