Olie lekkage tussen cylinderkop en motorblok ( PROBLEEM OPGELOST )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik was vergeten dat ik de nokkenas niet in lijn had staan met de krukas. Dat betekent dus dat de markering van de nokkenas 180 graden tov markering op de achterklepje stond. Ik heb zo dus ook de nokkenas gezet en de krukas op 0 graden. Toen geprobeerd te starten en wat gebeurd..... de motor loopt, heerlijk. Totdat ik zag dat de poelie er scheef opzat. Dus weer alles losgehaald en weer vastgemaakt. Dacht dat het probleem daarmee dus verholpen was..... Dus niet, motor draait rond, maar slaat niet meer aan.
Zijn er nog mensen die tips hebben? Dat zou zeer wenselijk zijn.
Dank jullie,
Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De eenvoudigste manier is om de nokkenas poelie op het merkteken zetten. Daarna de krukaspoelie op "0". De stand van het tussenwiel is niet van belang dus daar kan de riem willekeurig op.pleasuredomelovesyou schreef : Frusterend....... dat is het!!!!
Ik was vergeten dat ik de nokkenas niet in lijn had staan met de krukas. Dat betekent dus dat de markering van de nokkenas 180 graden tov markering op de achterklepje stond. Ik heb zo dus ook de nokkenas gezet en de krukas op 0 graden. Toen geprobeerd te starten en wat gebeurd..... de motor loopt, heerlijk. Totdat ik zag dat de poelie er scheef opzat. Dus weer alles losgehaald en weer vastgemaakt. Dacht dat het probleem daarmee dus verholpen was..... Dus niet, motor draait rond, maar slaat niet meer aan.
Zijn er nog mensen die tips hebben? Dat zou zeer wenselijk zijn.
Dank jullie,
Wim
Let op dat de krukaspoelie in de nok valt-
Soms is het rubber in de poelie verschoven! Het streepje op de poelie staat dan fout!!
Dan de uitgebreide procedure volgens de "handleiding" volgen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nog een keer een frisse blik op het geheel genomen en de vraagbaak en jullie documentatie bekeken. Ik heb het volgende ontdekt.....
Het merkteken op de krukaspoelie moet op 0 graden staan, het merkteken op de krukasriemwiel op 20 graden en de nokkenasriemwiel gelijk aan het puntje op de achterplaat. Nu is het zo dat de krukasriemwiel niet op 20 graden staat zodra de poelie op 0 graden staat.
Mag ik hiermee concluderen dat ik een probleem heb?
Groetjes Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Heb je er dan geen nieuwe spanbus ingezet?pleasuredomelovesyou schreef : De auto rijdt weer. Het probleem lag bij de nokkenas. Deze stond, ondanks dat 'ie op het merkteken stond, niet op 0 graden. Heb toen de nokken een stuk naar rechts gedraaid en zie daar......starten en lopen
.
Ik dank jullie allen voor de vriendelijke hulp en het meedenken.
Groetjes Wim
Zat er trouwens wel een spanbus in?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Heb je het nokkenastandwiel ook los van de as gehad?pleasuredomelovesyou schreef : Ik ga ervan uit dat je de spanrol bedoeld, bij de distributieriem? Die heb ik vervangen..... maar op de een of andere manier stond de nokkenas niet op o graden als de markeringen gelijk stonden. Dus heb ik handmatig en met hulp van de afbeeldingen van de bijlagen de nokken op 0 graden BDP gezet en alles aangesloten. En hij startte direct....
Wim
Als er wielen iets verschoven zitten is er toch iets niet goed. Met een beetje geluk staat het dan wel aardig maar goed moet je zo kunnen controleren.,<a href="/node/32705"></a>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik kan me vergissen , de laatste dagen dat ik aan de auto heb geklust, waren niet echt helder voor mij. Ik heb me veel aan me zelf geergerd...
Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.