Scheuren in 6 cylinder motorblokken

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2015 20:57 #1417894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee!
nee jij niet.. die van jou ziet werkelijk eruit als net nieuw..
Ik ga morgen dat blok van mij eens bestuderen op zoek naar een renault logo, er is bij mij een volledig nieuw blok in gezet door Volvo in 2005 maar inmiddels met 270 dzd op de teller..(670 dzd op de auto)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2015 21:13 #1417896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie o wie?
Ik ben benieuwd of iemand antwoord kan geven op mijn opmerking of het onderblok (dus blok zonder kop) inderdaad uit 3 delen bestaat en of scheurvorming te voorkomen is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2015 21:46 #1417897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto
Bij deze de belangrijkste delen van een B6xx4 blok, het log staat in het onderblok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2015 21:58 #1417899 door V700 register

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2015 22:08 #1417902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drie
Zover heb ik in mijn verzamleing 3 blokken kunnen ontdekken met het Renault logo op het onderblok,

Blok 1 zit nu in een auto
(de foto in het start bericht)
Blok 2 is uit elkaar gehaald

Blok 3 ligt als reserve

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2015 23:36 #1417904 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Bert, allemaal 2,5 liters?
Bert, allemaal 2,5 liters?

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 08:21 #1417908 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic koppakking heel en toch drukopbouw
Gebeurt wanneer de koelventilator niet op het juiste tijdstip aanslaat,
wanneer de koelvloeistof niet meer de juiste samenstelling heeft en onvoldoende kookpunt verhoging geeft of de dop is stuk en staat geen drukopbouw toe.
In alle gevallen raakt de kvs plaatselijk in de kop aan de kook. Door plaatselijk koken in de kop krijg je in alle gevallen drukopbouw.
De motronic laat de fan draaien op basis van informatie van de ect sensor.
Controleer de temperatuur via je obd aansluiting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 13:02 #1417921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook....
Een 2.5 zelfs uit 1997. Nu 181.000 gelopen.

Is van juni 1997, en er staat ook een Renault logo op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 13:38 #1417922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2.5 liter/ koelvloeistof
Hoi Piet,

Het zijn alle drie 2.5 motoren, alleen nu vraag ik mij af of het onderblok niet als enige bij Renault werd geproduceerd.

Overigens, het belang van de juiste koelvloeistof is volgens onze Volvo UK broeders erg groot, getuige deze tekst:

Coolant Replacement. [Editor] Lots of reports of leaking, porous blocks are appearing in Vovo enthusiast sites such as Brickboard. Many of these failures are in low mileage, late model B6304 engines. Consensus opinion is that these are due to failure to change coolant regularly and to use the proper coolant. Contrary to your owner's manual, the coolant is NOT "lifetime" and has to be replaced. This aluminum engine is subject to electrogalvanic corrosion and coolant breakdown, so make sure you change the coolant every three years or so. Use ONLY Volvo Type C blue coolant and distilled water. Do not under any circumstances use orange Dexcool or "all applications" coolants.

Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 14:11 #1417923 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het lijkt wel of ik in jouw
Het lijkt wel of ik in jouw foto's ook een rond datumstempeltje zie staan met 25 en 95. Zou dat produktieweek aangeven?

Irene rapporteert een scheur in haar 2,5 liter blok uit 1996 zonder Renault logo
Ton heeft zelfs een 2,5 liter blok uit 1997 met Renault logo
(Ton, als je ooit dat datumstempeltje zou kunnen aflezen zou dat mooi zijn. De vraag is of jij een ouder blok hebt dat een paar jaar is blijven liggen of dat er in de latere modeljaren zowel motorblokken met als zonder Renault logo zijn gemaakt.)

Misschien zijn de blokken met Renault logo minder of niet gevoelig voor scheuren.
Misschien toch een andere mal, ander gietproces, iets andere kwaliteit aluminium, wie zal het zeggen.

Nu is nog de vraag of blokken met Renault logo ook in 3 liter uitvoering zijn geleverd.

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD