Motorrevisie V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 10:50 #1372838
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontluchting
Lijkt me een gevalletje verstopte carterontluchting. Zou die eerst nakijken, voor je aan klepseals gaat beginnen.akarremans schreef : Ook daar heb ik last van! Nog gekker, het gebeurde de laatste zomer een aantal keer na een kort stukje rijden, dan even stil gestaan, weer rijden en bij het eerste stoplicht zat ik met het schaamrood op de kaken!! Ik zag de auto achter me niet eens meer staan zoveel rook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2012 20:23 #1373157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Later kijken... 960 slaapt voorlopig
Tijdens het in orde maken van de bolide voor de keuring ontzettend geschrokken wat er allemaal mis bleek te zijn. Lekkend stuurhuis, alle rubbers van de voorwielophanging op, remslangen en dan ook het olieverbruik...
Ik ga in de toekomst kijken om dit allemaal op te lossen, er staat in ieder geval een donor in de schuur. Maar door tijdgebrek gaat dat nu niet lukken. En ik heb er een hekel aan om grote klussen aan een auto te doen waar ik dagelijks mee rij.
Dus ze mag voorlopig een poosje gaan slapen, maar zal bij het wakker schudden in ieder geval jullie adviezen opvolgen en nazien voordat ik aan de seals begin.
Gelukkig komt er een nieuwe telg in de familie
Zaterdag kan ik de S90 ophalen!! Compleet met nieuwe APK, gepoetst en wel!! De auto heeft wel wat lichte schade maar heeft toevallig dezelfde kleur als de 960. Dus wissel ik wat zaken om en kan dan met een nette auto op stap! Voor de 960 kan ik dan op mijn gemak op zoek naar reserve delen en dan opknappen...
Of er moet iemand binnen de vereniging zijn die er serieus werk van wil maken, dan kan ze overgenomen worden voor een zacht prijsje.. Dus niet voor demontage, daar is ze nog te mooi en goed voor!
Ik ga in de toekomst kijken om dit allemaal op te lossen, er staat in ieder geval een donor in de schuur. Maar door tijdgebrek gaat dat nu niet lukken. En ik heb er een hekel aan om grote klussen aan een auto te doen waar ik dagelijks mee rij.
Dus ze mag voorlopig een poosje gaan slapen, maar zal bij het wakker schudden in ieder geval jullie adviezen opvolgen en nazien voordat ik aan de seals begin.
Gelukkig komt er een nieuwe telg in de familie
Zaterdag kan ik de S90 ophalen!! Compleet met nieuwe APK, gepoetst en wel!! De auto heeft wel wat lichte schade maar heeft toevallig dezelfde kleur als de 960. Dus wissel ik wat zaken om en kan dan met een nette auto op stap! Voor de 960 kan ik dan op mijn gemak op zoek naar reserve delen en dan opknappen...
Of er moet iemand binnen de vereniging zijn die er serieus werk van wil maken, dan kan ze overgenomen worden voor een zacht prijsje.. Dus niet voor demontage, daar is ze nog te mooi en goed voor!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2012 20:58 #1373950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic olie verbruik
Beste Allen,
Ook ik heb een mooie 960II 3 liter 24 klepper met inmiddels bijna 240 kkm op de teller. Hij verbruikt al een jaar of 2 veel te veel olie. Kan ook niet echt achterhalen waar het aan ligt. Ik zat ook te denken aan het de klepseals maar dan zou hij toch druk op moeten opbouwen in het carter? Of wordt dat weggenomen door de carterontluchting?
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik aan Vadis kan komen?
Groet Bart
Ook ik heb een mooie 960II 3 liter 24 klepper met inmiddels bijna 240 kkm op de teller. Hij verbruikt al een jaar of 2 veel te veel olie. Kan ook niet echt achterhalen waar het aan ligt. Ik zat ook te denken aan het de klepseals maar dan zou hij toch druk op moeten opbouwen in het carter? Of wordt dat weggenomen door de carterontluchting?
Heeft iemand trouwens een idee hoe ik aan Vadis kan komen?
Groet Bart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2012 13:48 #1374336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als de flame trap potdicht
Als de flame trap potdicht zit en je zuigerveren sluiten niet goed af zou je volgens mij overdruk in het carter moeten krijgen wat je kan voelen als overdruk bij de peilstok?
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2012 21:13 #1374632
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic 960
Ik sprak Carrec in Soesterberg en ze kregen binnenkort weer een 960 3.0 24V op bezoek voor klepsealls. Eigenaar had V700 forum gelezen.
Iemand van hier?
Iemand van hier?
Moderators: Jerry Stam