injectoren b230e blijven openstaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 09:53 #1089827
door V700 register
injectoren b230e blijven openstaan is gemaakt door V700 register
Sinds enige tijd bezig met het opknappen van een 740 uit '86. Een b230e (injectie)
Na eerdere problemen met het brandstof systeem en constatering dat de brandstofpomp vergaan was heb ik alles gewisseld uit mijn donor 740. Dit vooral omdat de oude tank ook vol stond met oude kauwgom geworden benzine. We hadden de brandstof daarom toegevoerd via de brandstofpomp onder de auto en hadden het idee dat de auto verzoop.
De verse tank er weer onder en starten. Nu zien we dat de injectoren inderdaad continu open blijven staan en een dikke nevel benzine de motor inspuit. Ook komt er zoveel druk op het systeem dat er bij de brandstofpomp onder de auto lekkage onstaat op het schroefje achterop het filter. Het is onderhand zo erg dat de benzine in het carter komt bij de olie...
Ter controle hebben we de retour leiding losgehaald en die is open, de overtollige benzine moet terug kunnen lopen.De motor loopt wel, als we na een paar sec de brandstof toevoer stoppen, dan loopt de motor netjes. Als we de toevoer open laten verzuipt de motor compleet.
Maar het is meer de vraag, 1) hoe is het mogelijk dat de injectoren continu open blijven staan? 2) Wordt dit ergens electronisch of mechanisch geregeld3) Waar gebeurt dit en zijn er hiervan schema's beschikbaar zodat ik het kan controleren of alles schoon en of aangesloten zit.4) Zijn de injectoren van een b230f met de b230e uitwisselbaar?
Na eerdere problemen met het brandstof systeem en constatering dat de brandstofpomp vergaan was heb ik alles gewisseld uit mijn donor 740. Dit vooral omdat de oude tank ook vol stond met oude kauwgom geworden benzine. We hadden de brandstof daarom toegevoerd via de brandstofpomp onder de auto en hadden het idee dat de auto verzoop.
De verse tank er weer onder en starten. Nu zien we dat de injectoren inderdaad continu open blijven staan en een dikke nevel benzine de motor inspuit. Ook komt er zoveel druk op het systeem dat er bij de brandstofpomp onder de auto lekkage onstaat op het schroefje achterop het filter. Het is onderhand zo erg dat de benzine in het carter komt bij de olie...
Ter controle hebben we de retour leiding losgehaald en die is open, de overtollige benzine moet terug kunnen lopen.De motor loopt wel, als we na een paar sec de brandstof toevoer stoppen, dan loopt de motor netjes. Als we de toevoer open laten verzuipt de motor compleet.
Maar het is meer de vraag, 1) hoe is het mogelijk dat de injectoren continu open blijven staan? 2) Wordt dit ergens electronisch of mechanisch geregeld3) Waar gebeurt dit en zijn er hiervan schema's beschikbaar zodat ik het kan controleren of alles schoon en of aangesloten zit.4) Zijn de injectoren van een b230f met de b230e uitwisselbaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 10:18 #1335828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230E
Ad 2.: De B230E heeft mechanische injectie van het K-Jetronic systeem als ik me niet vergis. Weinig geleverd op andere blokken dan de B230E helaas. Ad 3: Misschien kun je meer informatie vinden als je zoekt "K-Jectronic", hier op de site en/of bij Google. Soms geeft zoeken op de juiste naam al veel meer hits. K-Jet is volgens mij ook bij Mercedes gebruikt. Ad 4: B230F is elektronische injectie met het LH Jetronic systeem. Injectoren zijn niet uitwisselbaar met K-Jet.Ad 1: Als ik het wist, zou ik je het vertellen.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 10:24 #1335830
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oppassen dat de cilinders
Oppassen dat de cilinders niet vol komen te staan met benzine. Als je blijft starten, heb je kans dat de benzine langs de zuigers in het carter komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 10:34 #1335831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat gebeurt al geloof ik, als ik de TS lees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 10:48 #1335834
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je zou zeggen dat
de drukregelaar zijn werk niet doet (als hij erop zit )
Of dat de 2 opvoerpompen niet bijelkaar passen ( een te grote in de tank )
Had je de tank pomp/vlotter niet vervangen door een ander ?
Zomaar een idee, Rolf
Of dat de 2 opvoerpompen niet bijelkaar passen ( een te grote in de tank )
Had je de tank pomp/vlotter niet vervangen door een ander ?
Zomaar een idee, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 10:53 #1335836
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das
Das wel een interessante vraag. Staan de injectoren daadwerkelijk continu open of sluiten ze wel, maar injecteren ze teveel benzine omdat de druk te hoog is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 11:31 #1335842
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230FT
Ik heb dat destijds ook eens gehad met mijn B230FT, daar bleek toen de eindtrap van de ECU overleden te zijn, die stuurde domweg de injectoren open en nooit meer dicht.
Ik weet niet of jouw "oudere" systeem dit ook zo doet, maar misschien kun je eens kijken of je met een andere ECU ook dit probleem hebt.
Verdere ideeën over de brandstofdruk zou ik ook even nalopen.
Ik weet niet of jouw "oudere" systeem dit ook zo doet, maar misschien kun je eens kijken of je met een andere ECU ook dit probleem hebt.
Verdere ideeën over de brandstofdruk zou ik ook even nalopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 11:53 #1335846
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic ECU
Zoals Maarten al aangaf,wissel de ECU eens om. Welk nummer ECU zit erin?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 11:59 #1335848
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ECU?
Volgens mij heeft K-Jet (Mechanische Injectie) GEEN ECU?
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2011 15:28 #1335864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B23E
Ik heb eenB23E met volgens mij ook K-jetronic.
Ik heb laatst de injectoren gereinigd, bij mij zijn het mechanisch injectoren, gaan op druk open. Op perslucht moesten ze bij mij aardig druk hebben om open te gaan.
Ik geen ECU
Ik heb laatst de injectoren gereinigd, bij mij zijn het mechanisch injectoren, gaan op druk open. Op perslucht moesten ze bij mij aardig druk hebben om open te gaan.
Ik geen ECU
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam