Tank schoonmaken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2013 18:18 #1389032
door V700 register
Dus je zou eerst kunnen proberen alleen een nieuw filter eronder te hangen en kijken of hij dan wel loopt. Alleen als er dan toch ook zooi in de tank zit ben je wel snel weer aan aan nieuw filter toe.
Beantwoord door V700 register in topic Zooi
Het zou kunnen dat er vooral in het filter zooi zit, natuurlijk. Ik heb eens zo'n filter opengezaagd van een auto die op zich nog wel redelijk liep en je wilt niet weten wat een bagger daar uit kwam.A_A schreef : Ik stel mij voor dat er in de tank zooi zit.
Dus je zou eerst kunnen proberen alleen een nieuw filter eronder te hangen en kijken of hij dan wel loopt. Alleen als er dan toch ook zooi in de tank zit ben je wel snel weer aan aan nieuw filter toe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2013 18:21 #1389033
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ja
Hoi Pietje,
Dat is Precies wat Arjan heeft gedaan, nieuw filter eronder gehangen. Zat binnen no-time weer vol.
Groeten,Gerben
Dat is Precies wat Arjan heeft gedaan, nieuw filter eronder gehangen. Zat binnen no-time weer vol.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2013 18:27 #1389034
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha
Ah OK, dat had ik niet meegekregen. (edit: niet goed gelezen zie ik nu
)
Is het nog wat om de brandstofleiding los te koppelen voor het filter en gewoon eens wat benzine er doorheen te pompen door spanning op de in-tank pomp te zetten? En dan vooral de tank ook goed leeg pompen... Er zijn volgens ook middeltjes van Wynn's o.i.d. die daar speciaal voor bedoeld zijn.
Is het nog wat om de brandstofleiding los te koppelen voor het filter en gewoon eens wat benzine er doorheen te pompen door spanning op de in-tank pomp te zetten? En dan vooral de tank ook goed leeg pompen... Er zijn volgens ook middeltjes van Wynn's o.i.d. die daar speciaal voor bedoeld zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2013 18:27 #1389035
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist!
Inderdaad zo dus ja.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2013 18:42 #1389037
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Schoon
Waarschijnlijk heb je last van Gom-vorming in je tank, als gevolg van de verouderde benzine.
Er is helaas maar één remedie; tank er onderuit, schroefdop los, binnenwerk eruit.
Dan met de warmwater hogedruk reiniger erin, met sop, anders los tie troep niet op.
Met tri-chloor lost het een beetje op, maar dat heeft ook veel nadelen.
Er is helaas maar één remedie; tank er onderuit, schroefdop los, binnenwerk eruit.
Dan met de warmwater hogedruk reiniger erin, met sop, anders los tie troep niet op.
Met tri-chloor lost het een beetje op, maar dat heeft ook veel nadelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2013 21:34 #1389045
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met lucht terugblazen?
Hoi Arjan,
kan jij beschikken over perslucht?
evt fietspomp?
dan de benzineleiding bij het filter onder de stoel loskoppelen, dus de leiding tussen tank en filter, en er wat lucht doorheen blazen. Dan heb je kans dat je de verstopping een beetje weg blaast. Als je daarna de intank pomp weer even laat lopen komt er wat rotzooi met de benzine mee. Wat schone benzine toevoegen en dat een keer of wat herhalen en zo verdun je je vervuilde benzine.
Dit is slechts een suggestie en geen gegarandeerde oplossing.
Jaap
kan jij beschikken over perslucht?
evt fietspomp?
dan de benzineleiding bij het filter onder de stoel loskoppelen, dus de leiding tussen tank en filter, en er wat lucht doorheen blazen. Dan heb je kans dat je de verstopping een beetje weg blaast. Als je daarna de intank pomp weer even laat lopen komt er wat rotzooi met de benzine mee. Wat schone benzine toevoegen en dat een keer of wat herhalen en zo verdun je je vervuilde benzine.
Dit is slechts een suggestie en geen gegarandeerde oplossing.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2013 22:13 #1389050
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm helemaal zo raar nog
Hmm helemaal zo raar nog niet misschien.
Druk even terug draaien naar 1 bar ofzo
Druk even terug draaien naar 1 bar ofzo
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 00:05 #1389064
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Andere tank en luikje
Hallo Volvisti
Een aantal onderdelen van de 60 liter tank zijn anders dan die van de 75 liter tank. Zo even uit het hoofd: De ophangbeugels en de slangen direct op de tank. Gaat dus niet 1 op 1 passen.
Als je niet via het luikje bij de tank kunt, zul je een aantal aansluitingen vanaf de onderkant los moeten maken. Hou er daarbij rekening, dat je meestal niet gewend bent om boven je hoofd te werken. En al helemaal niet als je dan kracht moet zetten. Maak eventueel toch het luikje open. Je kunt dan misschien niet met je handen door het gat, maar je kunt er eventueel dingen door bekijken. Eventueel via een spiegeltje. Of je steekt er een lamp doorheen.
groetjes
Mathy
PS de deksel van de 75 liter tank heeft een opening meer dan de 60 liter tank. Door die extra opening stroomt volgens mij brandstof op het moment dat je tankt. Het stuk slang dat tussen vulpijp en tank zit, zul je dus over moeten zetten cq vervangen als je de andere tank wilt gebruiken. Voor het schoonmaken van een tank zou ik dus nooit of te nimmer tijdelijk overgaan op de andere tank! Veel te omslachtig.
Een aantal onderdelen van de 60 liter tank zijn anders dan die van de 75 liter tank. Zo even uit het hoofd: De ophangbeugels en de slangen direct op de tank. Gaat dus niet 1 op 1 passen.
Als je niet via het luikje bij de tank kunt, zul je een aantal aansluitingen vanaf de onderkant los moeten maken. Hou er daarbij rekening, dat je meestal niet gewend bent om boven je hoofd te werken. En al helemaal niet als je dan kracht moet zetten. Maak eventueel toch het luikje open. Je kunt dan misschien niet met je handen door het gat, maar je kunt er eventueel dingen door bekijken. Eventueel via een spiegeltje. Of je steekt er een lamp doorheen.
groetjes
Mathy
PS de deksel van de 75 liter tank heeft een opening meer dan de 60 liter tank. Door die extra opening stroomt volgens mij brandstof op het moment dat je tankt. Het stuk slang dat tussen vulpijp en tank zit, zul je dus over moeten zetten cq vervangen als je de andere tank wilt gebruiken. Voor het schoonmaken van een tank zou ik dus nooit of te nimmer tijdelijk overgaan op de andere tank! Veel te omslachtig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 21:45 #1389125
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmmm
Ok,
De rose kabel in de koffer bak heb ik gevonden , staat spanning op. Zaterdag even volgen tot waar ik hem kan zien. Of ie ergens door geknipt is.
De lpg tank dan ook maar loshalen en kijken of ik hem een slag kan draaien zodat ik bij het luikje kan.
Hij loopt in ieder geval nu wel een beetje weer.
De rose kabel in de koffer bak heb ik gevonden , staat spanning op. Zaterdag even volgen tot waar ik hem kan zien. Of ie ergens door geknipt is.
De lpg tank dan ook maar loshalen en kijken of ik hem een slag kan draaien zodat ik bij het luikje kan.
Hij loopt in ieder geval nu wel een beetje weer.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 01:43 #1389139
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Door het luikje...
Lekker klusje, op je kop in de kofferbak (probeer eerst maar es de pomp/vlotter er fatsoenlijk uit te halen) en dan de tank schoon te maken...............
Ros de tank eronderuit, ook geen leuk werk, maar je kan er wel bij!
Begin eerst de boutjes enz in te spuiten met kruipolie.
Ros de tank eronderuit, ook geen leuk werk, maar je kan er wel bij!
Begin eerst de boutjes enz in te spuiten met kruipolie.
Moderators: Jerry Stam