startprobleem 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2011 09:33 #1328733
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laten
Laten we Harry zijn disussie niet kapen met andere problemen/andere onderwerpen (die overigens echt interessant zijn). Beste is daar even een nieuwe discussie van te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2011 17:36 #1328752
door V700 register
Helemaal mee eens dus heb ik even een 940 hier in de straat gekaapt, vonkversterker losgeschroefd van het koelblok en een stukje gaan rijden. Het thermokoppel gaf al vlot een snel stijgende temperatuur door totdat ie los schoot. Dus uitgestapt en met draaiende motor voelen natuurlijk...niet meer vast te houden, dus meteen maar mijn eigen vonkversterker er op geschroefd en na een kort ritje even voelen, bingo!!
Gelijk de originele terug op het koelblok geschroefd voordat de geleende auto zonder vonkversterker zat. Deze had overigens ook een slecht regelend toerental (daarom mocht ik 'm ook even misbruiken:-)
Hier heb ik even mijn CISklep tussen gehangen en het probleem was meteen getackeled. De eigenaresse weer blij, ik een bevestiging dat mijn CIS klep in orde was maar wel balen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat mijn kabelboom ergens gebroken is.
Wordt vervolgd..
(is trouwens veel te warm voor zulke klusjes)
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens..
Laten we Harry zijn disussie niet kapen
Helemaal mee eens dus heb ik even een 940 hier in de straat gekaapt, vonkversterker losgeschroefd van het koelblok en een stukje gaan rijden. Het thermokoppel gaf al vlot een snel stijgende temperatuur door totdat ie los schoot. Dus uitgestapt en met draaiende motor voelen natuurlijk...niet meer vast te houden, dus meteen maar mijn eigen vonkversterker er op geschroefd en na een kort ritje even voelen, bingo!!
Gelijk de originele terug op het koelblok geschroefd voordat de geleende auto zonder vonkversterker zat. Deze had overigens ook een slecht regelend toerental (daarom mocht ik 'm ook even misbruiken:-)
Hier heb ik even mijn CISklep tussen gehangen en het probleem was meteen getackeled. De eigenaresse weer blij, ik een bevestiging dat mijn CIS klep in orde was maar wel balen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat mijn kabelboom ergens gebroken is.
Wordt vervolgd..
(is trouwens veel te warm voor zulke klusjes)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 15:16 #1328760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even in maassluis geweest
Moest toch even deurpanelen ophalen bij Harry , had de kaartenbakken nodig.
Ook naar Harry's zijn 940 lpt van dacht ik 1995 gekeken.
Starten en inderdaad gelijk weer afslaan
Geen testkastje te vinden bij deze 940 een OBD stekker in de armsteun
, helaas de uitleesstekker niet meegenomen.
Kan ook het radioontstoringrelais/injectorrelias niet vinden .
Slang bij drukrails losgehaald en kwam niet echt brandstof uit, hooguit een paar druppels.
Onder wagen gekeken voor filter etc , viel wel op dat er voor het brandstoffilter (dus vanaf tank)een soort ventiel (autobandventiel) zit , daar even op gedrukt en daar druppelde wat benzine uit.
Hoort dat ventiel daar te zitten ?
Ook bij tank geluisterd geen pomp te horen.
Witte brandstofrelais er uit gehaald en open gemaakt , geen breuken of wat dan ook te zien.
Relais er weer goed ingedrukt en nu bleef hij wel lopen ook na een paar keer starten.
Of relais niet helemaal 100% of niet goed er in gezeten of de relais bak gecorrodeerd, of de stekkers op de relais bak aan onderkant zitten niet helemaal goed vast meer.
Ben dus benieuwd of harry de Volvo nog een paar keer heeft kunnen starten en mee kunnen rijden.
Ook naar Harry's zijn 940 lpt van dacht ik 1995 gekeken.
Starten en inderdaad gelijk weer afslaan
Geen testkastje te vinden bij deze 940 een OBD stekker in de armsteun
, helaas de uitleesstekker niet meegenomen.
Kan ook het radioontstoringrelais/injectorrelias niet vinden .
Slang bij drukrails losgehaald en kwam niet echt brandstof uit, hooguit een paar druppels.
Onder wagen gekeken voor filter etc , viel wel op dat er voor het brandstoffilter (dus vanaf tank)een soort ventiel (autobandventiel) zit , daar even op gedrukt en daar druppelde wat benzine uit.
Hoort dat ventiel daar te zitten ?
Ook bij tank geluisterd geen pomp te horen.
Witte brandstofrelais er uit gehaald en open gemaakt , geen breuken of wat dan ook te zien.
Relais er weer goed ingedrukt en nu bleef hij wel lopen ook na een paar keer starten.
Of relais niet helemaal 100% of niet goed er in gezeten of de relais bak gecorrodeerd, of de stekkers op de relais bak aan onderkant zitten niet helemaal goed vast meer.
Ben dus benieuwd of harry de Volvo nog een paar keer heeft kunnen starten en mee kunnen rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 15:47 #1328817
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerste klus..
Mijn eerste problemen waren weigerende voor en achterruitwissers en afwisselend niet aanslaan en onregelmatig toerental.
Dus 1 van mijn eerste klussen toen ik deze auto kocht, de relaisbak er uit, alle contacten inspuiten met contactspray en droogblazen met perslucht. De krant die ik er onder had gelegd was helemaal zwart! Aangezien de spray zelf een blanco vlek op het papier gaf is er dus heel wat stof meegekomen. De spray lost ook meestal corrosieproblemen op.
Ruitenwissers deden het weer en mijn brandstofpomp was vanaf dat moment altijd te horen...dat klinkt dus erg bekend.
Dus 1 van mijn eerste klussen toen ik deze auto kocht, de relaisbak er uit, alle contacten inspuiten met contactspray en droogblazen met perslucht. De krant die ik er onder had gelegd was helemaal zwart! Aangezien de spray zelf een blanco vlek op het papier gaf is er dus heel wat stof meegekomen. De spray lost ook meestal corrosieproblemen op.
Ruitenwissers deden het weer en mijn brandstofpomp was vanaf dat moment altijd te horen...dat klinkt dus erg bekend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam