Computer/ecu vraag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als in, kun je een computer uit een 1997 b230fk voorzien van fb software?
Iemand daar een idee van?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus die van een lpt/hpt zal zo niet direct de juiste zijn,Ik denk toch dat je er ook echt een van de FB moet hebben en ook met de juiste nummers, het komt wel redelijk nauw voor een goede gezonde motorloop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben weer eens kwijt waar je vandaan kwwam, maar als je die gasinstallatie nog niet aan de praat gekregen hebt, kan ik een AMS hier nog uitlezen, apparaat heb ik nog niet ingepakt...

Overigens, een B230, welke variant dan ook, start en loopt als het goed is op elke computer.Loopt heel erg beroerd, op een verkeerde computer, maar starten doet ie wel, aanslaan ook, maar mee rijden en belasten, zou ik zeker niet doen.Qua test moet het voldoende zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met de computer van de f wil het opzich wel redelijk hoor.
Benzine is toch een plan B voor mij, maar wil het nu wel helemaal goed hebben nu ik toch bezig ben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is die ECU niet uitgefikt?Ik heb ooit bij een medelid een computer uit de auto gevist, met een doorgebrand printspoor, waardoor de auto wel op gas liep, maar niet op benzine.Aan gasloop was hiervan helemaal niets te merken.A_A schreef : 595 hoort mijn auto te hebben. Met de computer van de f wil het opzich wel redelijk hoor. Benzine is toch een plan B voor mij, maar wil het nu wel helemaal goed hebben nu ik toch bezig ben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
FB heeft EGR, FK soms wel/niet. Als je die afgeblind hebt hoeft dat (met een FK chip geen EGR aansturing) niet meteen een probleem te geven. FK heeft ook andere injectoren met een voorschakelweerstand. Of die FK uitgangstrap ook FB injectoren aan kan sturen durf ik niet te zeggen. De weerstanden zou je kunnen vinden in de pocket data booklets.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Zijn oude ECU is doorgefikt. Stuurde het brandstofpomp relais en de injectoren niet meer aan.
Werkte nog wel voor de gas computer.
Had nog een F ecu liggen, daar liep de boel wel "OK" mee.
Beste is gewoon een originele FB ECU erin drukken.
De G2 computer tapte nogal behoorlijk wat draden van de LH 2.4 ECU af.(meer dan 10) Mogelijk dat hij inleert vanaf de 2.4 ECU en dat dat ook de reden is waarom ie "nokt" bij 150 KMH op zowel benzine als LPG.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
De originele ecu stuurde de benzine pomp niet aan.
Ik heb de eprom uit de fb computer toen uit de fb ecu gehaald en in de fk computer gestopt.
Maar deze combinatie laat de benzine pomp ook niet lopen.
De F computer doet dat wel.
Dus tot inspuiten komt het al niet. Gevoelsmatig lijkt de F motor ook meer op de FB. Alleen dan met 531 kop en vx3 nokkenas.
Als ik het goed begreep geeft de FB tenopzichte van de F juist boven de 4000 toeren meer vermogen, dus heeft ie dan ook meer benzine nodig. Dat verklaart voor mij als knutselaar ongehinderd door enige kennis

Maar, zoals gezegd : das een ongefundeerde aanname. Hij liep er 160 mee. Dat is 4000 toeren.
Toch vraag ik mij af of gewoon een eprom voorzien van de juiste Bin file een fk computer niet ook moet kunnen laten werken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan de andere kant herinner ik mij nu in eens dat we bij jou het ook niet draaiend kregen met de fk computer en toen daarom jou f computer hebben gepakt.
Hmm