3 poten - OPGELOST!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2012 22:24 #1361027
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic normaal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
13-06-2012 22:46 #1361032
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Keep it simpel
Zorg dat je de compressie meet
Daarna pas verder zoeken
Daarna pas verder zoeken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 19:24 #1361380
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic compressiemeter via ebay is
compressiemeter via ebay is binnen! Morgen maar eens meten.
Hoe doe je dat precies?
Ik dacht alle bougies eruit, dan de kabel van de bobine naar verdeelkap los en per cilinder meten door startmotor te laten draaien.
Of vergeet ik nog iets?
Hoe doe je dat precies?
Ik dacht alle bougies eruit, dan de kabel van de bobine naar verdeelkap los en per cilinder meten door startmotor te laten draaien.
Of vergeet ik nog iets?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 19:36 #1361383
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vol
gas geven voor goede cylindervulling.
Bobine kabel even aan massa, dan gaat het wel lukken.
Succes.
Bobine kabel even aan massa, dan gaat het wel lukken.
Succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 23:43 #1361426
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic brandstofpomp
En moet ik de brandstof pomp nog stil leggen (zekering)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 23:47 #1361429
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Alles uitlaten
Je kan nog makkelijker...
Alles uitlaten, wagen in de vrij(!). Sleutel uit contact.
Bougie kabels los en bougie's eruit.
Op je startmotor zit een pootje met de signaalkabel vanaf het contactslot.
Haal de signaalkabel eraf en druk er een eigen kabeltje op, beetje met wat lengte.Zodra je deze kabel op de 12v+ van de accu houdt begint de startmotor en je motor te draaien. Ook al staat alles uit en heb je de sleutel in je broekzak.
Wel de wagen in zijn vrij, anders duwt ie je omver!
Dan kan je het mooi in je uppie doen en meteen de resultaten live zien zonder iemand die de sleutel moet bedienen...en je hoeft geen zekeringen los te halen en/of bougie kabels aan de massa te leggen.
Groeten,Gerben
Alles uitlaten, wagen in de vrij(!). Sleutel uit contact.
Bougie kabels los en bougie's eruit.
Op je startmotor zit een pootje met de signaalkabel vanaf het contactslot.
Haal de signaalkabel eraf en druk er een eigen kabeltje op, beetje met wat lengte.Zodra je deze kabel op de 12v+ van de accu houdt begint de startmotor en je motor te draaien. Ook al staat alles uit en heb je de sleutel in je broekzak.
Wel de wagen in zijn vrij, anders duwt ie je omver!
Dan kan je het mooi in je uppie doen en meteen de resultaten live zien zonder iemand die de sleutel moet bedienen...en je hoeft geen zekeringen los te halen en/of bougie kabels aan de massa te leggen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2012 11:38 #1361453
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic uitslag
Goeie tip Gerben! Super eenvoudig.
En dan nu de meting (PSI)cilinder 1 160 160 130cilinder 2 155155125cilinder 3 166--cilinder 4163--De 2e cilinder is ook de cilinder die, als ik de bougiekabel lostrek, nauwelijks invloed heeft op de motorloop.
Wat nu?
En dan nu de meting (PSI)cilinder 1 160 160 130cilinder 2 155155125cilinder 3 166--cilinder 4163--De 2e cilinder is ook de cilinder die, als ik de bougiekabel lostrek, nauwelijks invloed heeft op de motorloop.
Wat nu?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
19-06-2012 12:39 #1361457
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Lees mijn verhaal hierboven
Dus nu olie aanbrengen om te kijken of het de zuigers zijn of de kleppen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2012 12:59 #1361459
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Sorry, was ik vergeten te
Sorry, was ik vergeten te vermelden, de 2 cilinders met de minste compressie 1 en 2 heb ik met wat olie nog een keer getest, geen verschil te meten.
En de druk liep in 5 minuten wat terug (3e kolom), maar ik weet niet of dat iets zegt, want ik heb niet gekeken in welke stand de kleppen stonden...
En de druk liep in 5 minuten wat terug (3e kolom), maar ik weet niet of dat iets zegt, want ik heb niet gekeken in welke stand de kleppen stonden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2012 17:30 #1361470
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind het niet een erg
Ik vind het niet een erg lage waarde op 1 van de cilinders. Dat je op de 2e een iets lagere waarde hebt wil niet zeggen dat die daar niet op zou moeten lopen, zoveel scheelt het niet.
Bovendien zal er in die cilinder nu waarschijnlijk een portie aangekoekte troep zitten omdat er wel brandstof in gaat maar dat dat niet ontsteekt en vuil tussen de cilinderwand en/of de kleppen verklaart de ietsje lagere waarde.
Bovendien zal er in die cilinder nu waarschijnlijk een portie aangekoekte troep zitten omdat er wel brandstof in gaat maar dat dat niet ontsteekt en vuil tussen de cilinderwand en/of de kleppen verklaart de ietsje lagere waarde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam