Motorrevisie V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Naar de flame-trap heb ik nog niet gekeken, dit is wel een goed idee!Piet22 schreef : heb je gekeken of je flame-trap schoon is? De olie zou via de carterventilatie in het inlaatspruitstuk geblazen kunnen worden. Alhoewel 1 liter per 500 km wel veel is zonder dit aan de motorloop te merken.
Anders eerst maar eens compressie meten lijkt mij.
1e test eenvoudig met een eenvoudige compressiemeter met rubber aansluiting
Alle bougies eruit, brandstofrelais of zekering brandstofpomp eruit.
Achtereenvolgens alle cylinders meten door een paar keer de startmotor te laten draaien tot de meter een stabiele waarde aangeeft.
Zie je geen verschil, dan wordt het lastiger
2e test, moeilijker met inschroef-compressiemeter aangesloten op perslucht
Compressiemeter in een bougiegat draaien, perslucht aanzetten, krukas draaien tot geen drukverlies zodat kleppen in de cylinder gesloten zijn en vervolgens afwachten of druk constant blijft. Als er bij een cylinder (langzaam) drukverlies optreedt heb je daar een probleem met je afdichting.
Piet
Bij mijn vorige 960 zat deze in ieder geval potdicht. Morgen gelijk even controleren.
Compressiemeting kan ik volgende week wel gelijk bij de keuring laten doen, dan is er in ieder geval zekerheid, want de motor draait namelijk heel netjes rond zonder bijgeluiden.
Bedankt voor de bijdrage Piet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Klepseals vervangen in Soesterberg bij motorrevisiebedrijf. Zonder hele boel open te halen trouwens. Wel waterpomp laten vervangen want het type dat ik er onder had, had te smalle poelie ofzo. Was elders net vernieuwd maar goed, beter de juiste. D-riem en spanner meegenomen, moest ook gebeuren. Inclusief looprol multiriem, koelvloeistof, nokkenaskeerringen, liter olie en arbeidsloon 1150 euro.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Boy Bakhuys schreef : als de klepseals stuk of versleten zijn, zie je juist alleen een donkere wolk(je) achter je verschijnen op het moment dat je het gaspedaal na flink optrekken los laat met de koppeling niet ingetrapt....er ontstaat door de hoge onderdruk bij versleten seals (alleen op de inlaatkleppen) een bypass van olie uit de ruimte onder het kleppendeksel. Dus even iemand op de achterbank....
Boven genoemd verhaal van 'mvloo' is een zeer bekend verschijnsel bij de de whiteblocks.
Kan er een heel verhaal aan vastknopen, maar ga ik niet doen aangezien er een hoop mensen zijn 'die het toch beter weten'.
'Mvloo' heeft iig de spijker op zn kop.
Hoe is het trouwens met m'n oude 940?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Frans (lid 555, V90 '97).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgende week hoop ik meer te weten na een compressie test...
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Piet
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Over de 960: ook bij Carrec in Soesterberg (daar ben ik geweest) hadden ze niet verwacht dat klepseals vervangen zoveel uit zou maken. Echt het geld waard geweest. Van olieboot naar cruiseboot