startprobleem 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 23:04 #1327860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Technisch gaat mij dit even
Technisch gaat mij dit even boven de pet. Standplaats is Maassluis, dus als iemand kijken wil....graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 09:15 #1327907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heatsink??
@Chilm:
Welke  heatsink bedoel je?
@Harryv7:
Ik zit dit hele weekend in NoordHolland en woon vlak boven Utrecht van jou af gerekend. Als er echt niemand in de buurt kan komen, zou je de 2 relais ook op kunnen sturen. Kost het je twee sets postzegels.
Gebruik je de auto dagelijks?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:33 #1327957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Szinken

Boy Bakhuys schreef : @Chilm:
Welke  heatsink bedoel je?

Binnenkant spatbord bestuurderskant boven de accu met die brede stekker er aan.Kan even zo snel geen plaatje vinden, heatsink ofwel vonkversterker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 22:34 #1328002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga komende week die heatsink
Ga komende week die heatsink proberen. Raar is, dat ik het tot nu alleen bij warm weer heb meegemaakt. Afgelopen week geen problemen.
Gebruik de auto niet dagelijks, want vutter.
laat weten als die heatsink erin zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2011 21:49 #1328094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Locatie heatsink gevonden,
Locatie heatsink gevonden, toevallig een kennis tegen gekomen vandaag die "volvofreak" is. probleem en antwoord van dit forum voorgelegd. Hij zei nagenoeg direct, dat "die met die heatsink" wel gelijk had.
Morgen -als de tijd het toelaat- koelpasta op de kop tikken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2011 16:37 #1328676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En?
heeft het bij jou geholpen? Bij mij niet in ieder geval. Het rare is, dat het ding helemaal niet warm wordt. Ook niet als ie bij wijze van proef zonder koelplaat gemonteerd word. Heb 'm met een aarde draadje aan het chassis bevestigd, thermokoppel er op geplakt en de thermometer binnen in de auto...nada. Alle verbindingen nagemeten en die lijken te kloppen.
Heatsink van een andere auto erin die geen kuren heeft, ook nada. Met die wagen kan ik helaas niet meer de weg op omdat ie geschorst is, dus is er iemand die er iets van kan zeggen? Vinger op de module na een rit moet uitsluitsel geven en in ieder geval warm aanvoelen, anders begrijp ik de functie van dat koelblok niet, en zeker niet als diverse pogingen na het aanbrengen van nieuwe koelpasta opgelost worden.
De vonkversterker is trouwens een apart ding en als je er op gaat zoeken, kom je ook de MegaSquirt-II tegen. En dat is helemaal interessant: een volledig programmeerbare ECU voor zo'n slordige $500 !! Daar ga ik een nieuw draadje over starten binnenkort. Want zo te zien gebruikt nog niemand dat ding op dit forum.

Wordt vervolgd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2011 16:39 #1328677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
Volgens mij zijn er al een aantal mensen mee bezig, die ook hier te vinden zijn. Of met dergelijke systemen van andere fabrikanten. Oa Jelmar 86, volgens mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2011 19:55 #1328689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel warm
Vreemd Boy dat jouw vonkversterker niet warm wordt ,heb die van mij ook los gehad van de week en zonder koellichaam gevoeld en werd toch echt wel warm met even de motor laten draaien , had er een thermometer tegen aan gehouden en die kwam toch echt boven de 42 C  verder gaat die oude thermometer niet.
En ook is met de hand te voelen dat de vonkversterker zonder koellichaam wel warm wordt, zou dan toch denken dat die van jouw kapot is =

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2011 22:57 #1328718 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grrrr
dan heb ik waarschijnlijk een probleem in mijn kabelboom.... Ik heb vanmiddag een zelf in elkaar geknutseld hulpkabeltje tussen mijn CISklep en de aansluitstekker geplaatst. Er zitten klemblokken in waar ik een multimeter in kan steken en die gaf alleen maar zo nu en dan een waarde tussen 7-12 Volt. Als er een spanning af te lezen was, liep de auto stationair als een zonnetje. Dat dan weer wel...
De vonkversterker had ik uitgewisseld met een andere die ik ook schoongemaakt heb, nieuwe pasta er tussen en contactspray op de aansluitstekker. Die bleef ook op de omgevingstemperatuur steken.
Fred, dank je wel. Dan is de conclusie dus een defecte stekker of kabel, bah!
Ik zal eens kijken waar die twee kabels samenkomen, misschien een link linkje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2011 23:02 #1328719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MegaSquirt..
@Henk:

de meeste hits is alleen een vermelding. Jelmar heeft er wel verstand van volgens mij en er is ook nog een zwager/broer of vriend van iemand hier die er werkelijk 1 in zijn MB heeft gebouwd.
Ik ben echt nieuwsgierig, dit is wel erg dichtbij vervroegingskarakteristieken die bij je lpg gebruik passen....
En de prijs is minder dan een stevige gechipte ecu waar je ook weer dik geld voor moet neerleggen als je na een tijdje het heoge brandstofverbruik zat bent:-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC