3 poten - OPGELOST!

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2012 22:51 #1361578 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic verder zoeken
Ik ga morgen eens kijken of ik iets aan de luchtinlaat kan zien en het e.e.a. schoonmaken. Ik dacht de inlaatspruitstuk er helemaal af te halen.
Is dat veel werk?
Moet waarschijnlijk wel 4 pakkingen hebben maar volgens mij kan het er in zijn geheel af met luchtregelklep en al toch?
Kan ik gelijk goed bij de carterontluchting. Ga ik die ook schoonmaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2012 23:14 #1361581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pakking
Pakking tussen spruistuk en kop is één geheel, er zit ook een pakking tussen spruitstuk en gasklephuis. Spruitstuk kan met het gasklephuis en al gedemonteerd worden (dat scheelt je ook opnieuw afstellen van het armpje tussen gasrol en armpje gasklep.)

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-06-2012 00:00 #1361590 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Waarom denk je dat er in het inlaat spruitstuk iets mis is?
Waarom zou je het open maken?
En heb je vergelijk, of kennis om vast te stellen of er wat mis is?
Ik vind het verschil ook niet echt groot hoor.
Daardoor verlies je niet een hele cilinder in vermogen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2012 00:20 #1361593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motorprobleem.
Ik dacht een keer dat ik de kleppen moest stellen. De motor liep erg onregelmatig. Bleek het een vacuumslangetje te zijn dat los zat. Daarna geen problemen meer.
Dus je weet maar nooit. Controleren kan nooit kwaad.
Gr. Frans.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2012 08:48 #1361605 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic welk slangetje?
Ik zag dat er op het plastic filtertje van de carterontluchting ook een slangetje moet. Dat ontbreekt bij mij. Zal het probleem niet zijn denk ik want het is altijd al zo geweest.
Heeft iemand een slangetje daarop aangesloten?
En zo ja, waar gaat dat dan heen?
Oh en kleppen stellen heb ik net gedaan...

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2012 08:50 #1361606 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Of moet ik mijn lamda-sonde
Of moet ik mijn lamda-sonde verdenken?

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2012 12:24 #1361623 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic huidige stand
Net even een aantal dingen nagelopen.
Luchtfilter eruit gehaald, carterontluchting schoongemaakt, klepspeling nagekeken. De speling op de uitlaatklep van de 1e cilinder was wel wat teruggelopen, 0,1 sinds 8000km, beetje veel...
het is wel duidelijk dat hij op 3 poten loopt zowel op gas als benzine. Ik heb de ontsteking bekeken, verdeelkap eraf. Bougies vonken allevier. Kabels nog verwisseld, maar steeds geen verschil in motor loop als ik de 1e cilinder lostrek, de rest wel duidelijk.
Daarna injector signaal gemeten. Ik meet 1V als ik wisselspanning meet, weet niet of dit OK is, maar het is in ieder geval iets...
Op gas lopend heb ik het slangetje van de betreffende cilinder van het pijpje op het spruitstuk losgehaald (dampgas). En als de motor loopt geen verschil met of zonder slang, er komt wel gas uitgeploft, dus die doet het. Als ik WD40 in het pijpje spuit gaat hij harder lopen, en dan lijkt hij ook weer mooier te lopen. Maar dat is bij gewoon gasgeven ook het geval. Hij trekt overigens goed, hij haalt makkelijk 130 op de snelweg.
Ik weet het effe niet meer...
Iemand nog een idee? Of moet toch de kop er maar af...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2012 12:28 #1361625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injector
Injector zou bij de turbo injectoren (die groene/turquoise) volgens mij ongeveer 6V moeten zijn. Wat meet je op de andere connectoren ? Meetresultaat hangt met dit soort blokpulsjes volgens mij ook van je meter. Het is geen zuivere AC-sinus.Verplaatst het probleem zich als je de stekkers van 2 benzine-injectoren verwisselt ? Voor de motorloop kan dit ongestraft, alle 4 de benzine injectoren spuiten altijd tegelijk in (elke krukasomwenteling). Zou kop nog even laten zitten, tot je bovenstaand testje hebt gedaan.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2012 13:09 #1361630 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic dat klinkt logisch
Mijn meter is een Fluke multimeter, wel een oudere maar prima in orde. Ik zal de andere ook eens meten, moet ik wel even de spaghetti van de gasinstallatie weghalen vrees ik. Verwissel ik ze gelijk even, dat klinkt als een logische test...
En wat ik ook nog niet heb geprobeerd is of de injector lek is. Ik dacht als ik hem op gas zet en dan de brandstofpompzekering loshaal zou het moeten blijken toch?

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2012 15:22 #1361640 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic tsja
Ik heb de spanning op de 2e injector ook gemeten, ook 1,1 VAC. Dus daar geen verschil. Heb de stekkers ook uitgewisseld met de 1e injector, geen verschil. De gascomputer ertussenuit (de stekker van de injector is aangesloten op de kabelboom van de gascomputer en daaruit komt de stekker die de injector stuurt. Dus de injector rechtstreeks aangesloten, allemaal geen verschil.
Daarna op gas gezet en zekering 11 eruit getrokken, stukje gereden, ik meende wel iets van verschil te merken, minder gestotter, zekering er weer in en overschakelen op benzine, stotterde even en liep daarna wat slechter, maar of dat nou alles verklaart...
Hoe lang duurt het voor een lekkende injector de druk van de injectierail heeft gedruppeld? 5 minuten? Of een uur? Hoe krijg ik de druk van de rail met lopende motor?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC