960-II 2,5 Ruilmotor B6254 of B6304?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 10:48 #1381993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motorcodes
Hoi Kees,
 
Let op met de motor codes, het heeft mij ook even geduurd voordat ik welke code bij welke motor hoort.
 
In dit linkje vind je wat meer info:
 
<a href="/node/29153" target="_blank"> www.volvo700vereniging.nl/node/29153
 
Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 13:22 #1381998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B6304F of B6304F2
Ja Bert,
Een hele goede link, tof!
Rima's B6304, waar ik een optie op genomen heb, is van een V90 uit 1998.
'K zal voor de zekerheid Vin en motorlabel opvragen, hoewel de laatste V- en S90 serie de F2 versie hadden met 135 KW/ 183pk @ 5220 rpm en 270 Nm @ 4080 wel gekoppeld aan de AW30-40 met 3.73 overbrenging.
Persoonlijk ben ik ook wel verbaasd een AW30-43LE achter m'n 2.5 09-1994 te vinden, waar een AW30-40 te verwachten is.
Blijft het gegeven of een F2 aan te sturen is met een ECU voor de waarschijnlijk scherpere nokkenassen van de F1 en 2.5.
Heeft iemand op dit Forum hier ervaring mee, misschien de gasten van de Tuning hoek?
Groet,
Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 17:03 #1382008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hm
dat is inderdaad een interessante vraag. Er is hier ooit iemand op het forum geweest die een 3.0 180pk had en de ecu van de 204pk eraan had gekoppeld. Zoals ik het me herinner niet de beste keus (inhouden, gedonder met hoge toeren maar vergeef me, het is al even geleden). Ik weet ook nog dat toen de vraag op dook of de automaat-ecu niet het roet in het eten gooide dus als je toch een 3.0 op de kop tikt, probeer dan ook de automaat-ecu erbij te vangen, zeker gezien de onverwachte automaat die je nu hebt (waaraan ik de voorkeuk geef) maar mogelijk heb je de goede automaat ecu al.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2013 17:45 #1382009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drank voor tip B6304F motor
Ja Martijn,
Daar ben ik dus ook bang voor. Torque tuning is toch vooral nokkenassen en ontstekingstijden en dan injectie. Die rek zit denk ik niet in de complete kenvelden van de B6254 ECU die veel meer op liniaire afgifte geprogrammeerd is. Ervaringsberichten zijn welkom!
Om risico's te beperken zal ik me zolang toch beter op een B6304F richten.
Wie weet er nog een B6304F motor bvk nog ingebouwd, in goede conditie, weinig km's en de bredere distributie riem, de 960-II 3.0 serie dus tot en met bj. 1996?
 
Een goede fles naar keuze voor de gouden tip!
Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2013 00:37 #1382516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vooruitgang!
Volvisti,
Onder de naam tripleXsix ook een draadje geopend op www.forums.turbobricks.com .
In de sectie performance and suspension.
Een Amerikaans goudmijn forum voor iedereen die zijn/haar Volvo wil modificeren. Hoewel, zoals de naam al doet vermoeden, vooral gericht op geblazen modificaties. Die gasten turbo-en alles met een Volvo embleem. Maar niet zo maar.
Toch is er veel kennis van atmosferische modificaties, waar dit draadje dus om draait.
Captain Bondo, met zeer hoog tech/ mod prestige aldaar, gaf de tip om het nokkenas huis , - triggerwheel en -sensor over te zetten van m'n 2.5 op de V90 3.0 motor.
Volgens mij kon dit wel eens de gouden tip zijn!
 
Volvo rules, ook/vooral door de grote schare echte liefhebbers.
Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD