injectoren b230e blijven openstaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2017 22:04 #1436141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Status
Goedenavond,

Is al een oud topic maar probeer toch maar even aangezien ik exact hetzelfde probleem heb als hierboven beschreven: 740 uit 1986 met B230E, heeft altijd goed gelopen en nu na bijna 6 jaar (binnen) gestald te zijn geweest krijg ik hem niet meer goed lopend. Het mengsel is veel te rijk: als ik hem aan de praat krijg dan rookt hij enorm en dreigt te verzuipen, als ik dan de zekering van de pomp snel los haal loopt hij beter tot er geen brandstof meer is.
Voordat ik veel voor niets loshaal wil ik vragen wat de oplossing was in de 2 gevallen die hierboven staan. Hoor graag van jullie!
Mijn speurwerk wijs naar de "Control Pressure Regulator".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2017 22:14 #1436143 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic CO afstellen
Ik stel voor om eerst CO af te stellen en valse lucht her en der uit te sluiten. Daarna kun je gaan zoeken naar de brandstofdrukken, waar bijvoorbeeld de warmup- en control pressure regulator invloed op hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2017 22:35 #1436146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oplossing in eerdere gevallen
Dank voor je reactie, de voorgestelde stappen zijn goed om te beginnen. Zou echter graag eerst kijken naar de oplossing in de eerdere gevallen van dit topic omdat ik hoop dat dit mij veel (zoek)werk gaat besparen. De gevallen zijn namelijk exact hetzelfde als ik nu helaas heb....

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2017 17:19 #1436174 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic OK
Uit mijn hoofd wordt de hoeveelheid benzine en druk afgesteld aan het huis van de luchthoeveelheidsweger. Rechts daarvan; daar zitten stelschroeven maar vraag me niet welke. De control pressure regelaar onder de bestuurdersstoel houdt de druk constant in de leidingen door bv als je op hoge snelheid plotsklats gas eraf haalt. Ik heb er een inzitten van een 760 B280E en die is iets hoger afgesteld dan die voor een B230E/B200E. Althans dat heb ik gehoord en gelezen.

En na zes jaar is het misschien een idee om je benzinefilter onder de motorkap ook te vervangen.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2017 23:10 #1436245 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Als ie 6 jaren niet gelopen
Als ie 6 jaren niet gelopen heeft dan zou ik wel eerst even voelen of je luchtklep in de luchthoeveelheidsmeter wel gelijkmatig en soepel beweegt.
Een goed benzine motor reiniger in tank kan ook geen kwaat.
Als er maar iets van zooi in benzine verdeler en overige drukregelingen zit dan merk je dit zeer zeker.
Ik pompte vroeger nog wel eens remvloeistof door de verstuivers en liet het een nachtje daar in liggen om vervolgens met benzine door te spoelen/reinigen.
Die ik destijds Had Had ook ooit jaren stilgestaan in een hooischuur.

Het Is iig een gewoon k-jetronic systeem.
Genoeg over te vinden op internet echter monteurs die er kennis van hebben worden steeds schaarser.
Merk zelf ook dat ik Ff diep in de hersenpan moet zoeken, Is alweer 13 jaren geleden dat mijn b23e weg ging.

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2017 11:14 #1436265 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Zal wel je WUR/SDR (warm up
Zal wel je WUR/SDR (warm up regulator of stuur druk regelaar of control pressure regulator) zijn die vast zit intern als de motor 6j stil staat. Dit onderdeel regelt de benzinedruk in je systeem, zeer belangrijk dat die goed werkt, komt vast te zitten bij niet gebruik (mechanisch deel) .
Ziet er zoiets uit : rennlist.com/forums/attachments/928-foru...gulator-img_0404.jpg
Er bestaan verschillende soorten in, met vacuumaansluiting, zonder vacuumaansluiting, enz .
Ook kan het de plunjer zijn in je benzineverdeler die vast is komen te zitten. Afhankelijk van uw benzinevraag beweegt de luchtwegerschaal omhoog, daaraan gekoppeld beweegt een plunjer intern die meer benzine naar de injectoren stuurt (kijk die plunjer eens na of die goed beweegt) . Je kan de luchtwegerschaal evt zelf manueel bewegen langs van onderen uit (motor mag niet draaien !) , dan hoor je of de plunjer beweegt of niet :-) Wel opletten dat je de luchtweger niet beschadigd ofzo, is een gevoelig stuk techniek.
Ook eens kijken naar uitgedroogde pakkingen of rubbertjes rond de injectoren en dergelijke (vacuumlekken) , testen met remmenreiniger kan maar dan wel bij draaiende motor ...
Succes !

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2017 11:18 #1436266 door Andy Bauwens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2017 20:17 #1436272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt allemaal als een v6 motor
Filter naast de pomp onder de stoel ? Lijkt mij de accumulator.

volvolvo.nl/thread-6348.html

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC