Andere kop/revisiekop monteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal niet per definitie slechter zijn natuurlijk, echter die kop moet ook nagekeken worden, etc. Zijn ook extra kosten aan verbonden. Neem aan Henk dat jij ook niet zo een ergens vandaan getoverde kop erop ploft (althans ik niet). Zo dan persoonlijk toch gaan voor een gereviseerde kop waarvan je zeker weet dat het goed is en die er ook weer meteen een paar ton tegenkan.henk 940LPT schreef :
Benzine kop scoren met dikke plaatjes (>4mm), vlakken en nieuwe klepseals. Zou dat nog zoveel slechter zijn een "officieel gereviseerde" kop ?Dirk342 schreef : En ook; op de sloop hebben al die blokken nooit meer als 160 dkm maximaal gelopen, maar geloof wel dat we die verhalen kennen ondertussen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
je hebt een pb terug. als je meer vragen hebt mag dat altijd.evt. gebruikte cilinderkoppen heb ik ook maar raad ik af.is uiteraard ook een beetje budget gebonden.
Zoals in de pb ook staat, met wat tips, trucs & info is een kopwissel heel goed zelf te doen. He feit blijft wel dat als je eenmaal een revisiekop hebt gemonteerd je er de komende jaaaaaaren geen omkijken meer naar hebt, zeker niet bij een benzine auto.tevens is het een groot pluspunt bij verkoop van de auto.
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Mijn doel is om straks zo zuinig mogelijk te rijden met een m.n. Hoog koppel bij zo laag mogelijk toerental. Dampgas is natuurlijk vanzelfsprekend.
Naast de 531 heb ik ook reeds een 15G liggen voor dit project. Ik neem aan dat ik op de goede weg ben......
Groet...
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Anders is er ook nog de optie om klepstelen af te laten slijpen bij Timen. Dit zou niet mijn voorkeur zijn maar als financiën een rol spelen is het een alternatief. Het beste is natuurlijk een gereviseerde kop uit betrouwbare bron (bv Jelmar). Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe lang je de auto denkt te gaan rijden.
Grtz, Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de verkoper het mij eerlijk meld kan ik er wel vanuit gaan dat het zo is, kostte hem immers zn vraagprijs, maar kan het idd nog even laten controleren.
Het is hem niet zozeer te doen om hoelang ik er nog mee wil rijden maar meer hoeveel ik ermee rijdt, en da's niet veel, hooguit paar duizend km per jaar.
Vandaar dat mijn voorkeur ook uitgaat naar een gebruikte kop met evt inlevering van mijn huidige kop.
Heb Jelmar er al over gemailt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb ook wel baat bij wat informatie over hetzelfde onderwerp. Je hebt een pb!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zag pas t 960 sloopfilmpje nog voorbij komen op Youtube...
- V700 register
- Nieuw lid
-
those were the days

- V700 register
- Nieuw lid
-
Een betere flow betekend niet altijd meer koppel bij lage toerentallen. Een betere flow betekend vooral meer vermogen bij hogere toerentallen, waar de betere flow het meest nodig is.skidje schreef : Heeft niemand ooit een 531 kop overwogen als vervanging van de gebruikelijke 530 kop? De 531 heeft schijnbaar een veel betere flow. Mijn doel is om straks zo zuinig mogelijk te rijden met een m.n. Hoog koppel bij zo laag mogelijk toerental. Dampgas is natuurlijk vanzelfsprekend. Naast de 531 heb ik ook reeds een 15G liggen voor dit project. Ik neem aan dat ik op de goede weg ben...... Groet...
Als je zuinig wilt rijden met een zo hoog mogelijk koppel bij een zo laag mogelijk toerental op dampgas, dan ben je beter af met een 530 kop. De 530 geeft meer koppel onderin, en wordt daarom vooral aangeraden voor kleinere motoren (B200, B21) maar ook voor ongetunede B230's.
De 531 heeft betere inlaatkanalen en presteert beter op grotere motoren en hoogtoerige motoren, die de extra flow (bovenin) ook echt nodig hebben. Maar ook dan alleen met grotere inlaatkleppen en een beter inlaatspruitstuk (de echte bottlenecks).
Ik zit zelf te denken aan de 530 k-jet kop voor een dampgasinstallatie, omdat die injectorgaten vlakbij de inlaatkleppen heeft. Is er iemand die deze setup geprobeerd heeft? Een K-jet kop met dampgasinjectoren?
Ik heb hier wel eens wat over gehoord, maar kan er verder geen informatie over vinden.
Groet, Mark.