Radiateur lek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2013 21:13 #1386836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fan

henk 940LPT schreef : Ook Volvo heeft verschillende versies voor automaat/handbak en airco/non airco. My best guess zou zijn dat de radiateur voor automaten ook een gedeelte hebben voor koeling van de automaat olie. Airco modellen hebben vaak de E-fan ipv de viscofan,

Ik heb achter de radiateur de visco-koppeling en vóór de condensor zit de electrische fan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2013 14:00 #1386878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic enigste
Het enigste wat ik je mee kan geven is,Koop er een van een bewezen goed merk en niet een of ander vaag taiwanees of chinees merk want mijn ervaring is dat je dan spoedig weer een ander kan halen en met alle doem cenario's van dien mogelijk.
Mijn radiator komt bij de dealer vandaan en dat was met automaat aansluiting en voor een diesel rond de €225 voor kwijt, beste hap met geld maar nog steeds geen spijt van na 2 jaar(nog steeds koelen en soms nog iets te goed)Maar ik zag de prijs van €120 voorbij komen inc montage dus dat is ook erg netjes.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2013 14:25 #1386880 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Voor een vol metalen
Voor een vol metalen radiator, voor de diesel, met automaat en voor de airco uitvoering koste mij 280 euro, en dat was inclusief korting...
Voor een RedBlock zijn ze wel een stukkie goedkoper te krijgen.
Groeten,Gerben

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2013 18:29 #1386892 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Laten maken....

gerryberrie schreef : Voor een RedBlock zijn ze wel een stukkie goedkoper te krijgen.

Een vol-metalen (messing) radiateur heb ik niet kunnen vinden.............
Ja ehh...laten maken bij een radiateuren fabriek, de hoofd-prijs!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2013 21:48 #1386907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb nu een Nissens.
Ik heb nu een Nissens. Morgen kijken of alles goed past. Kon ook een Nissens geheel uit koper en messing krijgen, maar die was toch weer 30% duurder en dat werd mij teveel.
Bij de dealer kostte ie trouwens €240. Dus incl. BTW en korting kom je dan ook op ongeveer 250 uit. Heb ik niet gedaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2013 22:09 #1386909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is
Is die Nissens bedoeld voor de redblocks of stiekem een dieselradiateur?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 09:21 #1386930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee. Er zit ook een
Geen idee. Er zit ook een automaat aansluiting op. Maar die hoef je niet te gebruiken. Voor de diesels zijn ze toch groter?

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 18:32 #1386971 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Knap!
Als ik een radiateur voor een voertuig koop, informeer ik altijd naar de hoogste koel capaciteit (tropen radiateur) en als het even kan; vol metaal!
Na 16-17 jaar in m'n 940 FK werd het toch eens tijd de radiateur te vervangen, hij mankeerde nog niks (niet lek of zo) maar de  Alu. lamellen waren helemaal opgevreten door het zout e.d. wat er in de loop van de jaren tegenaan was geblazen.
M'n AMH; Met automaat heb ik maar één soort
De dealer; er is maar één soort
Radiateur mannetje; ben je gek geworden of zo, zo'n ding kost hooguit €100,00. Als ik hem moet maken gaat tie richting de € 700 /€ 800.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 20:40 #1386979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou hij zit erin. En alles
Nou hij zit erin. En alles paste goed.
Alleen...het lijkt wel of ie veel beter koelt. Niet dat ik eerst koelproblemen had. Maar ik had vandaag een rit gemaakt van 40 km, dus hij was lekker warm. Toen ik thuis kwam dacht ik, ik wil eens kijken of die electrische fan van de condensor het ook doet. Dus ik heb hem een kwartier stationair laten lopen en hij sloeg niet aan.Ook de visco sloeg niet aan. Blijkbaar was het meedraaien van de visco zonder echt aan te slaan al voldoende om de boel koel te houden, want de tempmeter bleef mooi in het midden staan. Kan een nieuwe radiateur nou zoveel schelen? En waar ligt dat dan aan? Koelribben verstopt?

(Oh ja, wel een gedoe om die temp.schakelaar er weer in te krijgen. Lukte me niet, totdat ik op het idee kwam om een dop 14  te gebruiken. Die past er precie op en dan kun je hem er zo met gelijke kracht in het rubber drukken)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 20:45 #1386983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T
T zou zomaar kunnen dat een nieuwe radiateur zoveel scheelt. Er zit geen oxidatie op de ribben zodat de warmte goed weg kan. T kan zijn dat er aanslag aan de binnenkant zit die niet in een nieuwe radiateur zit. Zeker als de koelvloeistof niet om de 2 jaar wordt vervangen (zoals voorgeschreven) verliest het de anti-corrossieve werking en kan door oxidatie binnenin de doorstroming beperkt worden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC