Andere kop/revisiekop monteren.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2012 18:08 #1094079 door V700 register
Andere kop/revisiekop monteren. is gemaakt door V700 register
De kop van mijn B230FK is uitgesteld en met de tijd moet ie een keer gereviseerd worden of een andere kop gemonteerd, ik denk zelf dat ik voor de laatste optie ga.

Ik heb redelijk wat sleutelervaring maar iets als dit heb ik nog niet eerder gedaan.
Ik vroeg me af of het een beetje te doen is zonder speciale gereedschappen en het ontbreken van een brug(kop zit bovenop dus lijkt me onnodig).

Niet onbelangrijk, waar moet ik aan gaan denken kwa kosten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 06:33 #1365876 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand die hier ervaring
Niemand die hier ervaring mee heeft??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 07:48 #1365884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Jelmar een berichtje sturen / bellen als ik jou was.  Die levert perfect gereviseerde kopjes kant en klaar aan voor niet teveel geld.  Dan is het kop eraf, schoonmaken en nieuwe pakking erop, kop er weer op.
Werkt het snelst en is meestal het goedkoopst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 08:14 #1365885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tip! Is zn
Bedankt voor de tip!
Is zn forumnaam ook Jelmar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 08:44 #1365886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jelmar86
Jelmar = Jelmar86 op de site.Gebruikte benzine kop kan ook, misschien is het dan wel verstandig om de klepseals te vervangen. Let op dat je een turbokop neemt, die hebben andere (hardere) kleppen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 12:26 #1365897 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Henk, hij heeft nu
Bedankt Henk, hij heeft nu een PB van me.
Zit zelf ook aan gebruikt te denken, het is immers geen nieuwe auto meer;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 16:32 #1365903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoop
niet dat dit een serieuze gedachte is... de meeste Redblocks hebben al tigduizend gelopen en het is bekend van deze motoren dat je aan de beurt bent met een koprevisie bij circa 4 ton (uitzonderingen daargelaten) en zeer zeker op LPG.
Met een gebruikte weet je niet wat je koopt en als je het ding goed klaar laat maken, zoals het hoort, ben je meer geld kwijt als wat Jelmar er voor vraagt.  En ook; op de sloop hebben al die blokken nooit meer als 160 dkm maximaal gelopen, maar geloof wel dat we die verhalen kennen ondertussen.
Al met al lijkt het me geen goede keuze te zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 16:34 #1365904 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic bij
Bij een specialist ben je ongeveer 700 euro kwijt heb ik begrepen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 17:09 #1365907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

Dirk342 schreef : En ook; op de sloop hebben al die blokken nooit meer als 160 dkm maximaal gelopen, maar geloof wel dat we die verhalen kennen ondertussen.

Benzine kop scoren met dikke plaatjes (>4mm), vlakken en nieuwe klepseals. Zou dat nog zoveel slechter zijn een "officieel gereviseerde" kop ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2012 17:18 #1365908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 940 is een ex-LPG er en
Mijn 940 is een ex-LPG er en ondanks dat ie nog erg goed loopt is bij 330K(ongeveer)al geconstateerd dat ie uitgesteld is(nu 366K).
Het is voor mij, net als de 960 een hobby auto en dus voor het leuk en de liefhebberij.
Dus hoe goedkoper het kan hoe beter;-P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD