B230FK schokt/bokt stationair/lage toeren
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat bokken stationeer zie ik nog niet zoveel van.Tombo schreef : .
Ik heb wat foto's en een filmpje gemaakt
Hier trouwens een filmpje:
Het is wat lastig te zien/horen, maar je ziet de motor af en toe bokken
Heb je de airco soms aan staan? Ik hoor wel steeds een klik. Het is net of je systeem bijna leeg is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
wp001 schreef :
Zie o.a. dat de bougiekabels als een bosje bijeen gebonden zijn. Dat is niet zo slim. Ik zie het wel vaker met nieuwe kabels kan dat nog wel maar oudere kabels geven interferentie. In ieder geval moeten de bougieskabels gescheiden liggen.Tombo schreef : .
Ik heb wat foto's en een filmpje gemaakt
Hier trouwens een filmpje:
Het is wat lastig te zien/horen, maar je ziet de motor af en toe bokken
Het storingscode-arsenaal is bij deze modellen heel beperkt met uitlezen kom je vaak niet veel verder. Reset in ieder geval want het tijdstip van de mogelijk opgeslagen storingscodes´s ligt vaak ver terug.( Heb je kortgeleden gedaan) Heb je dan na een rit weer een storingscode dan weet je dat het actueel is, niet dat het veel soulaas biedt maar je hebt soms een denkrichting.
Bougies, wel type? De elektrode afstand gecontroleerd? Soms is ook bij de org. Volvo bougie, nieuw in de verpakking, de afstand niet goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar kan iemand mij vertellen waar ik dat relais kan vinden bij mijn 940? Want aan de passagierskant zit die dus niet. Alleen aan de bestuurderskant zit zo'n zelfde relais.
Ik heb met de blauwe gloed er omheen, ik heb ook climate control, geen handmatige airco. Die is dus voor zover ik weet altijd 'uit', of ik moet het knopje zelf indrukken (dan begint die blauw te gloeien) of de kachel op ontwasemen zetten, dan springt de airco ook aanhenk 940LPT schreef : Absoluut niet lullig bedoeld, maar misschien nog iets om te checken. Bij sommige modeljaren werkt het knopje contra-intuitief: Ingedrukt is airco uit, niet ingedrukt betekent airco aan. In dat geval staat op het knopje "a/c off" of zoiets. Rode/oranje verlichting rondom het knopje volgens mij.Bij andere modeljaren is het knopje anders, als er een sterretje op staat moet hij ingedrukt worden om de airco in te schakelen. Knop is rondom blauw verlicht als de airco aan staat.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
NGK´s zijn die met het losse dopje boven op de bougie? Bougies met losse dopjes geven steeds problemen omdat het dopje vaak los komt te liggen. Zet er dan maar originele Volvo bougies in dan voorkom je daar althans een kontakt probleem mee.Tombo schreef : Bougie's zijn (dacht ik) van NGK, electrodeafstand afgesteld volgens de afstelgegevens. Ik heb nu zo'n 4000 km zonder problemen gereden met deze bougie's. Maar ik zou het raar vinden als het daar aan ligt, want zoals eerder gezegd, het probleem doet zich pas voor na een tijdje rijden.
.
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de rest nog geen BDP sensor o.i.d. los gehad, ik krijg na 5 minuten dooie vingers. Hopelijk volgend weekend kan ik 'm in een verwarmde garage zetten. Kijken wat dat dan brengt. Dan kan ik alles op m'n gemakje controleren. Mogelijk dat ik bij voorbaat al wat spul bestel (bougiekabels, rotor en verdelerkap)