740 GLE automaat 1984
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2012 23:54 #1370340
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ha Wytze, Geen onzin.
Ik heb (toevallig) ook een B23E in onderhoud op dampgas.
Ding is ook Niet voorruit te branden, hoe je hem ook instelt. Injectorrubers al vervangen en the lot. Nope. Wil niet. Wat je ook doet en probeert.
Mijn Diesel is waarschijnlijk zelfs nog sneller.
Wat ik heb gehoord van experts in de LPG en de Volvo businesss, is dampgas op een K-Jet blok een beetje een "no-go". Niet doen. Het woord "Doodzonde" werd zelfs gebruikt.
Gewoon mijn ervaring en wat mij is verteld....
Verder heb ik weinig kennis en ervaring van en met de K-jet blokken.
Het advies wat mij werd gegeven: LPG Injectie op zo'n ding.
Groeten,Gerben
Ding is ook Niet voorruit te branden, hoe je hem ook instelt. Injectorrubers al vervangen en the lot. Nope. Wil niet. Wat je ook doet en probeert.
Mijn Diesel is waarschijnlijk zelfs nog sneller.
Wat ik heb gehoord van experts in de LPG en de Volvo businesss, is dampgas op een K-Jet blok een beetje een "no-go". Niet doen. Het woord "Doodzonde" werd zelfs gebruikt.
Gewoon mijn ervaring en wat mij is verteld....
Verder heb ik weinig kennis en ervaring van en met de K-jet blokken.
Het advies wat mij werd gegeven: LPG Injectie op zo'n ding.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 00:09 #1370345
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Het probleem met deze injectiesystemen
zit em in de backfire-gevaren op LPG.
Dit omdat er veel mengsel in het grote inlaatkanaal zit.
Maar vermogen is echt geen issue met deze combinatie.
Ik heb ook deze brandstofmengselunit in mijn 744. En daar gaat echt LPG in komen. En neem van mij aan dat dat een goed werkend vacuüm systeem wordt zoals ik er nu naar kijk omdat er nu eenmaal geen elektronica in zit die leidend kunnen zijn voor een LPG injectie systeem.
Dit omdat er veel mengsel in het grote inlaatkanaal zit.
Maar vermogen is echt geen issue met deze combinatie.
Ik heb ook deze brandstofmengselunit in mijn 744. En daar gaat echt LPG in komen. En neem van mij aan dat dat een goed werkend vacuüm systeem wordt zoals ik er nu naar kijk omdat er nu eenmaal geen elektronica in zit die leidend kunnen zijn voor een LPG injectie systeem.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 00:16 #1370347
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic kee
Ah Oke.
Dus vermogen zou wel gewoon moeten willen / kunnen op dampgas ?
Groeten,Gerben
Dus vermogen zou wel gewoon moeten willen / kunnen op dampgas ?
Groeten,Gerben
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 00:50 #1370348
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Sure
Het bestaande systeem kan een bepaalde hoeveelheid lucht verwerken.
Nu moet je alleen nog de juiste hoeveelheid LPG toevoegen.
Dan gaat ie weer als de brandweer.
Bij de topicstarter zou die luchthoeveelheid wel eens het probleem kunnen zijn. Dan kan je lpg of benzine toevoegen in elke verhouding maar dan komt het toch echt niet goed.
Nu moet je alleen nog de juiste hoeveelheid LPG toevoegen.
Dan gaat ie weer als de brandweer.
Bij de topicstarter zou die luchthoeveelheid wel eens het probleem kunnen zijn. Dan kan je lpg of benzine toevoegen in elke verhouding maar dan komt het toch echt niet goed.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 02:00 #1370349
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic De B23E moet als de
De B23E moet als de brandweer gaan, ook op LPG. In de hoogste trap trekt ie niet echt rap maar met de overdrive uit in de 3 moet ie zo boven de 160 rijden.
Ik vind hier nergens terug of je ook vermogensverlies op benzine hebt. Dit maakt veel uit waar het probleem te zoeken.Indien op beide brandstoffen het probleem aanwezig is zou ik ff compressie testen, distributie controleren of deze geen tandje versprongen is, ontsteking controleren/afstellen (let op, volgens mij moet vacuumslang los van verdeler maar dit zou ik voor de zekerheid ff moeten opzoeken) en op luchtlekkages controleren.Je hebt als het goed is nog geen ezk maar een verdeler met centrifugaal- en vacuumvervroeging. Ook testen of deze naar behoren werken. vacuumvervoeging dood zou geen probleem met vollast mogen zijn, alleen met deellast.
Dit is de eerste 740 B23E die ik tegen kom met een AW-bak. Doorgaans hebben deze een ZF4HP22 (1-2-3-D) maar dit zou niet het probleem mogen zijn.
Ik zou er wel een klep of stof inbouwen tbv backfires zodat je luchtweger in leven blijft. Kleppen stellen voorkomt ook een hoop problemen met backfires.
Grtz, Daniel
Ik vind hier nergens terug of je ook vermogensverlies op benzine hebt. Dit maakt veel uit waar het probleem te zoeken.Indien op beide brandstoffen het probleem aanwezig is zou ik ff compressie testen, distributie controleren of deze geen tandje versprongen is, ontsteking controleren/afstellen (let op, volgens mij moet vacuumslang los van verdeler maar dit zou ik voor de zekerheid ff moeten opzoeken) en op luchtlekkages controleren.Je hebt als het goed is nog geen ezk maar een verdeler met centrifugaal- en vacuumvervroeging. Ook testen of deze naar behoren werken. vacuumvervoeging dood zou geen probleem met vollast mogen zijn, alleen met deellast.
Dit is de eerste 740 B23E die ik tegen kom met een AW-bak. Doorgaans hebben deze een ZF4HP22 (1-2-3-D) maar dit zou niet het probleem mogen zijn.
Ik zou er wel een klep of stof inbouwen tbv backfires zodat je luchtweger in leven blijft. Kleppen stellen voorkomt ook een hoop problemen met backfires.
Grtz, Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 11:11 #1370354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beste motor ooit :}
ik heb 2 x B230 E (zf22 automaat) en beide op lpg (ringverdamper) en geloof me van de 140 naar de 190 doet ie rapper als meeste nieuwe auto`s (incl. bmw ).
maar ze moeten wel in goede staat gebracht worden en als je me niet gelooft wel kom langs en rij mee !
en mijn john deere (groene werpaard ) vertrekt met rokende bandjes met zijn automaat !
en beide zijn heerlijke auto`s met een piitig hart :}
ik heb ook een gl met carb. en geloof me is een lam paard vergeleken met de gle`s met k-jetronic
en als mijn vrouw het toe liet had ik er nog een stuk of 4 :}
winter en zomer starten en rijden op lpg!
groet will
p.s vacuumslang van spruitstuk vast zetten en goed ook .
zonder de vervroeger heb je wel last van backfire bij het starten (ervaring)
en gewoon onderste slangklem los van de balg en laat maar knallen (backfire) geen probleem.
maar ze moeten wel in goede staat gebracht worden en als je me niet gelooft wel kom langs en rij mee !
en mijn john deere (groene werpaard ) vertrekt met rokende bandjes met zijn automaat !
en beide zijn heerlijke auto`s met een piitig hart :}
ik heb ook een gl met carb. en geloof me is een lam paard vergeleken met de gle`s met k-jetronic
en als mijn vrouw het toe liet had ik er nog een stuk of 4 :}
winter en zomer starten en rijden op lpg!
groet will
p.s vacuumslang van spruitstuk vast zetten en goed ook .
zonder de vervroeger heb je wel last van backfire bij het starten (ervaring)
en gewoon onderste slangklem los van de balg en laat maar knallen (backfire) geen probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 11:49 #1370357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit er veel verschil tussen een B23e en b230e
Zit er veel verschil tussen beide motoren. In ieder geval is de ontsteking al anders, en de kop ook ?
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 19:00 #1370397
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic de combinatie is volgens het
de combinatie is volgens het bijgeleverde boekje waarin de combinatie als speciaal voor Zwitserland geleverd staat vermeld.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2012 22:49 #1370543
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Heb het luchtfilter
Heb het luchtfilter verwijderd, hij gaat als de brandweer.
Wel hoog in de toeren en rumoerig, maar hij gaat.
Dus dat is meteen vervangen.
Is het een optie om er een andere automaatbak, bijvoorbeeld een AW 03-71L, te monteren zodat hij iets rustiger , lees lager, in de toeren gaat?
Nu 130km/u bij 2800 toeren en behoorlijk rumoerig in de auto.
Groet Fred
Wel hoog in de toeren en rumoerig, maar hij gaat.
Dus dat is meteen vervangen.
Is het een optie om er een andere automaatbak, bijvoorbeeld een AW 03-71L, te monteren zodat hij iets rustiger , lees lager, in de toeren gaat?
Nu 130km/u bij 2800 toeren en behoorlijk rumoerig in de auto.
Groet Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2012 23:49 #1370549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2800 bij 130 is best laag
130 echte km/u met 2800 toeren is best laag? Daar wil je niet al te ver onder ivm beschikbaar koppel, vermogen, etcetera.
mijn 16V en AW72 doen ongeveer 3200 toeren bij 130km/u (gps km).
Maar het toerental is vooral afhankelijk van de achteras-verhouding, niet zo van de versnellingsbak.
Als je de auto stiller wil hebben is denk ik een goede loop belangrijk en het vrij van rammels maken van onderstel en aandrijfas. Motortoerental zou niet zo veel uit moeten maken. Minder dan windgeruis ook bijvoorbeeld.
mijn 16V en AW72 doen ongeveer 3200 toeren bij 130km/u (gps km).
Maar het toerental is vooral afhankelijk van de achteras-verhouding, niet zo van de versnellingsbak.
Als je de auto stiller wil hebben is denk ik een goede loop belangrijk en het vrij van rammels maken van onderstel en aandrijfas. Motortoerental zou niet zo veel uit moeten maken. Minder dan windgeruis ook bijvoorbeeld.
Moderators: Jerry Stam