B230FK schokt/bokt stationair/lage toeren

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 17:51 #1378110 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic bokken

Tombo schreef : .
Ik heb wat foto's en een filmpje gemaakt

Hier trouwens een filmpje:

Het is wat lastig te zien/horen, maar je ziet de motor af en toe bokken

Dat bokken stationeer zie ik nog niet zoveel van.
Heb je de airco soms aan staan? Ik hoor wel steeds een klik. Het is net of je systeem bijna leeg is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 18:22 #1378113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco
Airco staat uit.Die klik of tik is op het moment dat de motor ff bokt

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 19:23 #1378114 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic kabels

wp001 schreef :

Tombo schreef : .
Ik heb wat foto's en een filmpje gemaakt

Hier trouwens een filmpje:

Het is wat lastig te zien/horen, maar je ziet de motor af en toe bokken

Zie o.a. dat de bougiekabels als een bosje bijeen gebonden zijn. Dat is niet zo slim. Ik zie het wel vaker met nieuwe kabels kan dat nog wel maar oudere kabels geven interferentie. In ieder geval moeten de bougieskabels gescheiden liggen.
 Het storingscode-arsenaal is bij deze modellen heel beperkt met uitlezen kom je vaak  niet veel verder. Reset in ieder geval want het tijdstip van de mogelijk opgeslagen storingscodes´s  ligt vaak ver terug.( Heb je kortgeleden gedaan) Heb je dan na een rit weer een storingscode dan weet je dat het actueel is, niet dat het veel soulaas biedt maar je hebt soms een denkrichting.
Bougies, wel type? De elektrode afstand gecontroleerd? Soms is ook bij de org. Volvo bougie, nieuw in de verpakking, de afstand niet goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 19:49 #1378117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Absoluut niet lullig bedoeld, maar misschien nog iets om te checken. Bij sommige modeljaren werkt het knopje contra-intuitief: Ingedrukt is airco uit, niet ingedrukt betekent airco aan. In dat geval staat op het knopje "a/c off" of zoiets. Rode/oranje verlichting rondom het knopje volgens mij.Bij andere modeljaren is het knopje anders, als er een sterretje op staat moet hij ingedrukt worden om de airco in te schakelen. Knop is rondom blauw verlicht als de airco aan staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 19:53 #1378119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougie's
Bougie's zijn (dacht ik) van NGK, electrodeafstand afgesteld volgens de afstelgegevens. Ik heb nu zo'n 4000 km zonder problemen gereden met deze bougie's. Maar ik zou het raar vinden als het daar aan ligt, want zoals eerder gezegd, het probleem doet zich pas voor na een tijdje rijden.
Maar kan iemand mij vertellen waar ik dat relais kan vinden bij mijn 940? Want aan de passagierskant zit die dus niet. Alleen aan de bestuurderskant zit zo'n zelfde relais.

henk 940LPT schreef : Absoluut niet lullig bedoeld, maar misschien nog iets om te checken. Bij sommige modeljaren werkt het knopje contra-intuitief: Ingedrukt is airco uit, niet ingedrukt betekent airco aan. In dat geval staat op het knopje "a/c off" of zoiets. Rode/oranje verlichting rondom het knopje volgens mij.Bij andere modeljaren is het knopje anders, als er een sterretje op staat moet hij ingedrukt worden om de airco in te schakelen. Knop is rondom blauw verlicht als de airco aan staat.

Ik heb met de blauwe gloed er omheen, ik heb ook climate control, geen handmatige airco. Die is dus voor zover ik weet altijd 'uit', of ik moet het knopje zelf indrukken (dan begint die blauw te gloeien) of de kachel op ontwasemen zetten, dan springt de airco ook aan

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 20:02 #1378120 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Uitsluiten

Tombo schreef : Bougie's zijn (dacht ik) van NGK, electrodeafstand afgesteld volgens de afstelgegevens. Ik heb nu zo'n 4000 km zonder problemen gereden met deze bougie's. Maar ik zou het raar vinden als het daar aan ligt, want zoals eerder gezegd, het probleem doet zich pas voor na een tijdje rijden.
.
.

NGK´s zijn die met het losse dopje boven op de bougie? Bougies met  losse dopjes geven steeds problemen omdat het dopje vaak los komt te liggen.  Zet er dan maar originele Volvo bougies in dan voorkom je daar althans een kontakt probleem mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 20:09 #1378121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NGK
Volgens mij heeft NGK dat standaard inderdaad. Ik zal als test de oude bougie's eens proberen, die heb ik nog liggen. Dat zijn originele Volvo bougie's. (al moet ik zeggen dat ik daar nooit last van heb gehad in m'n andere voertuigen; auto's, brommers en motoren, allen met NGK bougie's).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2013 20:44 #1378124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dopjes...
@Timen
Die dopjes kwamen bij mijn 740 ook iedere keer los.
Heb de schroefdraad van de bougies beschadigd (die voor de dopjes, niet die in het blok ) en toen de dopjes er opgedraaid,Gaat wat zwaarder maar sindsdien komen ze niet meer los.
Maar dat zal wel niet de officiële manier zijn

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2013 07:50 #1378135 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Ontstoringrelais
Volgens Vadis zit dit relais aan de bestuurderskant op de veerpoot. Ik zou toch zweren dat ie bij mij aan de andere kant zat....  Met excuses. Heb ook even naar het filmpje gekeken en geluisterd. Motor loopt ietwat rauwig en idd hoor ik het klikken van de aircocompressor volgens mij maar echt bokken hoor ik niet. Heb je BDP kabel en sensor al eruit gehad? Volgen vanaf de connector die op het schutbord zit direct achter de paravent aan de bestuurders kant, dan naar beneden een boutje bovenop het vliegwiel (hopelijk heb je smalle handjes) en dan heb je het geheel in handen om te checken en eventueel te vervangen. Bougiekabels netjes maken met afstandhouders inderdaad en draai er wat verse Volvo of Bosch bougies in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2013 15:04 #1378172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougie;'s
Bougie's gecheckt, Bosch bougie's, dopjes zitten muurvast. Overigens zaten er originele Volvo bougie's in (die heb ik bewaart), daar zaten de dopjes wel los 
Voor de rest nog geen BDP sensor o.i.d. los gehad, ik krijg na 5 minuten dooie vingers. Hopelijk volgend weekend kan ik 'm in een verwarmde garage zetten. Kijken wat dat dan brengt. Dan kan ik alles op m'n gemakje controleren. Mogelijk dat ik bij voorbaat al wat spul bestel (bougiekabels, rotor en verdelerkap)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC