injectoren b230e blijven openstaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hier hoort dus een groen brandstofrelais in het blauwe voetje ,waarschijnlijk is er ergens een direct verbinding buiten het relais om gemaakt en blijft daarom de pomp constant doorpompen.SB schreef : Wordt dit geregeld met een relais?
Aan de onderstaande foto heb ik ondertussen het brandstofpomp relais toegevoegd. Mis ik hier nog een belangrijk relais?
<a href=" imageshack.us/photo/my-images/638/img0012kfa.jpg/ "> imageshack.us/photo/my-images/638/img0012kfa.jpg/
En op mijn B200E van 1988 met ook k- tronic zit ook geen ECU .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk opgeschreven, maar ik probeerde aan te geven dat ik ondertussen het groene brandstofpomp relais geplaatst heb. Maar niet zeker weet of ik daarnaast nog een essentieel relais mis.Fred 740 schreef :
Hier hoort dus een groen brandstofrelais in het blauwe voetje ,waarschijnlijk is er ergens een direct verbinding buiten het relais om gemaakt en blijft daarom de pomp constant doorpompen.SB schreef : Wordt dit geregeld met een relais?
Aan de onderstaande foto heb ik ondertussen het brandstofpomp relais toegevoegd. Mis ik hier nog een belangrijk relais?
<a href=" imageshack.us/photo/my-images/638/img0012kfa.jpg/ "> imageshack.us/photo/my-images/638/img0012kfa.jpg/
En op mijn B200E van 1988 met ook k- tronic zit ook geen ECU .
Weet je hoe jouw brandstof druk geregeld wordt? En waar de drukregelaar zit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij zit nog een verdeelblok waar de leidingen naar de injectoren gaat, maar volgens mij moet je die niet zo openmaken zonder handleiding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan dus eigenlijk de conclusie trekken dat het brandstofsysteem "prima" werkt en dat ik verder moet zoeken in de luchttoevoer.
Waarschijnlijk blijft de klep openstaan die de brandstoftoevoer regelt. Gevalletje te weinig lucht teveel brandstof. Dus eerst alles reinigen inc de koudestart sensor op de luchtinlaat.
Als ik er mee aan de gang ga zal ik een aantal foto's maken. Altijd handig voor de volgende die een K-jetronic systeem probeert op te starten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de ontsteking vernieuwd, rotor/kap/kabels en bougies. Maar niet gecontroleerd of de ontsteking goed staat.
Is er een handleiding om de ontsteking goed af te stellen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar staan diverse handleidingen voor volvo 200/700/900 en ouder.
of meer specifiek
www.k-jet.org/files/greenbooks/700/TP313...ition_incomplete.pdf
Groet, Mark.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 740 2.3 GLE 1985mark244turbo schreef : K-jetronic (mechanische injectie) is voor zover ik weet alleen toegepast op de B21 en B23 motoren. Een aantal B21 en B23 motoren zijn voorzien van LH-jetronic (de B23ET, de GLT's en de GT's).
Volgens mij zijn alle B230 voorzien van electronische injectie. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een B230 met K-jetronic.
De kans dat het aan de ECU ligt is groot. Als de ECU geen brandstofmap bevat of als de injector drivers kapot zijn, blijven de injectors continu open staan. Symptomen: een auto die niet wil starten en een carter vol benzine.
Heb je recentelijk andere injectors in je auto gezet? Als je per ongeluk Low-impedance injectors hebt geinstalleerd dan kan dat de oorzaak zijn van de kapotte injector drivers. In dat geval kun je beter geen andere ECU gebruiken, anders blaas je die ook op.
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153&page=54
www.jetronic.info/wiki/tiki-index.php?pa...r+Driver+Replacement
De injectors tussen B230F en B230E zijn uitwisselbaar. De F staat voor "met katalysator" en de E voor "zonder katalysator".
Jawel hoor. De b230 is de opvolger van de B23 in modeljaar 84/85. Daarmee ook automatisch de overstap van B23E naar B230E. Elektronische injectie zoals de B230F met LH jetronic was in modeljaar 86 pas leverbaar en eerder alleen op de TURBO motoren. Amerika is een uitzondering, die liepen wat voorop. In NL zijn meer de GL modellen met carburateur verkocht, daardoor zie je hier ook maar weinig KJET, eigenlijk nu pas door de import van auto's uit Zweden. Rond 88 kwam er steeds meer elektronische injectie en verdween ook langzaam de carburateur.
Verder is Kjet in europa nog lang leverbaar geweest. Onze milieu eisen waren een stuk lager en daardoor bleef de B230E met Kjet nog in omloop tot 91~92 en het systeem zelf werd bij diverse merken nog zelfs tot 1995 toegepast. Toch best knap een systeem dat 23 jaar op de markt is geweest. Niet voor niks dat ieder deel van het systeem nog leverbaar is bij Bosch. Oke sommige delen zijn onbetaalbaar, maar hee ze zijn er nog.
Verder staat de E toch echt voor een motor met KJET. En dat zorgt er automatisch voor dat de injectoren niet uitwisselbaar zijn. Beter gezegd je krijgt ze niet eens gemonteerd, montage is anders.
E - high compression, no catalyst, mechanically fuel injected k-jetronic
F - low compression, with catalytic converter, fuel injected (LH Jetronic)
- V700 register
- Nieuw lid
-
en je luchtwegerplaatje is nog vlak ?? onder je grote rubber zit deze maar is alleen te vervangen door demontage van het hele huis en das ook niet zoveel werk)
deze iets verbogen dan ook niets als rare verschijnselen !!
en ik heb er 1 gehad bij wie de plunjer (benzine) niet helemaal meer lekker was !!
deze kreeg ook stationair niet meer goed!
rechts langs je grote rubber zit het huis van de plunjer er zitten je injectorslangen aan vast (op je luchtwegerhuis)
een paar inbusbouten los en je hebt de plunjer in handen .
en ik weet niet waar je woont maar ik heb nog een komplete luchtweger liggen als je wilt mag je em wel eens passen en kijken offie dan wel loopt !
p.s de luchtweger is kompleet met slangen en injectoren
ik woon in roermond en je bent welkom .
groet will
ps. ik heb 2 b 230 e en beide k-jetronic en 1 ervan een echte kaaskop vanaf 85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerst de andere schone tank gemonteerd met een goed werkende interne brandstof pomp.Het filter naast de brandstofpomp onder de auto losgekoppeld van het leidingwerk aangezien deze continu begon te lekken op het schroefje acterop. Er zit een filter in de motor ruimte dus dat lijkt mij wel even genoeg.
De bol boven de luchtweger verwijderd en het geheel grondig gereinigd. De luchtweger ziet nog vlak en remmenreiniger blijft er op staan. Sluit dus rondom netjes af. Was wel ernstig vervuild net als het gasklephuis.
Koude start injector losgehad en gecontroleerd. Daar komt een redelijk nette nevel uit.
Nadat de remmenreiniger weer verdampt was de auto eens gestart.
De motor sloeg aan en heeft gelopen. Daarna niet meer aan de praat te krijgen.Na controle blijkt dat de brandstofpomp onder de auto nu, vreemd genoeg geen stroom meer krijgt.
Dus met een plus/massa kabel vanaf de accu de pomp aangezet en weer gestart. De auto slaat direct aan maar krijgt veel en veel te benzine. Grote zwarte/grijze pluimen maar hij loopt.
Nu dus weer opzoek waarom er geen stroom op de pomp staat. Het relais (groen) is nieuw maar wordt niet ingeschakeld. (klikt niet). Vraag me nu dus af wat hier nu weer de oorzaak van kan zijn.
Het oranje relais waar hier boven over gesproken wordt is bij mij niet aanwezig, wel komen de draden vanaf de Hall-gever en de sensoren bij elkaar in een grijs blokje waarna de draden de draadboom ingaan en door het schutbord lopen richting dashbord.
Kan een bijna lege accu hier de oorzaak van zijn? Maar hij doet het ook niet als mijn andere auto dmv startkabels aangesloten zit. De toerenteller werkt trouwens niet als de motor loopt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
ben jij eruit gekomen waarom de motor teveel benzine kreeg, ik heb nl exact hetzelfde probleem, krijg hem op benzine niet aan de praat, verzuipt krijgt veel teveel benzine, ook geen stroom bij pomp, relais eruitgehaald en doorverbonden, als je de draden even seconde aan elkaar houd eraf eraan eraf eraan etc dan blijft beetje lopen, anders verzuipt ie direct. hoor het graag van je
gr. jeroen