Andere kop/revisiekop monteren.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2012 11:06 #1366173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank Piet! Kan wel kloppen
Dank Piet!
Kan wel kloppen wat je zegt, vanaf ongeveer 1800 tpm begint ie op stoom te komen;-)
Weet ik dat ook weer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-08-2012 14:03 #1366255 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Hallo specialisten... Is een
Hallo specialisten...
Is een holset hx35 ook bruikbaar voor goed koppel op laag toerental?
Hoor van een opmerking dat het wel een beetje overdun is met de Holset!
Eventueel in combi met 531 en V-As leuke combinatie?
Van engelsman begreep ik dat hij met zijn min of meer standaard motor (B230FK) met mbc (1,6 Bar) in staat is rond de 25 MPG te rijden (1:9!) Dus best netjes!
Nogmaals ik wil koppelbij laag toerental. Hoef zeker niet te driften!
 
KHoor het wel,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 14:28 #1366256 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1.6 bar
1.6 bar lijkt me heel lastig zonder andere turbo, gemapte ECU en EZK/ontsteking. Of vallen turbo, gemapte ECU en EZK/ontsteking nog onder "min of meer standaard" ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 14:52 #1366257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd redelijk aan de hoge
Idd redelijk aan de hoge kant.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 15:18 #1366262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PSI
Bedoelde die Engelsman geen 16 psi? Gedeeld door 14.7 is dat ruim 1 bar. Lijkt mij meer in de richting!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2012 23:53 #1366301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmduss
Een holset HX35 op 1.6bar ..... Koppel bij laag toerental kun je echt op je buik schrijven ;) Misschien beantwoord dit filmpje je vraag wat beter;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joseph Diks
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-08-2012 14:05 #1366375 door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Sorry, motor redelijk
Sorry, motor redelijk standaard maar rover V8 coilpack, buchka sparkboard, 960 ontstekingsmodule, holset35W (interne WG) en IC eurocargo. Dacht dat deze modificaties goed te zien zijn op de plaatjes...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2012 14:31 #1366379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel duidelijk
Is idd duidelijk te zien, motor zal best vermogen maken, alleen niet echt veel koppel bij lage toerentallen.

Een 8 kleps kopje flow(t/ed) niet genoeg om die holset aan te waaien voor de 2000rpm.
En koppel bij lage toerentallen vermoed ik dat je bij 2500/3000 rpm het koppel beschikbaar wilt hebben ;)

Zodoende mijn reactie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2012 15:12 #1366381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan prima.

Rversteeg schreef : Bedoelde die Engelsman geen 16 psi? Gedeeld door 14.7 is dat ruim 1 bar. Lijkt mij meer in de richting!

Ik reed rond met een 15G op 1,5 bar. 1,6 met een Holset lijkt me dus prima te doen. Voor koppel bij een laag toerental gewoon lekker de 13C houden of een 15G plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2012 18:31 #1366455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snap ook niet
Nee ik snap die "koppel discussie" ook niet helemaal, Volvo heeft juist de 13c gebruikt voor het koppel, dat ding draait al voor je de sleutel in het contact steekt.Volvo heeft dit ook nooit gepositioneerd als 940 Turbo, deze naam zelfs niet in de typeaanduiding gebruikt, (behalve dan lpt en hpt, of hebben wij dat bedacht).Volvo wilde heel graag een goede "caravan trekker" met veel koppel, vandaar die "baby turbo", dussssss.... wil je lekker veel koppel en zuinig rijden gewoon een standaard 940/945 lpt of hpt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD