3 poten - OPGELOST!
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Kan iemand me zeggen hoe je dat zonder de kop te lichten kunt testen? Of is het met deze symptomen toch al wel zeker?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Als de compressiemeting goed is en alle 4 de cilinders zo'n beetje dezelfde compressie hebben kan je de kop lekker laten zitten. Dan verder kijken en zoeken bij andere dingen.
Als er een cilinder sterk afwijkt van de andere 3, dan is er een lek en weet je genoeg.
__
Over die bougie: Een tester met lampje? je hebt dus getest of de vonk bij de bougie aankomt? Vonkt de bougie daadwerkelijk wel? haal ze er eens uit, hoe zien ze eruit? vervang ze gewoon eens (15 euro).
Dat het lampje oplicht betekent niet dat de bougie daadwerkelijk ook vonkt!
___
Over de klachten: Zulke symptomen kunnen trouwens met van alles en nog wat te maken hebben en veroorzaakt worden.
Een lekke kop of klep is 1 van die optie's.
Een slechte injector kan hetzelfde veroorzaken, een vacuumlek bij de inlaatspruitstukpakking ook, en een tal van andere dingen ook.
Groeten,Gerben
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Op zowel gas als benzine zijn de symptomen hetzelfde, dus injectoren wil ik voor het gemak maar even uitsluiten...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Toch blijven nu nog steeds alle optie's open.tonherman schreef : Ik heb wel geconstateerd dat hij niet slechter loopt als ik 1 van de 4 bougiekabels lostrek op de verdeelkap. En die blijft dan wel vonken. Bij de andere 3 loopt hij wel behoorlijk wat slechter.
De bougie kan nog steeds gaar zijn..
Begin dus met het eruithalen van de bougie's en de compressie meting, dan weet je gelijk een stuk meer.
Je kan inderdaad dan wel de injectoren uitsluiten ja.Tonherman schreef : Op zowel gas als benzine zijn de symptomen hetzelfde, dus injectoren wil ik voor het gemak maar even uitsluiten...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Verlies opgelost is het de zuigerafdichting.
Verlies nog steeds aan wezig dan is het je klepafdichting.
Compressie gelijk en OKE?
Dan is het de ontsteking of injectie om verder te zoeken.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Als ik meer weet meld ik me weer.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Ik begin de koppakking te verdenken (dat doe ik al 5 jaar lang, dus misschien ben ik een beetje een hypochonder). Alhoewel alleen de koppakking beter is dan ook nog lekke kleppen of andere revisies aan boven of onderblok.
Morgen naar de garage, vragen of ik de compressie even kan meten...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Vandaag bij mijn lokale garage geweest met de auto, hij dacht meer aan het luchtinlaatsysteem, de carterontluchting of de Lambdasonde. In ieder geval niet in de eerste instantie de motor. Hij kon de compressie niet meten (geen tijd).
Maar er was wel flink wat druk onder het kleppendeksel, het spettert om in de rondte bij draaiende motor. Ben eigenlijk vergeten te kijken of de dop blijft liggen bij draaiende motor.
Ik ga eerst maar eens de carterventilatie aanpakken, het luchtfilter checken en andere luchtigheden...
Heeft iemand de intercooler wel eens schoongemaakt of is dat onzin?
En ik ga zelf maar even een compressiemeter kopen denk ik.