poelies niet op één lijn

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 12:37 #1333659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk dit :-/
Op de meeste afbeeldingen waar Google mee op de proppen komt na een zoektocht naar 'B230A' (nergens een echte duidelijke gevonden) staat inderdaad een dubbele snaar over de waterpomp. Snap nog steeds niet waar dat goed voor is.
Misschien kan een andere B230A-eigenaar uitkomst geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 14:08 #1333663 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic 2 snaren
Heb ooit een B230A gehad en ik dacht dat de 2e snaar voor de servopomp was? Of vergis ik me nu.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 16:57 #1333689 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Origineel
Hallo Henk, Pieter, Volvisti en dergelijke,
Volgens mij is dit Origineel gewoon door Volvo zo gedaan, met 2 snaren over de pomp en dynamo.
Op alle Youtube 230A filmpjes zie je ook 2 riemen eroverheen lopen.
<a href="
">KLIK
">KLIK
">KLIK
">KLIK
 
Dit is echt gewoon Normaal hoor jongens, die 2 riemen, niks bijzonders aan.
Sommige Dieseltjes hebben hetzelfde systeem, met 2 riemen over de fin poelie en de dynamo.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2011 19:13 #1333707 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Inderdaad.

gerryberrie schreef : Volgens mij is dit Origineel gewoon door Volvo zo gedaan, met 2 snaren over de pomp en dynamo.

In mijn jeugdige overmoed ben ik wat snel geweest met mijn oordeel. Er vanuit gaande dat het wel hetzelfde zou zijn als de mij meer bekende benzineturbomotoren. Ook in de boekjes van Volvo worden de 2 riemen afgebeeld.Het is dus inderdaad zoals Gerben schrijft.M'n excuses voor de veroorzaakte verwarring.Groeten,Hedwig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 07:48 #1333760 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Zijn wij vergeten
Zijn wij vergeten waar Volvo vandaan komt beste mensen ?
Als je er een riem afbrak wat in zweden wel eens voor komt vooral in de winter tijd.
Dan ben je blij dat er nog een tweede op zit, vooral in Noord Europa en Noord Amerika.
Een 240 had ze al dubbel.
Zo heb je in iedergeval nog stroom en warmte om bij een garage te komen.
Het is mij al eens overkomen in midden zweden bij min 38.8 .
Wat was ik blij dat er toen nog een 2e op zat bij mijn 264 GLE.
Het was op een vrijdag avond laat niks meer open, maar ik wel rustig naar mijn vakantie huisje door rijden.
En de volgende dag er weer een bij laten zetten.
Daar hebben wij over na gedacht he, zei die monteur toen tegen mij met een grijns op zijn gezicht.
 
Trouwens Je kunt er ook wel een grote ring bij tussen doen met nieuwe rubber er in.
 
Groeten Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 08:40 #1333762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarbij
komt dat als je de riem(en) te strak zou zetten de buiging de andere kant op was, dus dat kan geschrapt worden (volgens mij).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2011 19:51 #1333817 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Heeft er niks mee te maken....
Het dimensioneren van V-riemen is puur een qwestie van, over te brengen vermogen &amp; gewenste stand-tijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 09:57 #1333875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar zijn we dus ook weer
daar zijn we dus ook weer uit: het is gewoon standaard. En misschien heeft het er ook wel mee te maken dat die van mij ook daadwerkelijk uit Zweden komt en daar 25 jaar geleden voor het eerst heeft rondgereden.
Ik zal eens gaan kijken hoe strak de riemen staan (misschien iets lossen) en eens bekijken of wij bij de metaalafdeling het aluminium houder kunnen repareren.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 11:34 #1333885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je kunt bij het afstellen bij draaiende motor bekijken of de snaren rustig lopen bij constant toerental. Geen op en neer springende snaren. Als je met de hand op de gasrol het toerental verhoogt mogen ze tijdens het verhogen van het toerental wel een beetje zwabberen maar als het toerental constant is moeten ze weer rustig lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2011 12:43 #1333899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 360 uit Nederland...
Indertijd reed ik een 360, die had ook een dubbele V-snaar aandrijving van de dynamo en kwam toch gewoon uit Nederland!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD