Trillen bij optrekken

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2013 10:55 #1379854 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De plaat
Het tussenaslager zit geschroefd in een metalen plaat onder de wagen.
Deze plaat kan naar voren en achter, in het midden zitten 2 sleuven waar de 2 bouten van het lager in zitten, hier kan hij van links naar rechts.

De as en het lager moet hier goed gecentreerd zitten anders gaat hij ook trillen.

Hier wordt vaak geen rekening mee gehouden met dus een vervelende trilling tot gevolg.

Ik had ook een trilling nadat ik een nieuw tussenaslager + rubber had geplaatst. Na weken prutsen heb ik het kunnen oplossen door het achterste en langste stuk van de aandrijfas uit te wisselen met een andere. Ik heb de kruisstukjes op 90 graden gehouden en toen de beide asdelen in elkaar geschoven.

Trilling (gelukkig!) weg.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2013 20:31 #1379882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Asdelen
De 2 asdelen kun je bij een 96'er niet verkeerd in elkaar zetten want een soort spietje er in. Plaat aan de bak kan wel verdraaid zitten natuurlijk. Het beste is even markeren met een kraspen voor je demonteerd.Overigens trilt ook die van mij bij 80 km. ook nieuw tussenaslager en baksteun.Verschillende keren de grondplaat van het tussenaslager verhoogt etc. maar heeft niet echt geholpen. Naarmate het langer zit wordt het wel weer minder het trillen, wat dan m.i. weer een bewijs is dat het in het lager zelf zit dus een "wringende" of niet goed in het lood staande as zoals Gerben ook al aangeeft.Ga het nog wel eens definitief oplossen want irriteert toch bij zo'n fijne auto.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2013 06:39 #1379912 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Seintje
Geef mij dan een seintje want ik heb sinds kort precies hetzelfde. Kunnen we misschien op een sleuteldagje doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2013 12:04 #1379926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gister even terug geweest
Gister even terug geweest naar de volvo garage en ook de monteur gesproken die eraan heeft gesleuteld... Na wat aftastende vragen begreep ik dat deze man verstand van kennis had en mij vertelde dat hij de as aan de voorkant gemarkeerd had, en ook de steun halverwege had verlaagd en verhoogd met ringen, maar dat de trilling er niet uit te krijgen is.
De oorzaak wordt alsvolgt verklaard: Het tussenas rubber raakt uitgelubberd waardoor de as in het midden de vrijheid heeft om te bewegen. Hierdoor raakt de as uit balans... Met een nieuw lager+rubber zit het middenstuk weer strak ingepakt, alleen de trilling verplaatst zich naar elders, of te wel de hele auto trilt...
De oplossing is een nieuwe aandrijfas: 780 euro ex btw ex inbouwen... Of balanceren maar bedrijven die dat kunnen zijn lastig te vinden en ook dit is een duur grapje...
Het klinkt logisch...
Ik ga dus voor een nieuwe as, want verder rijdt de auto perfect dus vind ik het t wel waard.

Allen bedankt voor de reakties!

Grtjes Rutger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2013 12:09 #1379928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic As uit een sloper
As uit een sloper halen?
Opzich als je het geld hebt natuurlijk wel erg mooi zo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2013 12:16 #1379929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde
Kans is groot dat een gebruikte as hetzelfde probleem heeft natuurlijk. Die is ook al gemiddeld 3 ton "ingeslingerd".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2013 12:25 #1379932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is een hoop geld
Het is een hoop geld helemaal mee eens, maar de kans is groot wat henk schrijft dat een sloper hetzelfde eufel geeft...
Een mooi project voor volgende maand... ;)

Grtjes Rutger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2013 13:05 #1379942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balanceren
@Rutger
Lees deze even door , misschien heb je er wat aan ipv een nieuwe aandrijfas te kopen.
Dus misschien eerst laten balanceren

<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/47031 "> www.volvo700vereniging.nl/node/47031

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2013 20:07 #1379974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Fed, Bedankt voor de
Hoi Fed,
Bedankt voor de tip! Ik heb het bedrijf gebeld en ga volgende week de as aan ze aanbieden...
wordt vervolgd....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2013 20:16 #1379976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

ruttels schreef : Hoi Fed,
Bedankt voor de tip! Ik heb het bedrijf gebeld en ga volgende week de as aan ze aanbieden...
wordt vervolgd....

Hou ons even op de hoogte als je wilt, ben benieuwd.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC