Koppakking vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 15:03 #1401647
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens
Ik ben het eens met Jan, en de Bangarage
Je eerste zin begint al fout. Een kop is helemaal niet "aan de beurt bij 3 ton" Ik weet niet waar die stelling vandaan komt.
Tja, en mocht de dealer begrotelijk zijn ALS het gebeurt. Er zijn genoeg alternatieven zoals je ziet.
Je eerste zin begint al fout. Een kop is helemaal niet "aan de beurt bij 3 ton" Ik weet niet waar die stelling vandaan komt.
Tja, en mocht de dealer begrotelijk zijn ALS het gebeurt. Er zijn genoeg alternatieven zoals je ziet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 15:15 #1401648
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb er 2 (met B230FK) gehad waarvan de koppakking vervangen moest worden VOOR ik de 3 ton bereikt heb. Voor mij een score van 100%. Een uit '97 op LPG en eentje uit '98 op benzine. In beide gevallen uitte zich dit in beginnende lekkages naar buiten en zal er geen schade aan cilinders en kop zijn opgetreden omdat de pakking tijdig vervangen is. Wellicht had ik langer door kunnen rijden als ik was blijven bijvullen (al betwjifel ik het bij de laatste, de lekte koud al). Ik wil een betrouwbare auto waar ik lange ritten mee kan rijden zonder in vrees te zitten of ik niet teveel koelvloeistof kwijt ben geraakt onderweg. Met kans op vervolgschade als je er te laat bij bent of stil komen te staan in het buitenland op rare tijden.
T zal vast kunnen, langer doorrijden, maar het lijkt me verstandig om de niveau's en andere symptomen extra goed in de gaten te houden. Als je op normaal alleen in NL rijdt met lage belasting zou ik ook nog eens goed checken of je toch niet al een beginnende lekke pakking hebt voor je met de auto volgeladen en sleurhut erachter naar zuid-Frankrijk vertrekt in de zomer.
T zal vast kunnen, langer doorrijden, maar het lijkt me verstandig om de niveau's en andere symptomen extra goed in de gaten te houden. Als je op normaal alleen in NL rijdt met lage belasting zou ik ook nog eens goed checken of je toch niet al een beginnende lekke pakking hebt voor je met de auto volgeladen en sleurhut erachter naar zuid-Frankrijk vertrekt in de zomer.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 16:04 #1401650
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Input
Nog weer blij met alle input. Ik rijd dus gewoon door en houd de boel goed in de gaten. Dit jaar zit er waarschijnlijk geen lange rit in de vakantie in, wat scheelt. In het buitenland met een lekke koppakking staan heeft niet mijn voorkeur, maar dat speelt nu niet. Vooralsnog verlies ik geen druppel KVS en heb nog nooit KVS in de olie gezien. Ook de olie zelf gebruik ik niet of nauwelijks. Het hele systeem komt mooi op spanning. De temperatuur is goed. Het blok loopt superrustig. Ik laat me leiden door de vaklui van de Bangarage. Bedankt mensen die wilden helpen, maar ik stel het dus nog even uit.
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 16:24 #1401652
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Houd
Houd ook vooral de dikke koelvloeistof slang tussen thermostaathuis en radiateur in de gaten. Als die te stevig wordt bij warme motor is dat ook een teken van een beginnend lekke pakking. Niet bevorderlijk voor de radiateur.
Moderators: Jerry Stam