Trillen bij optrekken
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Deze plaat kan naar voren en achter, in het midden zitten 2 sleuven waar de 2 bouten van het lager in zitten, hier kan hij van links naar rechts.
De as en het lager moet hier goed gecentreerd zitten anders gaat hij ook trillen.
Hier wordt vaak geen rekening mee gehouden met dus een vervelende trilling tot gevolg.
Ik had ook een trilling nadat ik een nieuw tussenaslager + rubber had geplaatst. Na weken prutsen heb ik het kunnen oplossen door het achterste en langste stuk van de aandrijfas uit te wisselen met een andere. Ik heb de kruisstukjes op 90 graden gehouden en toen de beide asdelen in elkaar geschoven.
Trilling (gelukkig!) weg.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De oorzaak wordt alsvolgt verklaard: Het tussenas rubber raakt uitgelubberd waardoor de as in het midden de vrijheid heeft om te bewegen. Hierdoor raakt de as uit balans... Met een nieuw lager+rubber zit het middenstuk weer strak ingepakt, alleen de trilling verplaatst zich naar elders, of te wel de hele auto trilt...
De oplossing is een nieuwe aandrijfas: 780 euro ex btw ex inbouwen... Of balanceren maar bedrijven die dat kunnen zijn lastig te vinden en ook dit is een duur grapje...
Het klinkt logisch...
Ik ga dus voor een nieuwe as, want verder rijdt de auto perfect dus vind ik het t wel waard.
Allen bedankt voor de reakties!
Grtjes Rutger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Opzich als je het geld hebt natuurlijk wel erg mooi zo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een mooi project voor volgende maand...

Grtjes Rutger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lees deze even door , misschien heb je er wat aan ipv een nieuwe aandrijfas te kopen.
Dus misschien eerst laten balanceren
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/47031 "> www.volvo700vereniging.nl/node/47031
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de tip! Ik heb het bedrijf gebeld en ga volgende week de as aan ze aanbieden...
wordt vervolgd....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hou ons even op de hoogte als je wilt, ben benieuwd.ruttels schreef : Hoi Fed,
Bedankt voor de tip! Ik heb het bedrijf gebeld en ga volgende week de as aan ze aanbieden...
wordt vervolgd....