Koppakking vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 16:08 #1401313
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helemaal voor hoor!
Absoluut een goed idee hoor 
Dont get me wrong, maar in kader van wel of niet vlakken, is dit net een (weliswaar goede) maar extra stap. Die zou ik persoonlijk baseren op plaat dikte.
Maar kwaad kan het absoluut niet.
Wel vraag ik mij af wat een gereviseerde kop bij een van de vaste aanbieders zou kosten. Zeker als je het plan zou hebben er nog weer 3 ton mee te doen.

Dont get me wrong, maar in kader van wel of niet vlakken, is dit net een (weliswaar goede) maar extra stap. Die zou ik persoonlijk baseren op plaat dikte.
Maar kwaad kan het absoluut niet.
Wel vraag ik mij af wat een gereviseerde kop bij een van de vaste aanbieders zou kosten. Zeker als je het plan zou hebben er nog weer 3 ton mee te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 17:37 #1401324
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic kleppen gereedschap
Wanneer je de kop er af hebt wil je natuurlijk zien hoe de zittingen er uit zien.
Uit het verleden heb ik nog een universele kleplicht-tang om de klepveer in te drukken voor demontage van de klep. Handslijpsteeltje plus grof en fijn schuurpasta. Geen idee of het past op een b23 kop. Vaak gebruikt voor DS koppen.
Lang geleden twee keer een kop er voor niets af gehaald, baal je ook.
Sinds 2005 gebruikte mijn lpt eerst ieder jaar een liter koelvloeistof en de druk op de slangen was aardig hoog bij warme motor. Bij vervanging van de radiateur kwam het euvel pas aan het licht. Barst in de tule bovenkant door te vast gedraaide slangenklem. Nu geen verlies meer.
Uit het verleden heb ik nog een universele kleplicht-tang om de klepveer in te drukken voor demontage van de klep. Handslijpsteeltje plus grof en fijn schuurpasta. Geen idee of het past op een b23 kop. Vaak gebruikt voor DS koppen.
Lang geleden twee keer een kop er voor niets af gehaald, baal je ook.
Sinds 2005 gebruikte mijn lpt eerst ieder jaar een liter koelvloeistof en de druk op de slangen was aardig hoog bij warme motor. Bij vervanging van de radiateur kwam het euvel pas aan het licht. Barst in de tule bovenkant door te vast gedraaide slangenklem. Nu geen verlies meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 19:11 #1401328
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Aangezien ik sowieso al wilde vervangen (al wist ik de termijn nog niet) had het klepstelgereedschap al in huis. Bij het opmeten van de plaatjes om vast te kunnen stellen hoe het er voor stond met de kop zag ik de lekkage tusesn blok en kop. Plaatjes allemaal nog boven 4.00, de moeite waard om wat meer te doen dan alleen vlakken.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 21:16 #1401331
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic LG
Vandaag even gebeld met LG motoren. Als ik de kop kaal aanlever zonder nokkenas, dan kost vlakken 35,- en volledige revisie inclusief stellen van de kleppen 250,- dat klinkt allemaal heel normaal. Ik verwacht niet direct een volledige revisie omdat het blok superrustig loopt, nooit op LPG heeft gelopen. Stellen van de kleppen wilde de Bangarage niet eens aan, omdat het allemaal te rustig liep. Dat vonden ze zonde.
Apart telefoongesprek wel weer. De man aan de andere kant van de lijn deed zo luchtig over wisseling van de koppakking bij "dit soort motoren", dat het haast klonk als: wie brengt daar zo'n auto nou toch voor weg.
Cor-Jan
Apart telefoongesprek wel weer. De man aan de andere kant van de lijn deed zo luchtig over wisseling van de koppakking bij "dit soort motoren", dat het haast klonk als: wie brengt daar zo'n auto nou toch voor weg.
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 21:18 #1401332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Hoe kunnen ze de kleppen stellen zonder nokkenas? Of met gedemonteerde nokkenas, maar die wel meegeleverd?Als je zelf de nokkenas wilt terugmonteren heb je een momentsleutel nodig voor 20 Nm. Goed onthouden hoe de lagerkappen zitten, die zullen wel precies zo terugmoeten. Zelf even een nieuwe nokkenas keerring monteren, heb je misschien een gereedschapje voor nodig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 21:19 #1401333
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo'n auto
Ik vergeet het ook wel eens maar onze auto's worden gezien als erg oud 
22 jaar is al een erg oude auto hoor. En dan krijg je dat soort reacties soms.

22 jaar is al een erg oude auto hoor. En dan krijg je dat soort reacties soms.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2014 19:10 #1401408
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Dankbetuiging
Beste mensen ik ben ontzettend blij met al jullie input! De vereniging laat zich weer van zijn beste kant zien. Ook ben ik erg blij met al die mensen die positief hebben gereageerd op mijn vraag om hulp. Ik zit nu met het luxe probleem dat ik moet gaan kiezen. Voel je alsjeblieft niet gepasseerd als je wel hebt aangeboden maar... In de meivakantie moet het m.i. gaan gebeuren. Dan is mijn sleutelplek zonder verwarming een beetje prettiger en heb ik nu nog de tijd om de dingen verder uit te zoeken. Aangezien ik geen directe problemen verwacht met de huidige pakking durf ik dat wel aan.
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2014 17:05 #1401443
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja....
Bij 520.000 stoom.. Naar Vaassen gereden, dagje in de weg gelopen en 's-avonds weer naar huis. Nu, bij 919.000 zat er een likje mayonaise aan de peilstok, maar niet aan de dop. Wel wat meer KVS verloren dus het hangt er aan te komen...
Ik rijd als een oude man (ben ik ook aardig aan het worden
) op LPG. De laatste tijd heel veel korte stukjes en ik vrees dat een genadeslag is voor de koppakking. Maar met een beetje mazzel haal ik de zomer én de postcodestraatprijs!
Succes met je koppakking!
Ik rijd als een oude man (ben ik ook aardig aan het worden

Succes met je koppakking!
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 14:23 #1401643
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Bangarage
't Blijft altijd weer verrassen. Bel ik met de Bangarage over het vlakken en eventueel nalopen van de kop, zegt de monteur die ik aan de lijn kreeg bij wijze van spreken: je gaat toch niet preventief de koppakking vervangen van een B230FK? Ik heb dat nog nooit gedaan en zeker niet bij 3ton. Die hele constructie onderblok-cilinderkop met de pakking ertussen is hartstikke sterk. Ik heb hier een 940 op Gas rondrijden met 6ton en de eerste pakking ertussen. - Wat moet een mens nou?
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2014 14:55 #1401645
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Gewoon doorrijden.
Ik ben het helemaal eens met de Bangarage. Heb een 740 2.3 op gas gehad en die heeft uiteindelijk op gas 535000 km met dezelfde koppakking ( en kop) gereden tot de eigenaar na mij er een aanrijding mee kreeg. Bij mijn huidige S90 zegt men dat bij 3 ton ook de koppakking aan zijn eind is. Kennis van mij heeft met zijn S90 5 ton op gas gereden voordat koprevisie ( en daarmee ook een verse koppakking) in beeld kwamen. Mijn devies: als alles goed draait en er geen tekenen van ellende zijn alles lekker dicht laten en gewoon doorrijden. Ik roep al 5 jaar dat mijn uitlaat slecht is en iedere keer zegt de dealer dat voordat er daadwerkelijk een gat in valt er 3 lagen in de demper doorgeroest moeten zijn. Al 5 jaar haalt hij dus zijn gelijk en zit na ruim 16 jaar nog steeds de originele uitlaat onder de auto.
Dus mijn advies: gewoon de centjes in je zak houden en rustig doortuffen.
Groeten, Jan
Dus mijn advies: gewoon de centjes in je zak houden en rustig doortuffen.
Groeten, Jan
Moderators: Jerry Stam