B230FB loopt slecht op benzine!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 00:04 #1316521
door Timen Smit
Trouwens de Signalite testkoffer heb ik ook aangetroffen. Op het instituut waar ik toen werkte lag hij nog. Het was een "geschenk" van Vialle. Het AMS-systeem is al zo oud dat er geen belangstelling meer voor de koffer was. Nu ligt de koffer dus bij mij thuis!
Wie belangstelling heeft mag de koffer best eens lenen!
Beantwoord door Timen Smit in topic AMS testkoffer
Klopt Bas. Nooit resetten voordat de motor op benzine niet goed loopt.Baseman schreef :
Nee, niet doen, is een AMS systeem.Eerst op Benizne alles in orde maken en goed laten lopen, dan pas eventueel, als daar reden toe is, inleren op LPG.Wytze schreef : Harde reset en opnieuw inregel op LPG?
Doe je dit niet, gaat de AMS met verkeerde input aan de gang en loopt ie straks op zowel benzine als LPG beroerd.
Ik heb overigens een <a href="/node/14455" target="_blank">Signalite testkoffer</a>, voor het geval je daar eens een uitlezing mee wil doen.De dealer-test koffer voor het AMS systeem.
Trouwens de Signalite testkoffer heb ik ook aangetroffen. Op het instituut waar ik toen werkte lag hij nog. Het was een "geschenk" van Vialle. Het AMS-systeem is al zo oud dat er geen belangstelling meer voor de koffer was. Nu ligt de koffer dus bij mij thuis!
Wie belangstelling heeft mag de koffer best eens lenen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 00:16 #1316524
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Maar als je niet reset ga je er van uit dat
Maar als je niet reset ga je er van uit dat ie op benzine goed is ingeregeld.
En dat kan best door de LPG loop verstoord zijn.
Ik zeg resetten en kijken of ie dan wel goed op benzine wil rijden en lopen.
Als dat het geval is opnieuw inregelen op LPG
En dat kan best door de LPG loop verstoord zijn.
Ik zeg resetten en kijken of ie dan wel goed op benzine wil rijden en lopen.
Als dat het geval is opnieuw inregelen op LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 00:29 #1316526
door V700 register
Verkeerd begrepen, sorry
Beantwoord door V700 register in topic Ah.
Ah, sorry, je bedoelde zekering 1 en 11 eruit, en na een minuut of wat weer terug, om de benzineregeleenheid te resetten.Wytze schreef : Ik zeg resetten en kijken of ie dan wel goed op benzine wil rijden en lopen.
Verkeerd begrepen, sorry
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 01:09 #1316530
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic no problem, inderdaad Benzine systeem geheel terug naar de basis
Ben laatst na jaren weer ens bezig geweest met een vergelijkbare fout.
Ik heb natuurlijk allerlei onderdelen in veelvoud liggen/staan om gewoon te wisselen tot je het juiste, dus defecte deel, hebt vervangen, Bij degeen waar ik mee bezig was zat een massa fout in een ECU die de pomprelais niet meer aanstuurde en een gammele LMM in. Ben ik wel een uur of drie bezig geweest voor ik de boel op orde had. Loopt nu weer prima.
Het is gewoon oude zooi waar meestal verschillende mensen aan gesleuteld hebben de afgelopen 20 jaar met alle goede bedoelingen.
Ik heb natuurlijk allerlei onderdelen in veelvoud liggen/staan om gewoon te wisselen tot je het juiste, dus defecte deel, hebt vervangen, Bij degeen waar ik mee bezig was zat een massa fout in een ECU die de pomprelais niet meer aanstuurde en een gammele LMM in. Ben ik wel een uur of drie bezig geweest voor ik de boel op orde had. Loopt nu weer prima.
Het is gewoon oude zooi waar meestal verschillende mensen aan gesleuteld hebben de afgelopen 20 jaar met alle goede bedoelingen.
- Timo Blom
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-05-2011 21:02 #1316792
door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic Bedankt voor alle
Bedankt voor alle antwoorden, ik zal er mee aan de slag gaan dit weekend. Tot die tijd wordt de 940 dagelijks gebruikt, tot nu toe zonder problemen op LPG!
Moderators: Jerry Stam