Computer/ecu vraag

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 21:53 #1389285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zag niks
Zie foto

i160.photobucket.com/albums/t170/aandrie...f89f_zps601ee23c.jpg

(Op iPad dus even linkje naar foto)

Ik kon er zo niks aan zien, beide kanten niet.

Dankje voor het aanbod.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 22:37 #1389289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik kan er zo ook niet iets aan ontdekken (helaas). Die vlieger gaat dus helaas niet op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 23:03 #1389290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zitten 5 transistoren
Er zitten 5 transistoren op.
4 aan een kant van het koel lichaam en 1 aan de andere kant.

Die sturen de injectors aan denk ik, alleen wat schakelt de pomp dan aan.

Zal even foto maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 23:12 #1389291 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 1 kabel.
Arjan, alle injectoren spuiten gellijktijdig in. Dus in principe is 1 transistor voor alle 4 injectoren voldoende.
Er gaat vanuit de ECU 1 kabel voor de injectoren naar de motorruimte, bij de injectoren split die 1 kabel zicht op naar 4.
Een van de transistoren zal (denk ik) ook het brandstofrelais aansturen.
ECU > Brandstofpomprelais > die stuurt de brandstofpomp aan.
Eentje zal ook wel de CISklep bedienen.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 23:17 #1389292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic testopstelling
Zou daar een testopstelling voor te maken zijn? 12v, massa en een geschakelde plus, zou dat voldoende zijn? Bij op contact zetten moet de pomp even gaan draaien. Met de multimeter op doorgangstest zou je vanaf de pin voor het relais de bijbehorende transistor moeten kunnen vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 23:21 #1389293 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic hm
Een LH 2.4 ECU pinout is wel te vinden (staat hier zelfs op het forum..)
Hij heeft dacht ik 3 12V+ ingangen nodig, massa en wat andere riedeltjes.
Dan zou je wel een testopstelling kunnen maken.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 23:25 #1389294 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hierbij
1: Engine speed signal input, pulsed, 0.75V - ignition, 5.5-6.0V @cranking, =>7.5V @idle or higher rpm 2: TPS signal input 0.2 - Idle speed, 4 - Full load 3: TPS signal secondary input 1.0 - Idling, 10 - Full load 4: Power supply +30 input 12 5: Signal Ground 0.0 - Separate from power ground 6: Mass air flow 0.0 - Separate from power ground 7: Mass air flow input 2.0V @Idling, 5.0V @Full Load 8: Mass air flow, burn-off Output 4.0 - At burn-off, 0 -otherwise 9: Power supply from main input 12 10: Low-speed pressure sensor, engine cooling fan 11: A/C Time-delay Relay, High-speed pressure sensor, engine cooling fan 12: Diagnostics lead I/O 13: Temp Sensor input 4V @-20C, 2.3V @+20C, 1.1V @+40C, 0.7V @+60C, 0.4V @+87C 14: A/C, ACC load Signal input 12-Auto, 0-ECON 15: Climate Unit, some others Jumper for cold start 0-no cold start, 12 cold start 16: Diagnostics Lead I/O 17: Chassis Ground 18: Injectors control signal Output 7.1Hz, 2.4-4.5ms 19: EGR Valve Output 12 - inactivated, <12 active 20: Fuel Pump relay signal 1-activ, 12-Ign on 21: Main relay operating circuit Output 1 - Ignition on, 12 - Ignition off 22: Check Engine Light Output 12-off, 1-on 23: EGR Temp Sensor input 4.5 -EGR closed, <4.5 -Open 24: Oxygen Sensor input 0.6 - 1.0 - Rich, 0.0 - 0.4 - Lean 25: Load Signal Tq EZK/DI Output Freq incr with throttle opening 26: Shift-Up light Output 12 - Not activated,0 - Activated 27: EVAP Canister purge valve Output 12 - Open, 1 - Closed 28: Knock enrichment (not B204FT), ~0.7V - ignition, ~7.5V @idle (stable), ground @knock * Turbo+ Knock enrichment, trigger * (B204FT/GT TCU) EGT sensor, trigger 29: Codification input 12 - Automatic transmission 30: Raising engine idle speed input 12-R,D,1,2,3, 0 - P,N, and manual 31: Consumption signal to EDU Output Freq incr with throttle opening 32: Cold start valve Output Battery voltage - Not activated 33: IAC valve Output 5-11 - Idling, no load 34: Speed Sensor input 6 -Rotating, 0 or 12 - Stationary 35: Power Supply +15 input 12-Ign on
 
12V+ =4, 9, 35 (3 maal dus inderdaad)
Injector aansturing = 18
Fuel pomp relais = 20 (12v+ = uit(contact aan,standby), 0(massa) = aan)Hij schakelt het relais pas naar massa als hij signaal krijgt vanaf "engine speed" op pin 1.
Bij contact aan zal die mogelijk wel even kort, het relais van massa voorzien.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 07:21 #1389299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectors te gelijk? Ik
Injectors te gelijk?

Ik dacht dat ook al in een schema gezien te hebben dat de injectors tegelijk in spuiten. Maar, ik snap dat niet merk ik.

De zuigers staan niet het zelfde, dus had ik gedacht dat ze ook op hun eigen moment benzine krijgen.

Maar alle 4 de cilinders krijgen de gelijktijdig hun benzine?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 07:28 #1389300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Component zijde
i160.photobucket.com/albums/t170/aandrie...7ce8_zps8862d234.jpg

Foto van de print aan de component zijde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 08:14 #1389301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, alle injectoren krijgen op hetzelfde moment (1x per krukasomwenteling, dus 2x per 4-takt cyclus) hetzelfde signaal. Spuiten dus ook dezelfde hoeveelheid in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD