Radiateur lek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Ook Volvo heeft verschillende versies voor automaat/handbak en airco/non airco. My best guess zou zijn dat de radiateur voor automaten ook een gedeelte hebben voor koeling van de automaat olie. Airco modellen hebben vaak de E-fan ipv de viscofan,
Ik heb achter de radiateur de visco-koppeling en vóór de condensor zit de electrische fan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn radiator komt bij de dealer vandaan en dat was met automaat aansluiting en voor een diesel rond de €225 voor kwijt, beste hap met geld maar nog steeds geen spijt van na 2 jaar(nog steeds koelen en soms nog iets te goed)Maar ik zag de prijs van €120 voorbij komen inc montage dus dat is ook erg netjes.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Voor een RedBlock zijn ze wel een stukkie goedkoper te krijgen.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een vol-metalen (messing) radiateur heb ik niet kunnen vinden.............gerryberrie schreef : Voor een RedBlock zijn ze wel een stukkie goedkoper te krijgen.
Ja ehh...laten maken bij een radiateuren fabriek, de hoofd-prijs!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de dealer kostte ie trouwens €240. Dus incl. BTW en korting kom je dan ook op ongeveer 250 uit. Heb ik niet gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Na 16-17 jaar in m'n 940 FK werd het toch eens tijd de radiateur te vervangen, hij mankeerde nog niks (niet lek of zo) maar de Alu. lamellen waren helemaal opgevreten door het zout e.d. wat er in de loop van de jaren tegenaan was geblazen.
M'n AMH; Met automaat heb ik maar één soort
De dealer; er is maar één soort
Radiateur mannetje; ben je gek geworden of zo, zo'n ding kost hooguit €100,00. Als ik hem moet maken gaat tie richting de € 700 /€ 800.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen...het lijkt wel of ie veel beter koelt. Niet dat ik eerst koelproblemen had. Maar ik had vandaag een rit gemaakt van 40 km, dus hij was lekker warm. Toen ik thuis kwam dacht ik, ik wil eens kijken of die electrische fan van de condensor het ook doet. Dus ik heb hem een kwartier stationair laten lopen en hij sloeg niet aan.Ook de visco sloeg niet aan. Blijkbaar was het meedraaien van de visco zonder echt aan te slaan al voldoende om de boel koel te houden, want de tempmeter bleef mooi in het midden staan. Kan een nieuwe radiateur nou zoveel schelen? En waar ligt dat dan aan? Koelribben verstopt?
(Oh ja, wel een gedoe om die temp.schakelaar er weer in te krijgen. Lukte me niet, totdat ik op het idee kwam om een dop 14 te gebruiken. Die past er precie op en dan kun je hem er zo met gelijke kracht in het rubber drukken)
- V700 register
- Nieuw lid
-